Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Starten met blauwe rook

vragen over de T5
Gebruikersavatar
frans_t4
Berichten: 278
Lid geworden op: 03 mei 2013, 20:59

Re: Starten met blauwe rook

Bericht door frans_t4 »

MarcoBT4 schreef: 06 dec 2020, 11:14 Met mijn vorige motorblok had ik er ook last van, ik rij zowiezo laatste kilometers al rustig maar je probeerd alles om het te voorkomen. Dus liet ik zodra ik thuis was de motor effe een minuut laten draaien voordat ik hem uitzette en weg was het probleem. Dus dat zou je kunnen proberen. ik doe dit nu ook met me revisie blok ook vanwege de turbo dat ik zeker weet dat die afgekoeld is
Laat onze AXD motor altijd 2min na-lopen, is zo wie zo aan te raden met name voor turbo diesels!!
Als de temperatuur onder de 10gr komt start onze bus altijd op 4 1/2 cilinder dat duurt nog geen twee seconde klein blauw onverbrande diesel wolkje.
ik ben er inmiddels aan gewend en stoor me er niet meer aan. Ik vermoed een slechte gloeiplug. VAGCOM zegt dat ze in orden zijn maar ik heb zo mijn twijfels. Zolang het niet erger wordt .. dan maar lekker een wolkje.

Ik heb met onze T5 met veel grotere problemen van doen gehad... dat wolkje is peanuts voor mij. :gif

grt...
VW T5 bj 2006 (210.000km)
BMW R90/6 bj 1974 (190.000km)
Radio zendamateur licentie klasse A
http://www.pa5ca.com
princ_p
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 feb 2015, 21:00

Re: Starten met blauwe rook

Bericht door princ_p »

Ik heb bij onze T5 uit 2004 gemerkt dat hij wel eens een rookpluim geeft bij het starten.
Nadat ik diesel bij een ander tankstation had getankt was dit probleem weg.
Om dit uit te testen heb ik weer de goedkopere diesel getankt en kregen wij weer last van een rookpluim bij het starten.
Dus weer naar dat andere tank station en geen last meer .
Ik wijt het dus aan de goedkope diesel en wie weet wat daar in zit of niet.
:T54LIFE :T5cruisin
Plaats reactie