Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Bedrading Engelse trailer vs Hollands

vragen over de T5
Plaats reactie
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Bedrading Engelse trailer vs Hollands

Bericht door Beckontheroad »

Hi Wjwers,
Geen idee maar weet iemand of in de UK de stekkerbedrading voor een aanhanger gelijk is als dat wij kennen?
Oftewel kan ik in Engeland "zomaar" een aanhanger achter mn bus hangen/ aansluiten en er mee wegrijden
?
Groet
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Walda
Berichten: 721
Lid geworden op: 19 sep 2015, 16:19
Locatie: Joure

Re: Bedrading Engelse trailer vs Hollands

Bericht door Walda »

Ik heb in het verleden eens met een Engelse boottrailer achter mijn landrover gereden in Nederland. Moest met een enorme rubberboot van IJmuiden naar Lauwersoog en terug. Of dit kan met het Engelse kenteken op de trailer en zo weet ik niet, maar niet aangehouden of zo. Bootje was 12 mtr lang en 2,80 breed.
De verlichting functioneerde zoals het moet en gaf geen problemen, dus klaarblijkelijk is dit standaard in Europa??

Groeten,

Walter
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: Bedrading Engelse trailer vs Hollands

Bericht door Beckontheroad »

Walda schreef: 25 okt 2019, 19:24 Ik heb in het verleden eens met een Engelse boottrailer achter mijn landrover gereden in Nederland. Moest met een enorme rubberboot van IJmuiden naar Lauwersoog en terug. Of dit kan met het Engelse kenteken op de trailer en zo weet ik niet, maar niet aangehouden of zo. Bootje was 12 mtr lang en 2,80 breed.
De verlichting functioneerde zoals het moet en gaf geen problemen, dus klaarblijkelijk is dit standaard in Europa??

Groeten,

Walter
Hi Walter, die kenteken plaat komt goed , gaat mij om de electra aansluiting
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Walda
Berichten: 721
Lid geworden op: 19 sep 2015, 16:19
Locatie: Joure

Re: Bedrading Engelse trailer vs Hollands

Bericht door Walda »

Die trailer in mijn geval was dus echt eentje uit Engeland en gaf elektrisch dus geen problemen.

Groeten,

Walter
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4771
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Bedrading Engelse trailer vs Hollands

Bericht door Hanz »

Ik heb geen ervaring met een Engelse aanhanger maar zowel in Duitsland als in Zweden was de aansluiting gelijk aan die in Nederland en gaf geen enkel probleem. Het lijkt dus wel een Europese norm te zijn.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
john 694
Berichten: 670
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:33
Locatie: noord-holland

Re: Bedrading Engelse trailer vs Hollands

Bericht door john 694 »

Kan toch niet anders rechts is rechts.
Alleen het stuur hebben ze aan de verkeerde kant gemonteerd de rest is het zelfde.
Grey is the limmit
zeg niet wat je weet maar weet wat je zegt!
T5 2,5l 130 pk lwb 2 abt november2008 :driveT5
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: Bedrading Engelse trailer vs Hollands

Bericht door Beckontheroad »

ja leek mij ook, maar je zult er voor staan in de UK en t past niet? en de boot die gaat...
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Plaats reactie