Welkom op het weetjewel forum, van en voor Transporter rijders.
Wil je geen advertentie blokken zien in het forum, dan moet je inloggen.
Dan verdwijnen ze.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Goedkope lampjes

Heb je een mededeling, wil je ff testen of heb je een leuke grap.
Is er na 21 dagen niet meer op gereageerd dan verdwijnt de topic.
Plaats reactie
Lutra

Goedkope lampjes

Bericht door Lutra »

T6 California 2019
Blauwe 1300
ex zwarte Passat B8 Variant
ex Rode Cali '99
ex T5 California 2012
J vd Pal

Re: Goedkope lampjes

Bericht door J vd Pal »

Mooi verhaal, zeker dit stukje: Eine ausgereizte Hochleistungslampe wie die Osram Night Breaker überschreitet den zulässigen Grenzwert von 350 cd (cd: Candela, Helligkeit einer Kerze) um 64 Prozent – null Punkte, in het Nederlands: Een uitontwikkelde, krachtige lamp zoals de Osram Night Breaker overschrijdt de toegestane limiet van 350 cd (cd: candela, helderheid van een kaars) met 64 procent - nulpunten.

Voorbeeld van de beoordeling, tekst is gekopieerd uit het artikel, staat naast de plaatjes van de lamp:

Platz 8: Osram Nightbreaker Laser +130% • Preis: 27,89 Euro • E-Prüfzeichen: E1 • Lichtstrom: 1491 lm (9/10 Pkt.) • Geometrie: 10/10 Pkt. • Helligkeit 75R: 23.320 cd (10/10 Pkt.) • Helligkeit gesamt: 107.010 cd (10/10 Pkt.) • Blendung B50L: 570 cd (0/10 Pkt.) • Bemerkung: - • Gesamt: 39/50 Pkt. (befriedigend)

Conclusie, 1 keer 9 punten en verder alleen maar 10en behalve op het gebied van lichtsterkte waar 570 cd wordt gemeten wat 350 mag zijn. In het dagelijks leven is dit dus de perfecte lamp!!

Platz 1: Car Xtras Autolampen Box (Aldi Nord) • Preis: 16,42 Euro • E-Prüfzeichen: E1 • Lichtstrom: 1479 lm (9/10 Pkt.) • Geometrie: 10/10 Pkt. • Helligkeit 75R: 20.160 cd (10/10 Pkt.) • Helligkeit gesamt: 94.820 cd (9/10 Pkt.) • Blendung B50L: 281 cd (10/10 Pkt.) • Bemerkung: Super Licht! Leider nicht ständig im Sortiment • Gesamt: 48/50 Pkt. (sehr gut)

De testwinnaar, op één vlak (Geometrie) gelijk en verder alleen maar minder dan de Osram.

Conclusie, de premium lampen geven MEER licht dan toegestaan dus NUL punten op dat onderdeel, natuurlijk komen ze dan slechter uit de test. Wel vreemd dat ze dan wel een Europese goedkeuring hebben gekregen.

Mijn eigen ervaring met H4 lampen (niet de hier geteste H7) is dat de premium Osram en Philips lampen echt meer licht geven en een beter lichtbeeld geven dan de goedkope lampen van Action ed. Ik rijd alweer een paar jaar tot volle tevredenheid met Osram Night Breakers. Nooit iets gemerkt van een korte levensduur en dat terwijl ik ook een H4 booster erin heb zitten.
Laatst gewijzigd door J vd Pal op ma okt 19, 2020 9:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten

Jasper

2002 California Event ACV Reflex Silver
Multivan Generation
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

1500 lumen... :bifun
Kom ik aan met ruim het dubbele achter mijn lenzen.. (3400 Lumen)
En ik kan vertellen dat je dat verschil echt goed merkt..

https://www.morimotohid.com/morimoto-d2 ... quantity=1 in de smaak 5500K

maar ja, dat is geen goedkope shit natuurlijk.. :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
MGA1600

Bericht door MGA1600 »

Ik heb na ombouw naar H7 koplampen op de T6 ook Osram nightbreaker extreme gemonteerd. Geweldig verschil met de Philips lampen die er in de (tweedehands) koplampen zaten! Eerst zaten er H4 koplampen op mijn bus - die waren echt dramatisch slecht. Daar zijn toen nog even nightbreakers ingezet en dat gaf een kleine verbetering maar het bleef slecht.
Toen de ombouw naar H7 waarin dus voor dimlicht 2 en bij grootlicht 4 nightbreakers branden. Zo is het eigenlijk prima, al kan het altijd beter!

Nu begrijp ik uit een advertentie die ik ergens online zag dat er van Osram voor een aantal autotypes (nog niet de Transporter helaas) inmiddels ook legale ombouwsetjes naar LED zijn uitgebracht.
Uiteraard zijn deze vast wel minder perfect dan echte LED koplampen, maar vast en zeker een verbetering voor een fractie van de kosten van nieuwe LED koplamp units. Daar wacht ik op!
Deskman
Contacteer:

Bericht door Deskman »

Multivan Generation schreef: vr okt 16, 2020 20:23 1500 lumen... :bifun
Kom ik aan met ruim het dubbele achter mijn lenzen.. (3400 Lumen)
En ik kan vertellen dat je dat verschil echt goed merkt..

https://www.morimotohid.com/morimoto-d2 ... quantity=1 in de smaak 5500K

maar ja, dat is geen goedkope shit natuurlijk.. :knipoog
H7

(korter kan ik het niet zeggen)
"A common mistake people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools."
Douglas Adams
Multivan Generation
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

https://www.morimotohid.com/morimoto-el ... quantity=1

als je blieft (wel lenzen gebruiken om mede weggebruikers niet te verblinden en een heel mooi en scherp lichtbeeld te hebben)
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
jan2009

Bericht door jan2009 »

Het verhaal nog eens in het nederlands.
Bij de ALDI moet je wezen volgens de DEKRA
https://www.ad.nl/auto/waarom-de-goedko ... ~a8630cf6/
Kampeerbus T4 2,5 TDI /AJT 2002
Plaats reactie