Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Ipod op RNS MCD

vragen over de T5
Plaats reactie
Mies
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 jan 2007, 12:39
Locatie: Eindhoven

Ipod op RNS MCD

Bericht door Mies »

Hallo,
Ik krijg binnenkort een nieuwe T5 met een VW navigatie-systeem. Het RNS-MCD. Ik wil mijn Ipod op de radio aansluiten ipv een cd-wisselaar. Zijn er mensen die ervaring hebben met deze radio/navi en er een Ipod op aangesloten hebben. Graag jullie mening en ervaring hierover.

Groeten Mies
Gebruikersavatar
bas caravelle
Berichten: 173
Lid geworden op: 13 jan 2007, 08:51
Locatie: Huizen ( Noord Holland )

Bericht door bas caravelle »

je kan altijd de Ice-link FM gebruiken, past altijd, maar neem eens contact op met firma Deynos te Zeewolde. Deze jongens maken de meest mogelijke interfaces voor de ipod.

gr. Bas
VW Caravelle 2.5 Tdi Lwb 1997
Gebruikersavatar
paulscs
Berichten: 221
Lid geworden op: 23 jan 2007, 22:51
Locatie: hoofddorp
Contacteer:

Bericht door paulscs »

ik zelf heb een ipod in mijn t5 samen met een rcd 200 radio cd speler en ik moet zeggen het werkt echt super , ik heb het kabeltje in mijn dachbord kastje en daar ligt dus ook mijn ipod wel in een hoesje natuurlijk dus uit het zicht van derden ik heb dit laten doen door mivw in voorhout maar er zijn vast anderen of jij zelf die dit ook kunnen
succes paulscs
Gebruikersavatar
cjv170
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 jan 2007, 23:52
Contacteer:

Bericht door cjv170 »

Je heebt geen icelink nodig in dit geval. Volkswagen heeft een kabeltje dat achterin je radio gaat en je ipod kun je in je dashboardkastje leggen. zie onderstaande link:
http://www.votex-shop.de/is-bin/INTERSH ... V-Tuner%29

Ik heb nu een t4 met mdc en icelink, werkt ook fantastisch.

Afbeelding
Henny Kettenis
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 feb 2007, 22:02

Bericht door Henny Kettenis »

Vorig jaar heb ik bij aanschaf van mijn T5 een I-pod laten installeren. Ik heb een panasonic navigatiesysteem en het leverde geen problemen op. De aansluiting en houder van de I-pod zijn door Volkswagencampers in Amersfoort geïnstaleerd op een dashboardknop zonder functie, vlak boven de knop van de stoelverwarming; de voedingskabel is prachig weggewerkt. Tegelijkertijd is er een tuimelschakelaar geplaatst op een andere loze dashboardknop. Deze zorgt er voor dat de voeding niet van de boordaccu wordt betrokken, maar van de tweede accu van het campergedeelte. Het is ook mogelijk een beugel in een ventilatierooster te laten plaatsen en daar de houder aan te bevestigen, maar dat beïnvloedt de luchtstroming. Ik heb er twee speakers bij laten plaatsen en heb nu een fantastisch geluid rondom.
Plaats reactie