Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Airco verstopt?

vragen over de T5
Plaats reactie
Gunario
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 apr 2019, 15:12

Airco verstopt?

Bericht door Gunario »

Hoi :sjaal
Onderaan mijn voorruit zag ik van de vorige eigenaar allerlei parkeerkaartjes waar ik met mijn handen niet bij kon.
Heb het meeste met een grijpertje eruit kunnen vissen maar er zijn er een aantal verdwenen.
Nu maakt de airco soms een soort van 'hol' geluid.. lastig uit te leggen maar iniedergeval een apart geluid soms.
Ook merk ik dat er soms terwijl ik niks aan de instellingen verander de blaaskracht door sommige roosters ineens toeneemt.
Het lijkt erop alsof er kanalen verstopt/geblokkeerd worden en soms door sturen etc. weer vrij komen.
Het lijkt mij sowieso verstandig om het interieurfilter maar eens te gaan vervangen maar hebben jullie nog andere tips hoe ik alles weer vrij van troep kan krijgen?

Groetjes Gunario!
Gebruikersavatar
imacthomas
Berichten: 222
Lid geworden op: 15 jul 2009, 00:15

Re: Airco verstopt?

Bericht door imacthomas »

Airco service uit laten voeren.
Als de vullingsgraad te laag is van de airco krijg je deze klacht ook bij een vol automatische airco.
De bevriezingssensor die voor de verdamper zit gaat dat over de zeik en stuurt de regelmodule aan dat er minder koude lucht is.
hierdoor gaan de kachelkleppen dicht en daarna weer open.

interieurfilter altijd meenemen bij een service.

Succes
Gunario
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 apr 2019, 15:12

Re: Airco verstopt?

Bericht door Gunario »

Dat wist ik niet! Bedankt voor het advies :toppie
Even kijken waar ik dat het beste kan laten doen hier en zal gelijk het filter meenemen.
Plaats reactie