Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

RNS510 problemen

vragen over de T5
jomeo
Berichten: 299
Lid geworden op: 24 aug 2020, 20:17

Re: RNS510 problemen

Bericht door jomeo »

Oké zal dit in de gaten houden.
jomeo
Berichten: 299
Lid geworden op: 24 aug 2020, 20:17

Re: RNS510 problemen

Bericht door jomeo »

Inmiddels al lang een nieuwe radio ingebouwd maar heb nog steeds de oude RNS 510 liggen. Zoals gezegd is dit tijdens uograden vastgelopen m of beter gezegd het heeft de upgraden niet kunnen voltooien.
Maar apparaat heeft voir de rest prima gewerkt.
Ik vraag me af of iemand deze nu lis kan repareren of wil kopen.
Gebruikersavatar
Rwin
Berichten: 46
Lid geworden op: 31 dec 2017, 10:32
Locatie: Voorthuizen

Re: RNS510 problemen

Bericht door Rwin »

Ik heb ook net mijn rns500A (rechte hoeken, dus Multivan/California dashboard) uitgebouwd en vervangen voor de Alpine 702D. Wat een verschil in geluid! en natuurlijk Apple Carplay e.d.

Aandachtspunt was wel dat je een 2Din inbouwraam nodig hebt, maar de Alpine aan de achterkant 1 din is. Waardoor het setje waarmee je de radio in het inbouwraam vastklikt (en er met zo'n insteektooltje weer uit kan halen) niet past. Want dat gaat uit van een 2 din achterkant die in het midden wordt vastgezet.
Beetje jammer wel, want de radio is daarmee net iets te diep gezakt, maar niet storend. Blijft nu prima zitten door de kabelbrij erachter, maar toch. Uithalen hoop ik niet meer te hoeven doen... :nuts

Ik had er ook een specifieke VW T5 infoadapter kabelset bijgekocht waarmee je ook de parkeersensoren, aircoaanduiding e.d. (en evt stuurwielbediening, die ik niet heb) blijft zien/kan gebruiken, plug & play. Daar miste ik het verloop van de dubbele Fakra anntenneaansluiting naar de DIN antenne aansluiting met fantoomvoeding. Dus toch niet helemaal plug&play en heb ik een apart kabeltje voor gekocht. Die fantoomvoeding heb je wel nodig! die heb ik weggehaald bij de DVD voeding die op de adapterset zat, dat was easy. FM ontvangst is dan weer supergoed.

Ik heb ook een achteruitrijcamera aangeschaft en aangesloten. Dat is zo'n remlichtcamera, maar weet nog niet zeker of het daar wel handig is met een fietsenrek. Die camera verplaats ik anders wel naar onder.

Als iemand de gebruikte onderdelen nrs wil hebben, kan ik die hier nog wel delen.
T4 2001 DC 150pk | T5 GP 2012 California Comfortline 180pk
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33794
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: RNS510 problemen

Bericht door Multivan Generation »

Rwin schreef: 09 feb 2021, 13:05
Als iemand de gebruikte onderdelen nrs wil hebben, kan ik die hier nog wel delen.
Graag !
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Rwin
Berichten: 46
Lid geworden op: 31 dec 2017, 10:32
Locatie: Voorthuizen

Re: RNS510 problemen

Bericht door Rwin »

dat was ff zoeken...;-), maar hierbij:

- ILX-702D Alpine ILX-702D (logischerwijs)
- AN-DAB.001 | Pioneer DAB digitale radio-antenne
- XUB120 Ampire |Ampire XUB120 inbouwkabel USB met Plug en houder
- 381320-11 Volkswagen T5 en Touareg 2-din professioneel radio inbouw-kit (maar die moet je naar mijn mening dus niet! hebben), ik weet niet welke wel overigens.
- APF-X300VW Alpine APF-X300VW | CAN naar UART-II interface (VW Golf 6/MIB-PQ) (voor je parkeersensoren, stuurwielbediening)
- ACV - 1524-77 | VOLKSWAGEN ANTENNE-ADAPTER DUBBEL FAKRA OP DIN MET DIVERSITY ANTENNE-VERLOOP
- en ik had een achteruitrijcamera gekocht dat vastzit in het bovenste remlicht, maar dan zie je te weinig ivm fietsenrek, die heb ik uit elkaar gehaald en boven het nummerbord geplaatst. Het snoer heb ik via handsschoenenkastje -> passagier A-stijl omhoog, boven deur langs, toen bij B-stijl weer omlaag (ik kreeg het niet netjes boven schuifdeur langs), onder de instapbak (gaat prima!), achter bekleding net boven de vloer, onder achterklepdorpe door, via linker carrosserie bekleding weer omhoog, door het rubber naar achterklep naar buiten en achterklep in, naar de plek waar nummerbordverlichting zit. Dat is een klein plastic kapje die je makkelijk los kan schroeven om zo de camera op te monteren. En het werkt perfect.

Van die ACV antenneverloop had ik een exemplaar meekregen met 2 losse fakra stekkertjes (ACV 1524-07), dat past dus niet zonder wat weg te vijlen. 1525-77 is dan het artnr wat je volgens mij moet hebben. Al doende leert men...
T4 2001 DC 150pk | T5 GP 2012 California Comfortline 180pk
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33794
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: RNS510 problemen

Bericht door Multivan Generation »

Dank je wel voor de uitgebreide en waardevolle informatie :toppie

Hier zullen mensen wat aan hebben..

Thanks.

Groetjes Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: RNS510 problemen

Bericht door Beckontheroad »

Waar heb je de dab antenne ingebouwd?
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Gebruikersavatar
Rwin
Berichten: 46
Lid geworden op: 31 dec 2017, 10:32
Locatie: Voorthuizen

Re: RNS510 problemen

Bericht door Rwin »

Dit is zo’n plakantenne, die plak je op de vooruit tegen de rechter a stijl. Bij mij brak het stukje metaalfolie tijdens het aandrukken op het metaal van de a stijl. En had geen zin om weer opnieuw de antenne te kopen en aan te leggen. Geen dab voor mij dus, volgens mij werkt overigens ook alleen een externe dab antenne goed. Muziek doe ik via spotify en Radio via Tunein. Ook erg goede kwaliteit, geen ruis, etc.
T4 2001 DC 150pk | T5 GP 2012 California Comfortline 180pk
Plaats reactie