Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Geen vraag meer mbt "gevraagd hefdakdoek voor t5 california 2006 met electrisch dak"

Geen bedrijven , alleen voor de weetjewellers.
Is er na 21 dagen niet meer op gereageerd dan verdwijnt de topic.
Je moet minimaal 5 topics hebben geschreven om hier een topic te kunnen plaatsen.
fresco

Geen vraag meer mbt "gevraagd hefdakdoek voor t5 california 2006 met electrisch dak"

Bericht door fresco »

Beste mensen;

ik ben op zoek naar een goed ( tweedehands) hefdakdoek voor mijn t5 california comfortline uit 2006. het liefst met 3 ramen.
(NB: Niet de nieuwste versie voor de t6 waarin de volledige voorkant open kan.)
Het doek (uit 2006) op mijn camper is te ver versleten en er zitten ook een paar kleine gaatjes in. kortom aan vervanging toe.
ik probeer een tweedehands omdat sommige t5-camper eigenaren hun soms nog goede doek vervangen door die van de t6 omdat daarvan de hele voorzijde open kan. in Duitsland is dat blijkbaar wel een hype (geweest?) als je op caliboard.de kijkt.
heeft iemand iets liggen wat goed en betaalbaar is en wat past op mijn electrisch hefdak?
(ik heb iets gelezen dat het bij de nieuwere doeken uitmaakt of het dak mechanisch of electrisch is, maar het zou kunnen dat dat alleen geldt voor de allernieuwste versies voor de t6).

Bij mijn zoektocht kwam ik erachter dat:
- op het Duitse ebey-kleinanzagen wel wat aangeboden wordt , maar dat is niet wat ik zoek.
- stoffamstuck.de alleen levert voor de t4 helaas.
- volkswagen campercentrum geen tweedehands heeft

ik ben benieuwd of het toch moet uitdraaien op een nieuwe.

groeten,
Frank
Laatst gewijzigd door fresco op ma apr 05, 2021 13:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Lutra

Re: gevraagd hefdakdoek voor t5 california 2006 met electrisch dak

Bericht door Lutra »

Naast Campercentrum Amersfoort ook al geïnformeerd in Nijverdal, Dalfsen, Naarden of Noordwijk?
Laatst gewijzigd door Lutra op ma apr 05, 2021 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.
T6 California 2019
Blauwe 1300
ex zwarte Passat B8 Variant
ex Rode Cali '99
ex T5 California 2012
Multivan Generation
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

Neem eens contact op met MarkV
Die had laatst zijn hefdak vervangen.

Aan de andere kant, je kunt een T5 california betalen, en rijden, dan moet een nieuwe tentdoek, waarvan je zeker weet dat het 100 procent is, toch ook tot de mogelijkheden behoren..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
fresco

Bericht door fresco »

Lutra schreef: di mar 30, 2021 17:25 Naast Campercentrum Amersfoort ook al geïnformeerd in Nijverdal, Dalfsen, Naarden of Noordwijk?
bedankt voor de tip; 2 waren in beeld de andere heb ik nu ook een bericht gestuurd. afwachten maar.

frank
MarkV

Bericht door MarkV »

fresco schreef: (ik heb iets gelezen dat het bij de nieuwere doeken uitmaakt of het dak mechanisch of electrisch is, maar het zou kunnen dat dat alleen geldt voor de allernieuwste versies voor de t6).
Daar zit inderdaad verschil in. Een doek voor een elektrische hefdak is minder hoog (of korter zo u wilt) dan die van een handbediend dak.
Ik heb dat zelf ervaren omdat bij het vervangen van mijn doek van mijn handbediende dak een doek voor een elektrisch dak in de zak zat, en dan kom je 4 cm te kort.

Qua model T5, T5GP, T6 en T6.1 zijn alle doeken gelijk. Vandaar dat een T6.1 doek met frontopening ook past op een oudere T5 of T6. Zo'n doek heb ik er nu ook in.
Alleen dus even opletten op de versie voor elektrisch of handbediend.

Op caliboard.de of Tx-board.de worden trouwens wel eens doeken aangeboden door mensen die het vervangen hebben, check ook eens kleinanzeigen.ebay.de.
fresco

Bericht door fresco »

De nieuwere versie doeken zijn gemaakt van andere stof die wat stugger en zwaarder is. Ik heb gelezen op caliboard dat het hefdak in het laatste deel van het sluitproces dan soms wat moeizamer gaat. Ook op het punt van gebruik van de rolluik om het af te sluiten.maar goed daar is dan wel prima mee te leven.
Teeedehands doeken zijn moeilijk te krijgen. Kwaliteit is vaak matig heb ik ontdekt. Ook wel logisch natuurlijk, want waarom zou je een goed doek vervangen.
Ik gokte op de mogelijkheid dat iemand gevallen is voor een nieuw doek “ omdat dat zo mooi “ is. Dan zou je er eentje tegen kunnen komen die wellicht nog een goede kwaliteit heeft.
De mogelijkheden die jullie hierboven hebben genoemd om te zoeken heb ik allemaal geprobeerd. Maar het heeft nog geen resultaat gehad. Nog 1 doek op het ook bij een bedrijf. Daar ga ik denk ik vrijdag even kijken of het wat is. En anders:
Ik kan nog een seizoen met het bestaande doek, dus ik houd het nog even in de gaten links en rechts.
Wellicht uiteindelijk dan toch voor een nieuwe gaan.
Bedankt voor info en ideeeen.

Groeten Frank
Lutra

Bericht door Lutra »

Wij hebben ook het nieuwe type doek en dat vind ik mooier en hoogwaardiger dan het “normale“ tentdoek. Het is minder gevoelig voor vocht. Ook de volledig te open voorzijde is een leuke optie. Geeft een mooi uitzicht vanuit bed als je de bus op de juiste plaats hebt geparkeerd 😀
T6 California 2019
Blauwe 1300
ex zwarte Passat B8 Variant
ex Rode Cali '99
ex T5 California 2012
Beckontheroad

Bericht door Beckontheroad »

Lutra schreef: wo mar 31, 2021 17:29 Wij hebben ook het nieuwe type doek en dat vind ik mooier en hoogwaardiger dan het “normale“ tentdoek. Het is minder gevoelig voor vocht. Ook de volledig te open voorzijde is een leuke optie. Geeft een mooi uitzicht vanuit bed als je de bus op de juiste plaats hebt geparkeerd 😀
En dan de 1 million€ vraag, wat kost een nieuw doek?
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
bvddobb

Bericht door bvddobb »

Beckontheroad schreef: wo mar 31, 2021 18:39 En dan de 1 million€ vraag, wat kost een nieuw doek?
JB
Wij hebben afgelopen jaar een nieuw type tentdoek laten inbouwen, de dure elektrisch-hefdakversie, met alle ramen en te openen voorkant. Inclusief uit/inbouwen was dat € 900,-, incl. BTW. Ik meen dat het doek zelf € 600 kostte.
Beckontheroad

Bericht door Beckontheroad »

bvddobb schreef: wo mar 31, 2021 19:15
Beckontheroad schreef: wo mar 31, 2021 18:39 En dan de 1 million€ vraag, wat kost een nieuw doek?
JB
Wij hebben afgelopen jaar een nieuw type tentdoek laten inbouwen, de dure elektrisch-hefdakversie, met alle ramen en te openen voorkant. Inclusief uit/inbouwen was dat € 900,-, incl. BTW. Ik meen dat het doek zelf € 600 kostte.
Thanks! JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
chv

Bericht door chv »

Toch blijft het me een raadsel waarom een mens voor een tweedehands doek zou willen kiezen. Het vervangen is een behoorlijk monnikenwerk, dus dat wil je zo min mogelijk weer snel opnieuw willen doen omdat na een paar jaar het doek weer slecht is. Dus ik zou altijd voor nieuw gaan. Desnoods was je het nieuwe doek 1 of 2 keer om wat soepeler te maken.

Heb je al bij Buitenga-campers in Oldeholtepade geïnformeerd? Die levert/plaatst zowel voor T4 als T5.

Met vriendelijke groet,
Charles Vos
Multivan Generation
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

@ Charles,
dat kunnen meerdere redenen zijn:
- de prijs (ik denk hier aan de orde, ook gezien de reactie op zittingsschuim)
- hergebruiken van materiaal wat iemand anders niet meer gebruikt, milieu aspect
- etc..

Ik zou ook het ineens goed doen, en een nieuw tentdoek plaatsen.
2de hands kan net wat dunnere plekken in het doek hebben,
je weet niet hoe er mee om is gegaan.
Ook gezien de kosten en de werktijd die gerekend wordt,
schat ik in dat ze er zo'n 4 uur mee bezig zijn.
En ja dat kun je wellicht zelf, om zo nog iets te besparen.
Qua garantie kan het dan wel een dingetje worden, als er iets mis gaat door jouw montage..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
fresco

Bericht door fresco »

chv schreef: do apr 01, 2021 16:42 Toch blijft het me een raadsel waarom een mens voor een tweedehands doek zou willen kiezen. Het vervangen is een behoorlijk monnikenwerk, dus dat wil je zo min mogelijk weer snel opnieuw willen doen omdat na een paar jaar het doek weer slecht is. Dus ik zou altijd voor nieuw gaan. Desnoods was je het nieuwe doek 1 of 2 keer om wat soepeler te maken.

Heb je al bij Buitenga-campers in Oldeholtepade geïnformeerd? Die levert/plaatst zowel voor T4 als T5.

Met vriendelijke groet,
Charles Vos
Dag Charles,
Ik heb contact gehad met buitenga. Die heeft een tweedehands liggen die nog goed is( in ieder geval niet verschoten doek) Hij zet hem erin voor een totaalprijs ( dus inclusief doek) voor 490€. Scheelt dus zo’n 350- 400€ met een nieuwe.
het tweedehands doek is in de versie van 3 ramen met grijs tentdoek. Krijg morgen foto’s en dan kan ik beslissen of ik het in het echt wil bekijken en eventueel wil laten plaatsen.
Ben benieuwd
longboy

Bericht door longboy »

Ik kocht begin deze week een origineel vw t5 California hefdak, door de stijlen gezaagd geheel. Bij het demonteren van het in goede staat verkerende doek heb ik dat meteen vakkundig om zeep geholpen. Op een hoek heb ik de rubber er helemaal uit gescheurd. Daar waar de aluminium gleuf aan elkaar gekit is, daar kleeft de rubber ook vast, en had ik ook al een paar haperingen gemaakt. Nieuw doek dus. Ik wil ook wel zo'n doek dat helemaal open kan. Maar zijn deze wel even kwalitatief? Welk merk of leverancier neem ik dan best prijs/kwaliteit? En last but not least: daar waar de rubber van het doek wat vastgekit zat, moet dat opnieuw zo? Dat was op 4 plekken zo; of gewoon in de gleuf, en klaar?
fresco

Bericht door fresco »

fresco schreef: do apr 01, 2021 21:03
chv schreef: do apr 01, 2021 16:42 Toch blijft het me een raadsel waarom een mens voor een tweedehands doek zou willen kiezen. Het vervangen is een behoorlijk monnikenwerk, dus dat wil je zo min mogelijk weer snel opnieuw willen doen omdat na een paar jaar het doek weer slecht is. Dus ik zou altijd voor nieuw gaan. Desnoods was je het nieuwe doek 1 of 2 keer om wat soepeler te maken.

Met vriendelijke groet,
Charles Vos
Dag Charles,
Ik heb contact gehad met buitenga. Die heeft een tweedehands liggen die nog goed is( in ieder geval niet verschoten doek) Hij zet hem erin voor een totaalprijs ( dus inclusief doek) voor 490€. Scheelt dus zo’n 350- 400€ met een nieuwe.
het tweedehands doek is in de versie van 3 ramen met grijs tentdoek. Krijg morgen foto’s en dan kan ik beslissen of ik het in het echt wil bekijken en eventueel wil laten plaatsen.
Ben benieuwd

Zaterdag op bezoek geweest bij Buitenga. Vriendelijke en meedenkende man.
bij vervanging gaat bij hem het dak eraf :nuts . Dan moet dus ook het zonnepaneel afgekoppeld. Deze manier is voor hem praktischer zegt hij. kan overal beter bij. Kosten van aanschaf nieuw doek met opening voorkant en het plaatsen ervan : 870€. vergelijkbaar met "de grote jongens" dacht ik
Maar het is nog niet nodig:
Hij adviseerde om het doek te laten zitten: was eigenlijk nog best goed, ondanks de paar kleine reparaties en enkele zwarte vlekjes. ik neem dat advies graag over en wacht nog even. Ga later overigens wel voor een nieuwe . Dat heb ik in ieder geval wel opgepikt uit de adviezen :toppie

groeten, Frank
Plaats reactie