Welkom op het weetjewel forum, van en voor Transporter rijders.
Wil je geen advertentie blokken zien in het forum, dan moet je inloggen.
Dan verdwijnen ze.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Revisie zuigerveren

vragen over de T5
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10166
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Revisie zuigerveren

Bericht door Pascal-141 »

T52009rep schreef: wo aug 26, 2020 21:50 Yes, is van 13-11-2009.

Maar wacht ff, een heel blok kan toch niet naar de kl#te zijn bij 210k en normaal onderhoud?
Ik snap/begreep dat het niet het pareltje is van wat VW aan motor heeft geleverd voor de t5, maar onderblokrevisie (zoals het mij verkocht is) zou toch voldoende moeten zijn.

Turbo is al een keer vervangen bij de 180k door vorige eigenaar. Er gaat nu inderdaad een nieuwe distributieriem-set op, en natuurlijk nieuwe zuigerveren en nog wat onderdelen (die bij zulk onderhoud/revisie vanzelfsprekend zijn). Quote monteur: “jaja, hele onderblokrevisie inderdaad.

Dank voor jullie snelle reacties in ieder geval!!
Lees je even in op dit forum , met betrekking tot de 180pk versie problemen .

De egr koeler was de hoofdoorzaak van alle olieverbruik ellende . Kort gezegd : In de egr koeler komen er kleine stukjes alu los , en die gaan dus in de motor mee rond , en dat zorgt voor overmatige motorslijtage .
My current cars:
T3 doka Syncro
T4 2.5TDI "werkbus"
Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 29520
Lid geworden op: zo jan 14, 2007 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Revisie zuigerveren

Bericht door Multivan Generation »

T52009rep schreef: wo aug 26, 2020 21:50 Yes, is van 13-11-2009.

Maar wacht ff, een heel blok kan toch niet naar de kl#te zijn bij 210k en normaal onderhoud?
Ik snap/begreep dat het niet het pareltje is van wat VW aan motor heeft geleverd voor de t5, maar onderblokrevisie (zoals het mij verkocht is) zou toch voldoende moeten zijn.
Heb je de filmpjes van de youtube-link, die ik je gegeven heb, al bekeken?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
T52009rep
Berichten: 6
Lid geworden op: di aug 25, 2020 19:10

Re: Revisie zuigerveren

Bericht door T52009rep »

Zeker de filmpjes bekeken, maar daar ben ik net teveel leek voor om daar conclusies uit te trekken (anders dan “dat ziet er niet best uit”).

Bottom line: hou ik het weer vol ongeveer 50-100k km met wat er nu gedaan is/wordt...of is dat zeg maar verspilde moeite.

Ps: ja ik heb me redelijk ingelezen op dit forum. Veel geklaag, maar er rijden er ook nog veel rond :lach (positief denken, dat scheelt al de helft van het probleem).
Gebruikersavatar
Olaf
Berichten: 542
Lid geworden op: zo aug 18, 2013 22:30
Locatie: Hengelo (ov)

Re: Revisie zuigerveren

Bericht door Olaf »

Kan je eens een duidelijke foto maken van de cilinder wand?
Vw T5 GP 2.0 180-(220)pk 10-2010 highline
VW Kever 1679cc bj 1959
Fiat 500s 2015
Berini eitje M13 +/-1955
Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 578
Lid geworden op: do feb 01, 2007 23:49
Locatie: dieverbrug
Contacteer:

Re: Revisie zuigerveren

Bericht door jos_br »

T52009rep schreef: do aug 27, 2020 10:58 Zeker de filmpjes bekeken, maar daar ben ik net teveel leek voor om daar conclusies uit te trekken (anders dan “dat ziet er niet best uit”).

Bottom line: hou ik het weer vol ongeveer 50-100k km met wat er nu gedaan is/wordt...of is dat zeg maar verspilde moeite.

Ps: ja ik heb me redelijk ingelezen op dit forum. Veel geklaag, maar er rijden er ook nog veel rond :lach (positief denken, dat scheelt al de helft van het probleem).
Wij hebben alleen dit jaar al 13x dit type motor gereviseerd, en inderdaad, op deze manier is het verspilde moeite. Deze motor moet eruit, geboord en licht gevlakt worden. Ook is de kop bij deze motor aan een rigoureuze revisie toe,dus de geleiders en kleppen vervangen. Ook de egr dichtmaken/vervangen door het goede type en het dpf nakijken en schoonmaken/verwijderen. Daarnaast de turbo's bekijken of er teveel speling op zit en anders vervangen.


Jos.
Sent from my Bosch ECU via VAG COM
Plaats reactie