Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
meer dan 30 mm verlagen
- Jeroen T5 204
- Berichten: 3455
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
- Locatie: Vroomshoop (VCDS)
- Contacteer:
Re: meer dan 30 mm verlagen
Lekker makkelijk antwoord :klappen Nu weten wij nog niks. Ik zou zeggen haal er eens een wiel af en maak foto's van je veren en veerpoten.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Re: meer dan 30 mm verlagen
ik heb ook een jaar met zo`n verlagingsset rondgereden en heb hem pas vervangen door volledige luchtvering.
ik verkoop mijn verlagingsset nu dus als je intresse hebt kun je me altijd ff mailen.
met de set is komt je bus 4 cm lager te liggen.
gr john
ik verkoop mijn verlagingsset nu dus als je intresse hebt kun je me altijd ff mailen.
met de set is komt je bus 4 cm lager te liggen.
gr john
-
- Berichten: 677
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
- Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum
Re: meer dan 30 mm verlagen
Ik denk dat je de zgn appels niet met de peren moet vergelijken. Neem als voorbeeld BIG Ruud zijn bus daar ligt al snel een 600a700kg gewicht in, en dan zakt hij wel naar beneden. Weet uit ervaring dat wanneer ik mijn bus leeghaal een 750kg (zelfde werk als Ruud) deze ook een 2,5 cm hoger staat.
Wat ik probeer duidelijk te maken is dat onbeladen of beladen toch cm scheelt. Ben nu beladen en dan is de onderzijde voorspatbord 71 cm van de straat verwijderd en de achterzijde 71,5 a 72 cm.
En de stelling van je dealer dat er grotere wielen onder zitten is natuurlijk onzin, een grotere velg is met een minder hoge band gemonteerd anders zou je afwijking te groot worden. Totale afroldiameter blijft (nagenoeg) gelijk
Wat ik probeer duidelijk te maken is dat onbeladen of beladen toch cm scheelt. Ben nu beladen en dan is de onderzijde voorspatbord 71 cm van de straat verwijderd en de achterzijde 71,5 a 72 cm.
En de stelling van je dealer dat er grotere wielen onder zitten is natuurlijk onzin, een grotere velg is met een minder hoge band gemonteerd anders zou je afwijking te groot worden. Totale afroldiameter blijft (nagenoeg) gelijk
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Man Tge 3.180 4x4 automaat
- Jeroen T5 204
- Berichten: 3455
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
- Locatie: Vroomshoop (VCDS)
- Contacteer:
Re: meer dan 30 mm verlagen
Die van mij is bijna helemaal niet beladen en staat ook wel laag.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Re: meer dan 30 mm verlagen
Zal morgen eens meten vanaf de onderzijde van de spatborden tot de grond !
To be continued !
Oja, ik had zo'n reactie van de dealer wel verwacht hoor.
To be continued !
Oja, ik had zo'n reactie van de dealer wel verwacht hoor.
Re: meer dan 30 mm verlagen
Vooraan 75,5 cm, achteraan 77,5 cm !!!
Kan iemand met 20" wielen ook de zijne eens meten ??
-
- Berichten: 677
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
- Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum
Re: meer dan 30 mm verlagen
Misschien de mosterd na de maaltijd: wat zijn de typenrs ( staat wel op de doos) die bij je veren horen en welke motor heb je?
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Re: meer dan 30 mm verlagen
Ik heb een 2,5 130 PK.edjeraketje schreef:Misschien de mosterd na de maaltijd: wat zijn de typenrs ( staat wel op de doos) die bij je veren horen en welke motor heb je?
Op de doos staat :
Pro kit VW T5
"up to 40 mm lower"
E10-85-013-02-22
Moest het niet zoveel kosten (400 Euro) ik liet de originele vering eens terugsteken.
Zijn er andere veringen die lager gaan ??
Re: meer dan 30 mm verlagen
Ja dat vraag ik me ook nog steeds af ik zit op de zelfde hoogte als jij gewoon met de standaard wielen stoor me echt erg aan.
alles strak grill chroom enz zelfs multivan stoot strippen op een lange transporter maat de off road look grrrrrrrr.
Mvg Nick
alles strak grill chroom enz zelfs multivan stoot strippen op een lange transporter maat de off road look grrrrrrrr.
Mvg Nick
Je zit tegenwoordig langer vast in het verkeer dan in de bajes.
Re: meer dan 30 mm verlagen
CASINI schreef:Ja dat vraag ik me ook nog steeds af ik zit op de zelfde hoogte als jij gewoon met de standaard wielen stoor me echt erg aan.
En heb jij ook de verlaagde vering van Eibach ??
- Jeroen T5 204
- Berichten: 3455
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
- Locatie: Vroomshoop (VCDS)
- Contacteer:
Re: meer dan 30 mm verlagen
Artikel nummer komt wel overeen met die van mij. Dan moet het toch in de bevestiging zitten of in de veerpoten.Tilt! schreef:Ik heb een 2,5 130 PK.edjeraketje schreef:Misschien de mosterd na de maaltijd: wat zijn de typenrs ( staat wel op de doos) die bij je veren horen en welke motor heb je?
Op de doos staat :
Pro kit VW T5
"up to 40 mm lower"
E10-85-013-02-22
Moest het niet zoveel kosten (400 Euro) ik liet de originele vering eens terugsteken.
Zijn er andere veringen die lager gaan ??
Hebben ze de veren ook opgespannen?
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Re: meer dan 30 mm verlagen
Euhm, hoe bedoel je ??Jeroen T5 204 schreef: Artikel nummer komt wel overeen met die van mij. Dan moet het toch in de bevestiging zitten of in de veerpoten.
Hebben ze de veren ook opgespannen?
Zoals reeds gezegd : ik ken er niets van !
Maar ik denk dat je die veren toch maar op 1 manier kan monteren en als die niet "opgespannen" zouden zijn ik dat toch zou moeten voelen aan de wegligging ?
Heb jij al eens gemeten Jeroen ? Indien je dezelfde veren dan mij hebt ??
-
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 26 jan 2008, 18:54
Re: meer dan 30 mm verlagen
Ik heb een 130 pk 4-motion hij is met Eibach verlaagd (maar achter heb ik wel hulpveren wegens 600/700 kg gereedschap).
Auto staat perfect recht
Auto staat perfect recht
- Jeroen T5 204
- Berichten: 3455
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
- Locatie: Vroomshoop (VCDS)
- Contacteer:
Re: meer dan 30 mm verlagen
Ik bedoel dus dat het artikelnummer van de veren hetzelfde artikel nummer is als de veren die ik heb.Tilt! schreef:Euhm, hoe bedoel je ??Jeroen T5 204 schreef: Artikel nummer komt wel overeen met die van mij. Dan moet het toch in de bevestiging zitten of in de veerpoten.
Hebben ze de veren ook opgespannen?
Zoals reeds gezegd : ik ken er niets van !
Maar ik denk dat je die veren toch maar op 1 manier kan monteren en als die niet "opgespannen" zouden zijn ik dat toch zou moeten voelen aan de wegligging ?
Heb jij al eens gemeten Jeroen ? Indien je dezelfde veren dan mij hebt ??
Dat is dus niet het probleem.
Meten heeft nu geen zin, want ik heb de 16 inch stalen velgen eronder zitten met winterbanden.
Ik post wel even foto's van de verlaging.
Originele veer op de veerpoot met verenspanners
Links Eibach, rechts originele veer
Eibach op de veerpoot gemonteerd
Eibach achterkant met de veerschotels die erbij zaten.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi