Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

t5 geluidboxen

vragen over de T5
Plaats reactie
Jacq N
Berichten: 54
Lid geworden op: 12 mei 2010, 21:37
Locatie: Beverwijk

t5 geluidboxen

Bericht door Jacq N »

Hallo leden,

Ik heb een t5 transporter 2011 en er camper van laten maken.
In de bus zitten standaard boxen en nu wil ik graag achterin de bus ook boxen plaatsen. Ik heb een nieuwe jvc kd x352bt/ kd x351bt aangeschaft
max uitgangsvermogen 4 maal 50 watt of 2 maal 50 wat inc subwoofer. Nu weet ik niet hoeveel watt etc in de originele boxen zit in de deuren.
Ik kom hier ook niet achter. mijn vraag is welke boxen kan ik kopen die passen bij de radio en de originele boxen van volkswagen.
Geen inbouw dat kan niet in mijn bus. graag info als u ervaring heeft. Hartelijk dank. Ik heb een boekje van de mp3 speler als er vragen zijn.
mvg
jacq
TTS
Berichten: 199
Lid geworden op: 09 nov 2019, 08:22

Re: t5 geluidboxen

Bericht door TTS »

Die 4x 50 watt is waarschijnlijk RMS, En dat is volgens mij een gemiddeld vermogen wat de radio leveren kan. Het piekvermogen is vaak het dubbele, dus 100 watt.
Als je autospeakers koopt van net even boven de 120 watt piekvermogen, zit je goed. Te zwaar geeft weinig geluid, te licht zal heel snel vervormen.
De autospeakers zijn eigenlijk allemaal 4 Ohm speakers.
Je kunt ook huis speakers gebruiken, maar zijn bijna altijd 8 ohm.
Dit is geen probleem, maar geeft minder geluid. door ze parallel aan te sluiten ga je terug naar 4 Ohm. Dus twee speakers op 1 uitgang van de radio, alle plussen bij elkaar, en alle massa ook aan elkaar.
Dan zou je er dus nog vier speakers aan kunnen hangen.
TTS
Berichten: 199
Lid geworden op: 09 nov 2019, 08:22

Re: t5 geluidboxen

Bericht door TTS »

Herstel: Het vermogen is Max 4x50 watt.

Dus hetzelfde verhaal, maar dan met ruim 50 watt speakers.
Bijlagen
8A802A7F-3B59-4C76-B5C7-810DD2B0C194.png
Plaats reactie