Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Sony xav-ax8050d of Alpine ILX-F903D

vragen over de T5
Plaats reactie
Papui
Berichten: 56
Lid geworden op: 23 jun 2019, 21:55

Sony xav-ax8050d of Alpine ILX-F903D

Bericht door Papui »

Allen,

voor mijn T5GP ben ik op zoek naar een andere radio. op dit forum heb ik al van een medelid met de Alpine gehoord dat hij er tevreden over was en de radio ziet er eigenlijk ook nog wel netjes uit met het zwevend scherm.

Nu kwam ik tijdens mijn verdere zoektocht de Sony tegen en deze leek nogal hard op de Alpine en hij leek ook zowat dezelfde functionalteit te hebben.Is er iemand hier op het forum die ervaring heeft met de Sony? Deze is toch een €200 goedkoper dan de Alpine.

Met vriendelijke groet.
Gebruikersavatar
hugopoley
Berichten: 335
Lid geworden op: 18 okt 2018, 14:54
Locatie: Zeeland

Re: Sony xav-ax8050d of Alpine ILX-F903D

Bericht door hugopoley »

Ik heb geen ervaring met de Sony, maar wel met de Alpine. Maar voor die 200 minder zou ik voor de Sony gaan.
De Alpine is leuk, maar ik ga hem niet (meer) aanraden. De mijne had achteraf behoorlijk wat kleine storingen/irritaties waar ik pas achter gekomen ben toen ik terug naar een originele radio ging. Emkele voorbeelden zijn:
- DAB+ werkte niet of zeer slecht
- Camera stand bleef zeer regelmatig hangen, opnieuw opstarten van het systeem of herstarten van de auto noodzakelijk.
-Carplay of Andriod auto liepen regelmatig vast, heb beide gehad en lag echt niet aan de telefoons, scherm van de radio was niet meer te bedienen.
-Viel af en toe compleet uit en had dan een reset nodig om weer te draaien.

Nogmaals hij ziet er leuk uit en als die werkt is het een geweldig toestel. Het enige grote nadeel is dat je bij de 903D geen navigatie hebt, dit moet altijd via carplay of andriod auto. Als je de 904 pakt heb je dat wel.

Succes met je keuze.
Plaats reactie