Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Lekkage achterruit t5 california

vragen over de T5
Plaats reactie
VWilco
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 aug 2019, 21:27

Lekkage achterruit t5 california

Bericht door VWilco »

Na een dag met alleen maar regen (heerlijk zo'n vakantie in Nederland😁), kwam ik er net achter dat ik lekkage heb in de linkerbovenhoek van de achterruit van onze California . Het loopt aan de binnenkant over de achterruit naar beneden. Ik heb het nog nooit eerder gezien en vraag me af waar het water weg kan komen. Heeft iemand een idee?

Groet, Wilco
Angelo-anneveld
Berichten: 845
Lid geworden op: 01 jan 2018, 23:22

Re: Lekkage achterruit t5 california

Bericht door Angelo-anneveld »

VWilco schreef: 08 jul 2020, 22:08 Na een dag met alleen maar regen (heerlijk zo'n vakantie in Nederland😁), kwam ik er net achter dat ik lekkage heb in de linkerbovenhoek van de achterruit van onze California . Het loopt aan de binnenkant over de achterruit naar beneden. Ik heb het nog nooit eerder gezien en vraag me af waar het water weg kan komen. Heeft iemand een idee?

Groet, Wilco
Als 1 iemand in de bus gaat zitten, en de andere spuit met de hogedruk even het achterraam schoon kan je zien waar het binnenkomt?
VWilco
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 aug 2019, 21:27

Re: Lekkage achterruit t5 california

Bericht door VWilco »

Hogedrukspuit was een beetje lastig op de camping😁, maar een paar glaasjes water brachten duidelijkheid. Het water komt bij gesloten achterklep over het rubber heen, aan de bovenkant en loopt dan naar binnen. Heel apart, nog nooit last van gehad! De kleine rubber gaatjes in het rubber lijken ook in orde. Enige oplossing vervangen van het rubber? Of heeft iemand nog een briljant idee?
Bijlagen
20200709_171615.jpg
Gebruikersavatar
Renew
Berichten: 246
Lid geworden op: 16 nov 2017, 09:48

Re: Lekkage achterruit t5 california

Bericht door Renew »

In ieder geval als eerste hulp tijdens de vakantie; leg boven in het gootje een grijze isolatiebuis voor waterleidingen.
Ik vermoed dat je aan 1 mtr ruim voldoende hebt.
Altijd vervelend nat beddengoed.😢
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: Lekkage achterruit t5 california

Bericht door Beckontheroad »

Renew schreef: 09 jul 2020, 17:48 In ieder geval als eerste hulp tijdens de vakantie; leg boven in het gootje een grijze isolatiebuis voor waterleidingen.
Ik vermoed dat je aan 1 mtr ruim voldoende hebt.
Altijd vervelend nat beddengoed.😢
En anders 1 van de 3 T's: tape
Plak over dr dakrand en klep dus over de kier tape.
Komt er ook geen water in de goot en bij t rubber..
JB
De andere 2 T' s?
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3585
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Lekkage achterruit t5 california

Bericht door krekwakwol »

Ty-rap
Thuis blijven (maar dat zal de bedoeling wel niet zijn)
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
VWilco
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 aug 2019, 21:27

Re: Lekkage achterruit t5 california

Bericht door VWilco »

Renew schreef: 09 jul 2020, 17:48 In ieder geval als eerste hulp tijdens de vakantie; leg boven in het gootje een grijze isolatiebuis voor waterleidingen.
Ik vermoed dat je aan 1 mtr ruim voldoende hebt.
Altijd vervelend nat beddengoed.😢
Ik ga dit eens proberen, thanks voor de tip!
SandraB
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 mei 2017, 19:02

Re: Lekkage achterruit t5 california

Bericht door SandraB »

Wat was nou het euvel? Ik heb exact hetzelfde probleem. Het 3e remlicht is vervangen dus dat bleek het niet te zijn. Ik heb al het gootje schoongemaakt en de rubbers zijn ook schoon en heel. Het raamrubber lekt niet (met spuitje water gespoten op die plek) dus het komt erboven vandaan. Wanneer ik met een gieter water giet loopt het aan de binnenkant langs de ruit naar beneden. Ik kan er maar niet achter komen wat het is. Zo irritant..
Niet teveel nadenken, gewoon je neus dichtknijpen en springen :yes
SandraB
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 mei 2017, 19:02

Re: Lekkage achterruit t5 california

Bericht door SandraB »

Ik ga morgen bij daglicht kijken naar hetdoorvoer rubber. Ik heb de tip (isolatiebuis in gootje) even toegepast. Irritant is dat altijd met water. Je weet nooit waar het vandaan komt. Mocht het de doorvoertule zijn laat ik het weten.
Niet teveel nadenken, gewoon je neus dichtknijpen en springen :yes
VWilco
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 aug 2019, 21:27

Re: Lekkage achterruit t5 california

Bericht door VWilco »

SandraB schreef: 03 okt 2020, 19:10 Wat was nou het euvel? Ik heb exact hetzelfde probleem. Het 3e remlicht is vervangen dus dat bleek het niet te zijn. Ik heb al het gootje schoongemaakt en de rubbers zijn ook schoon en heel. Het raamrubber lekt niet (met spuitje water gespoten op die plek) dus het komt erboven vandaan. Wanneer ik met een gieter water giet loopt het aan de binnenkant langs de ruit naar beneden. Ik kan er maar niet achter komen wat het is. Zo irritant..
Ik heb het tijdens de vakantie op kunnen lossen met een stuk isolatiebuis. Gek genoeg lijkt het probleem nu weer weg te zijn. De buis heb ik weer weggehaald en heb er flink wat water van verschillende kanten op gespoten, maar nu bleef het droog🤔. Ik kan er ook slecht tegen als ik niet weet waar het probleem zit, maar voorlopig alles droog gelukkig. Hoop voor je dat je de oorzaak kan vinden!
SandraB
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 mei 2017, 19:02

Re: Lekkage achterruit t5 california

Bericht door SandraB »

VWilco schreef: 03 okt 2020, 22:21 [quote=SandraB post_id=472314 time=<a href="tel:1601745032">1601745032</a> user_id=12186]
Wat was nou het euvel? Ik heb exact hetzelfde probleem. Het 3e remlicht is vervangen dus dat bleek het niet te zijn. Ik heb al het gootje schoongemaakt en de rubbers zijn ook schoon en heel. Het raamrubber lekt niet (met spuitje water gespoten op die plek) dus het komt erboven vandaan. Wanneer ik met een gieter water giet loopt het aan de binnenkant langs de ruit naar beneden. Ik kan er maar niet achter komen wat het is. Zo irritant..
Ik heb het tijdens de vakantie op kunnen lossen met een stuk isolatiebuis. Gek genoeg lijkt het probleem nu weer weg te zijn. De buis heb ik weer weggehaald en heb er flink wat water van verschillende kanten op gespoten, maar nu bleef het droog🤔. Ik kan er ook slecht tegen als ik niet weet waar het probleem zit, maar voorlopig alles droog gelukkig. Hoop voor je dat je de oorzaak kan vinden!
[/quote]

Helaas, wel water binnen ondanks de isolatiebuis. Rubber van het remlicht zit links en lijkt oké. Lekkage zit rechts maar niets te zien waardoor het komt. Rubber van de klep zit er netjes op, geen stugheid en geen scheurtjes. Echt onbegrijpelijk en ik ga er van stuiteren. Ik kan er niet tegen.. zo irritant is dit :ie
Niet teveel nadenken, gewoon je neus dichtknijpen en springen :yes
SandraB
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 mei 2017, 19:02

Re: Lekkage achterruit t5 california

Bericht door SandraB »

De quote van VWilco is mislukt. Zelfs dat gaat niet goed :nuts
Niet teveel nadenken, gewoon je neus dichtknijpen en springen :yes
SandraB
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 mei 2017, 19:02

Re: Lekkage achterruit t5 california

Bericht door SandraB »

Het bleek de achterruit, bovenin kitrand lek. Inmiddels verholpen :jumpklap
Niet teveel nadenken, gewoon je neus dichtknijpen en springen :yes
Plaats reactie