Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

ruitewissers strepen

vragen over de T5
Plaats reactie
timmer
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:18

ruitewissers strepen

Bericht door timmer »

hallo ww 'ers

Rij sinds begin dit jaar een nieuwe t5 lwb/DC/130pk een superauto!!
Waar ik en collega t5 rijders uit mijn omgeving last van hebben
is van strepende ruitenwisser :gif en niet zo'n beetje het zicht is gewoonweg zeer slecht te noemen.
Ik ga hier zsm mee terug naar de dealer uiteraard.
ik vraag me alleen af of er nog meer mensen last van hebben?

groetjes, JEFFREY :jumpklap
EricP
Berichten: 698
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:43
Locatie: Veldhoven

Bericht door EricP »

De voorruit wissers doen het goed (al bijna 3 jaar): bijna geen strepen, maar die van de achterruit is bagger (net als wat op het raam komt): ca 50% van het wisoppervlak haalt hij weg, de rest laat hij als "mooie" halve manen zitten.

Groet Eric P
Gebruikersavatar
Evert-Jan (T5 180)
Berichten: 299
Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:55
Locatie: Gelderland

Bericht door Evert-Jan (T5 180) »

Geen klachten over de voor ruitenwissers, ze doen wat ze doen moeten.
Evert-Jan (voorheen T5 180)
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

bekend euvel

Bericht door vaniac »

Dit is een bekend euvel bij veel nieuwe auto's. Het rubber van de ruitenwissers is vaak vervuild met het conserveringsmiddel dat vooraf aan het transport op de nieuwe auto's wordt gespoten. Het schoonmaken bij aflevering doet hier nog een schepje boven op. De enige oplossing is het schoonmaken van de ruiten met ruitenpolish en vervolgens de ruitenwisserbladen vernieuwen. Dit is een garantiegeval voor de dealer.
Gebruikersavatar
De Bloemenman 211
Berichten: 97
Lid geworden op: 16 jan 2007, 10:19
Locatie: Kaatsheuvel / Tilburg
Contacteer:

Hallo Timmer,

Bericht door De Bloemenman 211 »

Ook ik heb een auto van januari 2006 en ook ik heb heeeeeel veel problemen met de ruitenwissers. Dit is mijn 4de nieuwe auto 3 x vito en nu mijn eerste T5 maar het is ook echt de eerste die ik heb met problemen met de ruiten ik gebruik al 15 jaar dezelfde ruitensproeier vloeistof en het is echt Kom Uit Tilburg.

Ik heb hem schoon laten maken bij de dealer en ik moet zeggen het gaat beter maar, het is nog niet alles. Het is een streep van een cm of 5 tot 7 breed direct in het gezichtsveld. Als ik mijn eigen vloeistof gebruik zie ik ook echt wat minder. Je gaat twijfelen aan je zelf maar dat is het niet het is echt iest wat de combinatie van de eigenschappen van het middel gebruikt voor aflevering en schoonmaken van ruiten en aflevering en het gebruik van jezelf. Het einige wat enigzins helpt is idd alles grondig reinigen en nieuwe bladen monteren.

Als de bladen op zijn wordt deze alle gereinigd en gaan we opnieuw beginnen ook het resorvoir gaat leeg en starten met mijn eigen vloeistof. Om dus het probleem op te sporen.

Met vriendelijke groenten

De Bloemenman 211
Mixed Emotions
Berichten: 196
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:17

Bericht door Mixed Emotions »

Ik helaas mijn voorruit moeten laten vervangen, daar er een grote ster in zat.
Echter, sindsdien heb ik geen problemen meer met de ruiten wissers.

Ik heb, dus een klein beetje geluk bij een ongeluk.
groeten
Cirilo,Arietta en Tycho

Afbeelding
Plaats reactie