allereerst wil ik mij even voorstellen ik ben Jim en rij al enige tijd met een T4 2.5 TDI ACV.
ik kom uit het zonnige Hoogeveen, tevens ben ik al tijden groot fan van weetjewel punt nl
dus nu maar even gelegenheid genomen op daadwerkelijk lid te worden van dit uiterste mooie forum omdat wij een klein sleurhut probleempje hebben met ons werkpaard
mijn t4 is nog nooit snel geweest, inhalen van vrachtwagens dat gaat tergend langzaam maar eenmaal op de top dat haalt ie wel bijna 130 :)
nu had ik er vorige week een auto ambulance erachter met daarop een amerikaanse pickup (wat een koppel heeft deze bus, gewoon prachtig) maar dit was natuurlijk binnen de stadsgrenzen van hoogeveen (lees dorp want hoogeveen heeft geen stadsrechten.)
dat de bus sloooooooooom is dat is nooit een probleem geweest, mijn rechtervoet is aardig stabiel geworden in de loop der jaren.
maar nu kreeg mijn vrouw een idee, Hey Jim we kopen een caravan (ik en een sleurhut pfffff) maar goed je vrouw moet je tevreden houden, HAPPY WIFE HAPPY LIFE.
dus wij op zoek naar een caravan, we kwamen uit bij een Hobby deluxe 370, dit is een zeer nette caravan aangezien wij kersverse kampeerders zijn (je wilt echt geen matras in de laadruimte van mijn bus gooien).
dus wij zijn zaterdag naar de caravan boer geweest in twente en voila een half uur later zijn we trotse eigenaren geworden van deze hobby deluxe 370.
op het moment dat we de caravan erachter drukten, rolde deze lekker mee, eerst even de nieuwe aanwinst showen aan mijn ouders die wonen in hetzelfde dorp waar de caravan stond, binnen de bebouwde kom ging het echt perfect, dus de koffie op en weer terug richting hoogeveen met die dikke windvanger (jaja voor ons is de caravan groot als kersverse caravan eigenaar).
op het moment dat wij de N36 op willen trekken bij beerzerveld richting hoogeveen kwamen wij er dus achter dat het gaspedaal niet wil wat mijn voetje wil, zo snel mogelijk richting de 90 namelijk.
mijn vrouw haar buik (het gevoel) draaide al 30x rond op de eerste paar kilometer dat wij op de autoweg reden, terwijl ik maar in de 4de versnelling bleef omdat de 5de versnelling geen power genoeg heeft om op kruissnelheid te blijven, elke licht stijging dropte de snelheid met ong 10 a 15 km/pu.
ik had de vacuumleidingen al vervangen onlangs, deze waren poreus en dus aan vervanging toe, verder had ik er nog niet na gekeken, snelheid hoefde voor mij niet.
na thuiskomst even de intercooler slangen eraf gehaald, en tot mijn verbazing ligt deze vol met gruis, op advies van de onderwerpen hier op het forum ook even het asje gecontroleerd op speling.
zijwaartse speling heeft ie een paar mm speling (met de hand niet voelbaar wel met stukje rubber en een zaklamp zichbaar.)
wanneer ik trek/duw aan het asje verneem ik geen speling maar alhoewel met de vingers zul je de speling niet kunnen voelen.
Hebben er meerdere in dit forum ook de problemen gehad met gruis in de intercooler slangen
ons plan is nu om de volgende dingen te gaan doen,
Turbo vervangen
n18/n75 vervangen
dieselfilter
beide distributieriemen
LMM