Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

DSG problemen met ESC Storing..

vragen over de T5
Plaats reactie
Sander M
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 dec 2017, 13:09

DSG problemen met ESC Storing..

Bericht door Sander M »

Beste mensen..

Ik heb een T5 (2014 54000 km.) met DSG automaat. Deze liep heerlijk totdat van de week de DSG bij 120 km/h vanzelf ging schakelen zonder te koppelen en ik dus moest uitrollen tot de vluchtstrook. Daar zag ik dat de auto een ESC storing aangaf op het display.
Kreeg hem daarna niet meer aan t rollen (vooruit noch achteruit). Auto uitgezet en weet gestart maar kreeg m toen zelfs niet meer uit zn P. Toen de bergingsauto er kwam kon de berger hem opeens weer wel in zn 1 de vrachtwagen oprollen.
Later op een parkeerplaats met de ANWB nog geprobeerd maar de auto reageerde af en toe wel en niet.

Bij de dealer gebracht en die hebben motor en DSG ge-updatet waarna deze (volgens hun) weer prima liep, ook na een 30 km testrit.

Ik rij vandaag weg bij de dealer en hij blljft in zn D7 hangen ook al sta ik stil. Wil ik optrekken moet ik een hoop gas geven eer dat hij terug springt in zn 1 en ik vooruitschiet. Af en toe zie ik weer de ECS waarschuwingslamp aangaan. Na nog een tijdje doorrijden (en filmen) raakt de auto helemaal in de stress, ECS lampje brandt continue en de auto gaat ongeconroleerd af en aan piepen dat ik hem in de P moet zetten, geeft af en toe aan dat ik mijn rem in moet trappen ( die groene schoen tussen de remschijven) en de letters knipperen op de DSG bak. Vooruit wil een beetje, achteruit toaal niet..
Motor uit, Dealer gebelt en maar weer naar huis gegaan met de leenauto..

Heeft iemand ervaring met dit euvel? Dit is werk voor de dealer maar wil toch helpen om een goede oplossing te vinden voordat ik heen en weer blijf rijden met de leenauto...

Heb nog geen foutmeldingcodes of iets dergelijks.


Met vriendelijke groet

Sander Mels
Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 658
Lid geworden op: 01 feb 2007, 23:49
Locatie: dieverbrug
Contacteer:

Re: DSG problemen met ESC Storing..

Bericht door jos_br »

Ik neem aan dat ze ook fouten uitgelezen hebben? Vervang anders de mechatronic maar.

Jos.
Sent from my Bosch ECU via VAG COM
Sander M
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 dec 2017, 13:09

Re: DSG problemen met ESC Storing..

Bericht door Sander M »

Ze hebben hem wel uitgelezen en toen ge-update waarna er bij hun geen storingen meer optraden.
Heb al gevraagd of ze de eerdere foutcodes willen doorsturen.


Is dat wel vaker het geval dat een mechatronic er al na 54000 km mee ophoudt??
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33773
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: DSG problemen met ESC Storing..

Bericht door Multivan Generation »

Treedt dit alleen op in automatische stand, of ook tijdens handmatig een versnelling te kiezen?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Sander M
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 dec 2017, 13:09

Re: DSG problemen met ESC Storing..

Bericht door Sander M »

Het euvel begon in zn automaat, ik heb daarna nog wel geprobeerd om manueel te schakelen maar dit weigerde hij ook.
Plaats reactie