Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Schuifdeur T5 blijft in “safe” positie

vragen over de T5
Plaats reactie
Lalk
Berichten: 56
Lid geworden op: 25 jun 2019, 13:17

Schuifdeur T5 blijft in “safe” positie

Bericht door Lalk »

Dag allemaal,

Ik ben Luuk en ben sinds november 2018 in het bezit van een VW T5 Multivan 2.5 TDI (174pk) automaat (bouwjaar 2007, BPC motor). De auto bevalt zeer goed. Ruim, praktisch en rijdt heerlijk. De T5 heeft inmiddels 225.000 km op de teller. Na wat uitlaatgasgeuren in de cabine is de pakking tussen EGR en turbo vernieuwd. Dat heeft geholpen.
Ik heb eigenlijk 1 issue op het moment.
Dit betreft de elektrische schuifdeur links. Die doet het soms wel, maar vaak niet. Dan knippert het lampje op het dashboard. De laatste tijd doet de deur het vaker niet dan wel. Ik heb de auto uitgelezen met VCDS en die geeft aan dat het een verstoring in het elektrische circuit betreft. Soms doet de schuifdeur het wel, dus ik denk dat het een kabelaansluiting of een microschakelaar in het slot die blijft hangen betreft. Uitlezen in VCDS geeft aan dat het slot in “safe” blijft hangen. Als ik circa 15km/u rijd worden alle deuren vergrendeld, m.u.v. de linker schuifdeur (na automatische vergrendeling springt de knop op de deur weer meteen omhoog). Met de afstandsbediening gaan alle deuren wel op slot.
Is het vervangen van het slot de juiste oplossing of moet ik het ergens anders zoeken?
Plaats reactie