Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Verlichtingsvragen

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Remco181
Berichten: 567
Lid geworden op: 01 feb 2014, 18:35
Locatie: Vledderveen - Stadskanaal
Contacteer:

Verlichtingsvragen

Bericht door Remco181 »

Hoi allemaal,

Wat ik niet gezien heb bij de koop van mijn bus is dat de reflectoren van mijn multivan(?) koplampen flink ingebrand zijn. Bij de rechter koplamp is ook het binnenwerk beschadigd (viel pas op toen we gisteren de H7 lamp eruit wilden halen om te checken).
Ik moet dus twee nieuwe koplampen hebben, maar ik lees dat die multivan koplampen nogal snel weer inbranden? Zijn er mooie en kwalitatief goede alternatieven?
Wat mij trouwens opvalt is dat die koplampen tweedehands voor bijna nieuwprijzen worden aangeboden.. heel bijzonder.

Dan mijn achterlichten: het glas van de linker is gebarsten (dat wist ik dan weer wel), als ik op zoek ga naar nieuwe achterlichten moet ik in ieder geval rekening houden dat ze voor een bus met achterklep zijn. Maar zijn die van de T5, T5.1 en T6 hetzelfde? Of zit er verschil in de pasvorm?

Als laatste: bij het naar huis rijden reed ik achter mijn nieuwe bus en toen viel mij op dat mijn 3de remlicht niet bijzonder fel is. Zijn die LED remlichten zo zwak? Die van mij is trouwens niet felrood, maar redelijk donker, is dit standaard, of heeft iemand zelf lopen knutselen waardoor hij nu niet meer genoeg licht doorlaat?

Hartelijke groet,

Remco
Volkswagen T5 HighLine 2006 2.5 Tdi 340 dubbele cabine
Volkswagen Caddy 2008 1.9 Tdi
Kubota 7100 3-cyl 4WD
Volkswagen Transporter schaalmodellen op www.mini-bulli.nl
JFT
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 jun 2020, 21:59
Locatie: Zuid-Oost Drenthe

Re: Verlichtingsvragen

Bericht door JFT »

Remco181 schreef: 18 mei 2021, 07:18 Hoi allemaal,


Wat mij trouwens opvalt is dat die koplampen tweedehands voor bijna nieuwprijzen worden aangeboden.. heel bijzonder.

Dan mijn achterlichten: het glas van de linker is gebarsten (dat wist ik dan weer wel), als ik op zoek ga naar nieuwe achterlichten moet ik in ieder geval rekening houden dat ze voor een bus met achterklep zijn. Maar zijn die van de T5, T5.1 en T6 hetzelfde? Of zit er verschil in de pasvorm?



Hartelijke groet,

Remco
Gebruikte onderdelen zijn vaak prijzig omdat ze origineel zijn en je eigenlijk met dealer prijzen moet vergelijken en niet met imitatie.

Als je je kenteken ingeeft bij de onderdelenboeren, zie je vaak de delen die passen.
T5 2.5 TDI BNZ automaat DC 2008
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3586
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Verlichtingsvragen

Bericht door krekwakwol »

Is het een optie om goedgekeurde led lampen (met E-keur) in je koplampen te plaatsen, die worden een stuk minder warm volgens mij.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
AchterKoeker
Berichten: 285
Lid geworden op: 18 dec 2016, 14:22
Locatie: Achterhoek

Re: Verlichtingsvragen

Bericht door AchterKoeker »

JFT schreef: 18 mei 2021, 12:29

Gebruikte onderdelen zijn vaak prijzig omdat ze origineel zijn en je eigenlijk met dealer prijzen moet vergelijken en niet met imitatie.

Als je je kenteken ingeeft bij de onderdelenboeren, zie je vaak de delen die passen.
Nog een tip:

Soms zijn gebruikte onderdelen ook duurder dan nieuw bij de dealer :ie

Is dus altijd wel handig om eerst bij de dealer te gaan vragen :toppie
Groeten uut de Achterhoek! :driveT5
Gebruikersavatar
Remco181
Berichten: 567
Lid geworden op: 01 feb 2014, 18:35
Locatie: Vledderveen - Stadskanaal
Contacteer:

Re: Verlichtingsvragen

Bericht door Remco181 »

krekwakwol schreef: 18 mei 2021, 20:00 Is het een optie om goedgekeurde led lampen (met E-keur) in je koplampen te plaatsen, die worden een stuk minder warm volgens mij.
Het is inderdaad mijn plan om er gelijk LED verlichting in te zetten. Beviel mij bij de T4 ok perfect
Volkswagen T5 HighLine 2006 2.5 Tdi 340 dubbele cabine
Volkswagen Caddy 2008 1.9 Tdi
Kubota 7100 3-cyl 4WD
Volkswagen Transporter schaalmodellen op www.mini-bulli.nl
JFT
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 jun 2020, 21:59
Locatie: Zuid-Oost Drenthe

Re: Verlichtingsvragen

Bericht door JFT »

Remco181 schreef: 19 mei 2021, 10:42
krekwakwol schreef: 18 mei 2021, 20:00 Is het een optie om goedgekeurde led lampen (met E-keur) in je koplampen te plaatsen, die worden een stuk minder warm volgens mij.
Het is inderdaad mijn plan om er gelijk LED verlichting in te zetten. Beviel mij bij de T4 ok perfect
Gaat dit goed met de APK?
T5 2.5 TDI BNZ automaat DC 2008
Gebruikersavatar
Remco181
Berichten: 567
Lid geworden op: 01 feb 2014, 18:35
Locatie: Vledderveen - Stadskanaal
Contacteer:

Re: Verlichtingsvragen

Bericht door Remco181 »

JFT schreef: 19 mei 2021, 10:57
Gaat dit goed met de APK?
Geen enkel probleem, lichtbeeld is perfect. Geen strooilicht, zoals je wel vaak ziet bij achteraf ingebouwde Xenon (en zoals bij mij bij ingebrande reflectoren)
Volkswagen T5 HighLine 2006 2.5 Tdi 340 dubbele cabine
Volkswagen Caddy 2008 1.9 Tdi
Kubota 7100 3-cyl 4WD
Volkswagen Transporter schaalmodellen op www.mini-bulli.nl
Plaats reactie