Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Alarm gaat spontaan af

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
rommelt_wat_aan
Berichten: 57
Lid geworden op: 03 aug 2020, 11:53
Locatie: NB

Alarm gaat spontaan af

Bericht door rommelt_wat_aan »

Hallo allemaal, mijn alarm gaat weer spontaan af (en het liefst snachts). Dit deed hij enkele weken terug ook, maar toen gewoon niet meer op slot gedaan (staat veilig op eigen terrein), maar vannacht begon hij weer. Wordt er helemaal gek van en de buren zijn ook niet blij met me.

De accu is zo goed als dood, dus vermoed dat het daar aan ligt. Ik heb een T5 uit 2004 met (denk) een fabrieksinbouw alarm, zie foto's. Heb zojuist de accu ontkoppelt, maar vraag me af of dat genoeg is? Heeft dat alarm misschien een eigen stroomvoorziening? Moet ik er nog zekeringen uit halen? En zo ja waar en welke? Zie ook foto.

Hoop dat iemand de oplossing weet, ik en de buren zijn je ontzettend dankbaar. :bonk

Mvg
Bijlagen
20201025_090505.jpg
20201025_090452.jpg
Laatst gewijzigd door rommelt_wat_aan op 25 okt 2020, 09:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
rommelt_wat_aan
Berichten: 57
Lid geworden op: 03 aug 2020, 11:53
Locatie: NB

Re: Alarm gaat spontaan af

Bericht door rommelt_wat_aan »

Zekeringen kaart
Bijlagen
20201025_092922.jpg
Gebruikersavatar
Lutra
Berichten: 614
Lid geworden op: 21 nov 2015, 11:08
Locatie: Oost Nederland

Re: Alarm gaat spontaan af

Bericht door Lutra »

Ik vraag me af of het wel een af fabriek alarm is. De vw’s die ik heb gehad met alarm hadden de mogelijkheid om het uit te schakelen met een knop op de b-stijl (Touran, Passat en T5). Het lampje op het dashboard ziet er ook uit als achteraf inbouw.
T6 California 2019
Blauwe 1300
ex zwarte Passat B8 Variant
ex Rode Cali '99
ex T5 California 2012
Gebruikersavatar
rommelt_wat_aan
Berichten: 57
Lid geworden op: 03 aug 2020, 11:53
Locatie: NB

Re: Alarm gaat spontaan af

Bericht door rommelt_wat_aan »

Lutra schreef: 25 okt 2020, 12:48 Ik vraag me af of het wel een af fabriek alarm is. De vw’s die ik heb gehad met alarm hadden de mogelijkheid om het uit te schakelen met een knop op de b-stijl (Touran, Passat en T5). Het lampje op het dashboard ziet er ook uit als achteraf inbouw.
Dank voor meedenken Lutra. Er zit op b-stijl helaas geen knop.

Dan ga ik iig proberen te achterhalen bij originele eigenaar wat er bekend is over alarminstallatie.

Mochten anderen meer weten hoor ik het graag.
Gebruikersavatar
Erwin L
Berichten: 382
Lid geworden op: 11 okt 2010, 20:15
Locatie: Assendelft

Re: Alarm gaat spontaan af

Bericht door Erwin L »

Kennis van mij had dit ook, zelfde bouwjaar, zelfde verschijnsel. Na het monteren van een nieuwe accu niet meer voorgekomen.
T5 1,9 Tdi 2004
Gebruikersavatar
rommelt_wat_aan
Berichten: 57
Lid geworden op: 03 aug 2020, 11:53
Locatie: NB

Re: Alarm gaat spontaan af

Bericht door rommelt_wat_aan »

Erwin L schreef: 25 okt 2020, 22:12 Kennis van mij had dit ook, zelfde bouwjaar, zelfde verschijnsel. Na het monteren van een nieuwe accu niet meer voorgekomen.
Dank je Erwin, het lijkt inderdaad de oorzaak.

Inmiddels weet ik (dankzij TC Autotechniek, reageerden heel snel en dachten goed mee, aanrader die club) dat het een aftermarket Defa alarmklasse 2 is.

Omdat mogelijk nog wat acculading in dit alarm zit heb ik sokken in alarm gestopt en gewikkeld in paar dikke handdoeken met spanband. Ook die accu gaat dan vanzelf leeg en geluid is dan iig stuk minder.

Voorlopig opgelost dus!
Plaats reactie