Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Auto heeft tweede accu?

vragen over de T5
Plaats reactie
jomeo
Berichten: 299
Lid geworden op: 24 aug 2020, 20:17

Auto heeft tweede accu?

Bericht door jomeo »

Mijn Multivan uit 2011 t5 5 Multivan heeft een tweede accu onder de bestuurders stoel. Opzicht geen probleem, prima zelfs, maar vraag me af waarom deze aanwezig is.
Kan het zijn dat het komt doordat de auto 2 maal elektrische schuifdeuren heeft.
Binnen in de cabine zie ik geen stroomgebruikers, alleen 2 12V aansluitingen.
Wel was ik in de koffer ruimte bezig en zag aan de achterkant rechts een dekseltje. Deze maakte ik open en blijkt dat er een elektrische verwarming in zit.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33763
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Auto heeft tweede accu?

Bericht door Multivan Generation »

Een multivan zit standaard wat luxer in zijn velletje.
De 2de accu zit er voor de 12V stopcontacten in de laadruimte, mogelijk aanwezige af-fabriek motor/water standkachel of luchtstandkachel, en mogelijk ook voor de 2 elektrische schuifdeuren (welke overigens best vaak problemen kunnen geven).

Hetgeen jij rechtsachter in de kofferruimte zag, is de gecombineerde 2de warmtewisselaar en climatronic unit.
De warmte komt er via de roosters op vloer niveau uit, en de gekoelde lucht kun je via de hemel roostertjes regelen.
Bediening is op het dashboard via de knop rear, en achterin via de bedienunit die achterin zit..

Lees ook even je instructieboekje, staat er normaal gezien allemaal in vermeld.
En dan "overkomt' het je niet zo :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
jomeo
Berichten: 299
Lid geworden op: 24 aug 2020, 20:17

Re: Auto heeft tweede accu?

Bericht door jomeo »

Notitie boekje of handleiding? En dat heb juist niet. Wel in het Duits. En dat lukt mij niet.
Waar kan ik een Nederlandse bestellen?
Behalve downloden.
Plaats reactie