Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Aankoopadvies: is dit wat ?

vragen over de T5
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33768
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Aankoopadvies: is dit wat ?

Bericht door Multivan Generation »

1.9 TDI 4 cilinder gaat het over Jan..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Erwin L
Berichten: 382
Lid geworden op: 11 okt 2010, 20:15
Locatie: Assendelft

Re: Aankoopadvies: is dit wat ?

Bericht door Erwin L »

Inmiddels heb ik ettelijke online advertenties bekeken en vergeleken met mijn wensenpakket. Degene met alle boxjes aangevinkt zat er nog niet bij.

Een van mijn wensen is: geen dubbele cabine. Er worden er echter veel aangeboden met een dubbele cabine erin, nu komt bij mij de vraag op of die er op een realistische manier uit te halen valt ? Is er redelijk makkelijk aan een origineel tussenschot te komen ? Mag het linker raam dan blijven zitten of moet het er uit ? Indien er uit wat moet er dan voor terugkomen ?

En de RDW, geeft die automatisch 3 zitplaatsen als ik hem laat omkeuren (ik heb begrepen dat dat wel even moet) of alleen als er ook daadwerkelijk een bijrijdersbankje in staat ?
T5 1,9 Tdi 2004
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Aankoopadvies: is dit wat ?

Bericht door Snautzer »

dubbele cabine over het algemeen makkelijk te verwijderen.
Let wel dat je dan als je gaat rijden in overtreding bent want je kenteken klopt niet meer. Ik heb dat risico gewoon genomen, zovaak wordt je nu ook weer niet aangehouden. Wel heb ik vaart gemaakt met de ombouw naar simpele camper. Dat dan weer wel.
Raam idem dito. Bij rdw keuring wordt gekeken naar de courante bus. Als er 2 stoelen inzitten ......2 op kenteken. Mocht je een wv2 hebben kan je misschien nog makkelijk een bank achter plaatsen anders alleen een duo zit voor. Kwestie van even zo een bankje kopen/huren/lenen. Na de keuring maakt het niet uit. Ook al zet jij er weer 1 stoel terug ipv de duo er blijven er 3 op kenteken staan.
Gebruikersavatar
Erwin L
Berichten: 382
Lid geworden op: 11 okt 2010, 20:15
Locatie: Assendelft

Re: Aankoopadvies: is dit wat ?

Bericht door Erwin L »

Vanmiddag proefgereden in een nette 77 kW T5 van 2004 met 240.000 km. En direct overtuigd van jullie advies inzake deze motor, in combinatie met de langere overbrenging tov de 86 pk. Toerentallen / snelheden komen overeen met mijn huidige T4 en dat is precies goed. Dus qua motorisering ben ik er uit :proost

En het gaat allemaal een stuk gemakkelijker, trekt lekker vlot door, schakelt lekker strak - echt een fijne auto.

Of het ook dit specifieke exemplaar moet worden, daar ben ik nog niet uit.
T5 1,9 Tdi 2004
Gebruikersavatar
Ralph Bakker
Berichten: 268
Lid geworden op: 25 dec 2015, 15:15
Locatie: Uden

Re: Aankoopadvies: is dit wat ?

Bericht door Ralph Bakker »

Erwin L schreef: 11 jan 2020, 22:42 Vanmiddag proefgereden in een nette 77 kW T5 van 2004 met 240.000 km. En direct overtuigd van jullie advies inzake deze motor, in combinatie met de langere overbrenging tov de 86 pk. Toerentallen / snelheden komen overeen met mijn huidige T4 en dat is precies goed. Dus qua motorisering ben ik er uit :proost

En het gaat allemaal een stuk gemakkelijker, trekt lekker vlot door, schakelt lekker strak - echt een fijne auto.

Of het ook dit specifieke exemplaar moet worden, daar ben ik nog niet uit.
Zit je met dit model ook niet met de fijn-stoftoeslag te kijken?
Gebruikersavatar
Erwin L
Berichten: 382
Lid geworden op: 11 okt 2010, 20:15
Locatie: Assendelft

Re: Aankoopadvies: is dit wat ?

Bericht door Erwin L »

Dat zou kunnen, zo precies heb ik het nog niet bekeken. Maar dat is dan inherent aan mijn keuze voor een fiscaalvriendelijk bouwjaar, de recentere versies komen gewoon vol in de bijtelling - en dat is echt serieus veel meer geld......
T5 1,9 Tdi 2004
Gebruikersavatar
Erwin L
Berichten: 382
Lid geworden op: 11 okt 2010, 20:15
Locatie: Assendelft

Re: Aankoopadvies: is dit wat ?

Bericht door Erwin L »

En weer een kort vraagje tussendoor: past een tussenschot uit een 2012 T5 in een van 2004 ?
T5 1,9 Tdi 2004
RoelandZ
Berichten: 552
Lid geworden op: 22 nov 2017, 21:26
Locatie: Veldhoven

Re: Aankoopadvies: is dit wat ?

Bericht door RoelandZ »

Erwin L schreef: 12 jan 2020, 21:59 Dat zou kunnen, zo precies heb ik het nog niet bekeken. Maar dat is dan inherent aan mijn keuze voor een fiscaalvriendelijk bouwjaar, de recentere versies komen gewoon vol in de bijtelling - en dat is echt serieus veel meer geld......
Zo zwart wit is het nou ook weer niet. De bijtelling is niet meer dan de kosten die je op de zaak boekt. Stel je hebt 3000 euro kosten per jaar aan de bus die zakelijk boekt dan is je bijtelling 3000 euro.

Je kan er ook voor kiezen een bus privé aan te schaffen en alle kosten privé betalen. En dan 19ct per km doorbeslasten aan de zaak. In dit geval is het wel verstandig een marge auto aan te schaffen want bij een btw auto ben bij aanschaf de btw al weer kwijt.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33768
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Aankoopadvies: is dit wat ?

Bericht door Multivan Generation »

Erwin L schreef: 12 jan 2020, 22:00 En weer een kort vraagje tussendoor: past een tussenschot uit een 2012 T5 in een van 2004 ?
Ja, dat past.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Erwin L
Berichten: 382
Lid geworden op: 11 okt 2010, 20:15
Locatie: Assendelft

Re: Aankoopadvies: is dit wat ?

Bericht door Erwin L »

Multivan Generation schreef: 13 jan 2020, 08:13
Erwin L schreef: 12 jan 2020, 22:00 En weer een kort vraagje tussendoor: past een tussenschot uit een 2012 T5 in een van 2004 ?
Ja, dat past.
Dank je.
Dat is fijn. Alleen ging net een heel mooi exemplaar (tussenschot) aan mijn neus voorbij...… even uitkijken naar de volgende dan maar :bonk
T5 1,9 Tdi 2004
Gebruikersavatar
Erwin L
Berichten: 382
Lid geworden op: 11 okt 2010, 20:15
Locatie: Assendelft

Re: Aankoopadvies: is dit wat ?

Bericht door Erwin L »

Erwin L schreef: 11 jan 2020, 22:42 Vanmiddag proefgereden in een nette 77 kW T5 van 2004 met 240.000 km. En direct overtuigd van jullie advies inzake deze motor, in combinatie met de langere overbrenging tov de 86 pk. Toerentallen / snelheden komen overeen met mijn huidige T4 en dat is precies goed. Dus qua motorisering ben ik er uit :proost

En het gaat allemaal een stuk gemakkelijker, trekt lekker vlot door, schakelt lekker strak - echt een fijne auto.

Of het ook dit specifieke exemplaar moet worden, daar ben ik nog niet uit.
Inmiddels ben ik er wel uit: dit is hem geworden. Een eerste-eigenaar auto in keurige staat, met airco. Uni blauw met grote grijze bumper..... en dubbele cabine. Onder het motto je kan niet alles hebben - maar de basis is goed. Alles is heel, nergens schade, alles werkt, relatief lage kilometerstand. En er valt nog wat aan op te leuken, dat vond ik bij mijn T4 leuk om te doen en dat ga ik dus nog een keer meemaken. Me happy :proost
T5 1,9 Tdi 2004
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33768
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Aankoopadvies: is dit wat ?

Bericht door Multivan Generation »

Gefeliciteerd met de aankoop :toppie
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3212
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Aankoopadvies: is dit wat ?

Bericht door J vd Pal »

Van harte en veel plezier met het nieuwe project!
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Gebruikersavatar
hugopoley
Berichten: 340
Lid geworden op: 18 okt 2018, 14:54
Locatie: Zeeland

Re: Aankoopadvies: is dit wat ?

Bericht door hugopoley »

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst!!
Plaats reactie