Welkom op het weetjewel forum, van en voor Transporter rijders.
Voor handige tips en truc zie het viewforum.php?f=14 forum
Veel plezier , webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Handrem verlaging perikelen

vragen over de T5
Plaats reactie
Vmaxxer

Handrem verlaging perikelen

Bericht door Vmaxxer » vr mar 29, 2019 22:41

Ik heb vandaag 2 draaischijven onder mijn stoelen geknutseld en daarvoor ook de handrem verlaagd.
Op zich niet zo'n moeilijke klus maar ik zit nog ff met 2 zaken:

*Handrem kappen/hoezen moeten worden aangepast aan nieuwe lagere situatie. Nou kan ik rucksichtlos gaan zitten knippen in dat plastic tot het weer wat lijkt, maar misschien heeft iemand hier dat al eens gedaan en kan tips en tricks geven?

*Handrem afstellen. Het blijkt dat door de verlaging mijn kabel wat te lang is geworden en nu heb ik de stelschroef al maximaal aangedraaid maar is de kabel nog steeds wat te lang :huilen Ik denk dat er onder de auto ook nog wel een stelmogelijkheid zit? Ik gok ergens tussen de achterwielen, klopt dat? Iemand dit ook al bij de hand gehad?
2006 T5 2.5

freek

Re: Handrem verlaging perikelen

Bericht door freek » vr mar 29, 2019 23:30

dat is inderdaad irritant. Ik heb de kap die om de basis zat verprutst helaas maar volgens mij kan je deze ook niet netjes aanpassen. Heb ook vaak internet afgestruind of er misschien iemand in deze behoefte voorziet maar nog zonder resultaat. Wel zie je foto's van mensen die ook aan het knippen/snijden/zagen zijn geweest. Mooiste zou een leren hoes zijn.
Mbt de handremkabel: die wordt inderdaad zo lang dat hij niet meer echt op spanning is te brengen. Hiervoor moet je onder de auto en ook hier wat improviseren. Er zit een veer en die staat niet meer onder spanning. Ik heb deze korter gemaakt.

Plaats reactie