Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

LED koplampen

vragen over de T5
ief
Berichten: 42
Lid geworden op: 03 feb 2019, 13:42

LED koplampen

Bericht door ief »

Iemand zijn gloeilampen in de koplampen al vervangen door LED retrofit ? Mag het , of niet ? Ervaringen ? T5gp 2010
koevlaas
Berichten: 27
Lid geworden op: 19 aug 2019, 16:24

Re: LED koplampen

Bericht door koevlaas »

Ik heb hier nog een setje in de doos liggen, geen ervaring dus nog.
Nu trouwens ook te koud om ze er even in te beunen.
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: LED koplampen

Bericht door robertTREBOR »

ik heb ook diverse LED units geprobeerd van setjes op de alieexpres tot aanbiedingen op marktplaats maar niets gaf ook maar een goed beeld . door de apk kwam je er nooit mee en je verblindt werkelijk iedere tegenligger.

toen ontdekte ik www.hilox.eu met Led lampen met omruil garantie en gegarandeerd probleem loos door de APK.

ik heb een setje gekocht , let op dat 1 lamp gewoon dik 100 euro kost , maar superscherpe lichtbeeld zonder verblinding tegenliggers en de APK kom je ook probleemloos mee door.

ik heb de kleur 5700K genomen en de lichtsterkte is 3600 lumen, het is een geweldige ervaring om 3x zoveel spierwit licht voor je bus te hebben.

doe er je voordeel mee !
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
Vmaxxer
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 mar 2018, 21:29
Locatie: Zutphen

Re: LED koplampen

Bericht door Vmaxxer »

Interessant.
Ik neem aan dat je bij een T5 uit 2006 ook voor het "canbus type" moet kiezen?
2006 T5 2.5 AXD
sanderdb
Berichten: 359
Lid geworden op: 02 okt 2015, 22:12

Re: LED koplampen

Bericht door sanderdb »

Zeker interessant. Welke gegevens heb ik nodig voor een T5GP uit 2014 ? Geen idee welk type lamp hier nu in zit eigenlijk.
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: LED koplampen

Bericht door robertTREBOR »

Ik heb deze LED lampen inmiddels 1,5 jaar in mijn koplampunits zitten, 2x door de APK zonder problemen bij de dealer !

en nog nooit iemand zien knipperen naar me dat het lichtbeeld verblind terwijl het toch een hele felle spierwitte lichtbundel is van 3600 lumen !

het is niet goedkoop ca 100 euro per lampunit maar het is echt top kwaliteit !

mocht je niet weten welke lampen je moet bestellen, kan je hilux gewoon bellen of mailen .

mijn ervaring is uitstekend en ik ben niet de eigenaar van Hilux , geen fin. belang niets !

mocht je deze led lampen gekocht hebben en getest , altijd leuk om hier nog even een update te geven.
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
Deskman
Berichten: 303
Lid geworden op: 15 apr 2016, 17:15
Locatie: 023
Contacteer:

Re: LED koplampen

Bericht door Deskman »

De T5 uit 2006 heeft nog geen verlichting aan de canbus hangen dus die zou je niet nodig moeten hebben.

Formeel is het niet toegestaan om in koplamp units die voor halogeen zijn goedgekeurd iets anders dan halogeen te stoppen. Daarom staat er op alle sites waar je LED H7 of H4 vervanging kunt kopen dat het niet op de openbare weg mag.
Disclaimer: Alle aftermarket led en xenon zijn niet voorzien van ECE keur en zijn enkel bestemd voor circuit, autoshows, off-road en/of eigen terrein. Meer info zijn de hilox led voorzien van e keur?
Afgezien van meer licht zit ik er ook nog steeds hard over na te denken omdat mijn koplampen ingebrand zijn. Ik heb wel nieuwe units gekocht maar ik heb daarbij zo ongeveer de garantie gekregen dat ook niet gaan inbranden. Ik hoop dat LED vervangers dat niet doen...
"A common mistake people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools."
Douglas Adams
Koffieman
Berichten: 134
Lid geworden op: 08 dec 2017, 00:00
Locatie: Het Westland

Re: LED koplampen

Bericht door Koffieman »

Ik heb een setje van nog geen dertig euro, deze kwam zonder problemen door de keuring, ook de steekproefkeurder gaf geen opmerking, voor het eerst weer een steekproef in twintig jaar.

M'n bus uit 2005 mankeerde niks, alleen een stadslichtlampje deed niks, dat is bijna elk jaar zo, ga er ook maar ledjes inzetten, voorheen was het elke keuring een kentekenlampje, nu zit er al vier jaar ledjes in.
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3631
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: LED koplampen

Bericht door krekwakwol »

Mag ik vragen waar je ze vandaan hebt en heb je veel meer licht dan met halogeen. Is het H4?
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Koffieman
Berichten: 134
Lid geworden op: 08 dec 2017, 00:00
Locatie: Het Westland

Re: LED koplampen

Bericht door Koffieman »

H7, heb ze van een MP aanbieder, ze zijn vooral veel beter op echt donkere wegen, soms denk je dat ze niet aanstaan dan even uit en dan snel weer aan, dan zie je hoe ze schitterend zicht geven!

Je bent er dus heel snel aan gewend (lees verpest)
Gebruikersavatar
bvddobb
Berichten: 1478
Lid geworden op: 15 okt 2013, 10:51
Locatie: Utrecht

Re: LED koplampen

Bericht door bvddobb »

Maar zonder ECE keurmerk mag het dus niet op de openbare weg. We kunnen wel stoer doen, en zeggen dat het door de keuring komt, enz, maar we weten allemaal dat het dus niet mag...
Koffieman
Berichten: 134
Lid geworden op: 08 dec 2017, 00:00
Locatie: Het Westland

Re: LED koplampen

Bericht door Koffieman »

bvddobb schreef: 17 feb 2020, 18:07 Maar zonder ECE keurmerk mag het dus niet op de openbare weg. We kunnen wel stoer doen, en zeggen dat het door de keuring komt, enz, maar we weten allemaal dat het dus niet mag...
Wat wil je daar mee zeggen? Dat jij nooit te hard rijd en je keurig aan alle regels houd?
Plak maar een aura met vleugels achterop je bus . . . 😇

Er is niks stoers aan, die tijd heb ik al lang geleden achter me gelaten!

Het is zoals geschreven, niets meer en niets minder. :politie
Gebruikersavatar
Hielke H
Berichten: 223
Lid geworden op: 30 mar 2019, 16:02
Locatie: Apeldoorn

Re: LED koplampen

Bericht door Hielke H »

Koffieman schreef: 17 feb 2020, 17:58 H7, heb ze van een MP aanbieder, ze zijn vooral veel beter op echt donkere wegen, soms denk je dat ze niet aanstaan dan even uit en dan snel weer aan, dan zie je hoe ze schitterend zicht geven!

Je bent er dus heel snel aan gewend (lees verpest)
Waren het toevallig deze?
http://link.marktplaats.nl/m1512490738? ... nt=app_ios

Groeten, Hielke
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: LED koplampen

Bericht door Multivan Generation »

ief schreef: 09 jan 2020, 19:27 Iemand zijn gloeilampen in de koplampen al vervangen door LED retrofit ? Mag het , of niet ? Ervaringen ? T5gp 2010
Wat bedoel je met deze vraag precies?
Wil je simpel halogeen lampjes er uit en led lampjes er in steken, met serieuze kans op verblinding van tegenliggers,
of wil je echt retrofitten met lenzen?

Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Koffieman
Berichten: 134
Lid geworden op: 08 dec 2017, 00:00
Locatie: Het Westland

Re: LED koplampen

Bericht door Koffieman »

Hielke H schreef: 17 feb 2020, 19:32
Koffieman schreef: 17 feb 2020, 17:58 H7, heb ze van een MP aanbieder, ze zijn vooral veel beter op echt donkere wegen, soms denk je dat ze niet aanstaan dan even uit en dan snel weer aan, dan zie je hoe ze schitterend zicht geven!

Je bent er dus heel snel aan gewend (lees verpest)
Waren het toevallig deze?
http://link.marktplaats.nl/m1512490738? ... nt=app_ios

Groeten, Hielke
Ik denk het niet, die van mij zitten er al maanden in en was in de buurt van Rotterdam.

BTW ik ben nog geen seiners tegen gekomen, zal wel meevallen dus, ik heb ook niet van die blauw-witte maar meer normaal daglicht.
Plaats reactie