Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Telefoonvoorbereiding Multivan

vragen over de T5
JANCAPE
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 sep 2008, 09:40

Telefoonvoorbereiding Multivan

Bericht door JANCAPE »

Heeft iemand enig idee of ik een houder voor de N95 kan kopen die op de telefoonhouder die in de Multivan zit past?
Gebruikersavatar
koos 1008
Berichten: 231
Lid geworden op: 15 mar 2007, 16:21
Locatie: venhuizen
Contacteer:

Re: Telefoonvoorbereiding Multivan

Bericht door koos 1008 »

je kan beter met bleutooth werken is makelijker en je heb geen houder op je dashbord en werkt goed
koos 1008
mijn vrouw rijd net als een t4
ronconnie
Berichten: 56
Lid geworden op: 18 mar 2008, 15:43

Re: Telefoonvoorbereiding Multivan

Bericht door ronconnie »

er zijn geen houders van vw voor de org. tel. voorbereiding,en de telefoon voorbereiding zoals vw die gebruikt in de t5/multivan heeft geen blue tooth dus de enige oplossing zoals ik nu gebruik is een duo kaart met hetzefde tel.nr. dus 1 telefoon voor in de auto en de n-serie voor in je zak.

groet,

ron.
Gebruikersavatar
Inbouwer
Berichten: 545
Lid geworden op: 03 nov 2008, 17:42
Locatie: Zoetermeer

Re: Telefoonvoorbereiding Multivan

Bericht door Inbouwer »

Voor de N95 zijn mooie Brodit houder te koop met laadfunctie. :nuts

Afbeelding

Let wel op er zijn 2 versies de afbeelding is voor een N95 4Gb en je hebt ook een houder voor de N95 8Gb

De koppeling naar een carkit zal altijd via Blue Tooth moeten gebeuren.
Gebruikersavatar
hendrikus
Berichten: 749
Lid geworden op: 13 mar 2007, 19:56
Locatie: grunn

Re: Telefoonvoorbereiding Multivan

Bericht door hendrikus »

koos 1008 schreef:je kan beter met bleutooth werken is makelijker en je heb geen houder op je dashbord en werkt goed
koos 1008
ligt eraan welke BT carkit je hebt. Heb zelf een parrot gehad, maar dat was een drama om een nummer in te voeren die niet in je telefoon staat. Dan liever een houder en ook nog eens altijd een opgeladen telefoon. Of krijg je een sms weet je ook niet wat erin staat, aangezien niet elke BT carkit dit kan weergeven. ik gebruik dan ook weer een Nokia CK-7W met houder ( ondanks de soms vele problemen met deze houders )

Vind persoonlijk een origineel systeem met een houder erop voor bv een 6310i of 6230i nog altijd de mooiste oplossing. Jammer alleen dat deze telefoons niet meer gemaakt worden.
T4 2.5TDI 88pk 1999
Gebruikersavatar
zeef
Berichten: 123
Lid geworden op: 18 nov 2007, 15:56

Re: Telefoonvoorbereiding Multivan

Bericht door zeef »

JANCAPE schreef:Heeft iemand enig idee of ik een houder voor de N95 kan kopen die op de telefoonhouder die in de Multivan zit past?
Hier kan je de adapters vinden :

Het overzicht voor bussen van productiedatum NA week 45 van 2007 staat hier

Is je bus van VOOR week 45 in 2007 dan klik je hier

Helaas, de N95 staat er niet bij. Een oplossing is de universele BT module 3C0.051.435.PA.
Multivan T5 Comfortline 130pk
Gebruikersavatar
Inbouwer
Berichten: 545
Lid geworden op: 03 nov 2008, 17:42
Locatie: Zoetermeer

Re: Telefoonvoorbereiding Multivan

Bericht door Inbouwer »

Het probleem vandaag de dag is alleen dat de nieuwe toestelen, neem als voorbeeld Nokia geen orginele Nokia houders meer hebben. Ook de auto fabrikanten maken voor de moderne GSM geen houders die op de fabrieksunit passen.
De N95, 6300 etc zijn alleen universele houders van Nokia voor te verkrijgen waar je alleen een laadstekkertje in kan clicken. Deze oplossing is echt :gif .

Brodit (http://www.brodit.se) heeft het beter voor elkaar en levert voor beide alle GSM's wel passende oplossingen. :gekte

Voor de meeste toestellen ben je dan aangewezen op een Blue Tooth carkit. Mijn mening is dat de Parrot CK-3100 zowel prijs technische als kwalitatief een goede keuze is. Hij is misschien een paar tientjes duurder dan een Nokia CK-7W, maar voor dat geld loopt het geluid wel over de voorspeakers van de wagen i.p.v. over een klein speakertje en heb je ook een display. Natuurlijk kun je voor de Nokia carkit ook een mute-box kopen, maar bij de Parrot zit hij er standaard in verwerkt. Op de Parrot site (http://www.parrot.com) kun je zien hoe het adres boek bij afwijkingen kan worden gekopieerd naar de Parrot.
Ook een voordeel van de Parrot vind ik dat hij geod werkt met elk model GSM, ongeacht het merk. Dit is iets wat een Nokia CK-7W niet doet.
Gebruikersavatar
hendrikus
Berichten: 749
Lid geworden op: 13 mar 2007, 19:56
Locatie: grunn

Re: Telefoonvoorbereiding Multivan

Bericht door hendrikus »

bij de carkits van THB Burry kun je toch wel een hele zooi houders krijgen. Zijn net zoals de originele houders bij VW gewoon te wisselen als je een nieuw toestel koopt.
Werken verder prima trouwens, mijn collega heeft in beide Toyota's een THB maar dat werkt volledig naar behoren.
T4 2.5TDI 88pk 1999
Gebruikersavatar
zeef
Berichten: 123
Lid geworden op: 18 nov 2007, 15:56

Re: Telefoonvoorbereiding Multivan

Bericht door zeef »

hendrikus schreef:bij de carkits van THB Burry kun je toch wel een hele zooi houders krijgen. Zijn net zoals de originele houders bij VW gewoon te wisselen als je een nieuw toestel koopt.
Werken verder prima trouwens, mijn collega heeft in beide Toyota's een THB maar dat werkt volledig naar behoren.
Sterker nog, het systeem in de VW is een OEM versie van de Uni 8 van Bury. Helaas werken de Bury houders niet op de VW kit :X
Multivan T5 Comfortline 130pk
Gebruikersavatar
zeef
Berichten: 123
Lid geworden op: 18 nov 2007, 15:56

Re: Telefoonvoorbereiding Multivan

Bericht door zeef »

En ik heb mijn nieuwe touchscreen carkit unit binnen: Touch Bluetooth Adapter. Past op elke T5 telefoonvoorbereiding bij bussen vanaf KW 45/07.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:yes
Multivan T5 Comfortline 130pk
Gebruikersavatar
appie
Berichten: 386
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:04
Locatie: zwarte haan
Contacteer:

Re: Telefoonvoorbereiding Multivan

Bericht door appie »

Mooiste oplossing tnt!!!
Neemt de bus!
Gebruikersavatar
Dimitri-Turbo
Berichten: 221
Lid geworden op: 22 jun 2007, 18:15

Re: Telefoonvoorbereiding Multivan

Bericht door Dimitri-Turbo »

Net ding! Ik heb zelf een orgineel VW cradle.
Stenen leggen is geen kunst ... maar wel de klinkers uit de straat scheuren ;)

Nu een Golf-6 en Range Rover Vogue TDV6
EX Touareg TDI
EX WJW T5 - nr. 262
Ex WJW T4 - nr. 653
Gebruikersavatar
zeef
Berichten: 123
Lid geworden op: 18 nov 2007, 15:56

Re: Telefoonvoorbereiding Multivan

Bericht door zeef »

Dimitri-Turbo schreef:Net ding! Ik heb zelf een orgineel VW cradle.
Het bestelnummer is 3C0.051.435.TA

Als je bus na week 45 van 2007 is geproduceerd en je hebt een aansluiting die er zo uitziet kun je hem er gewoon inklikken :

Afbeelding
Multivan T5 Comfortline 130pk
SanderS
Berichten: 99
Lid geworden op: 12 nov 2008, 15:06

Re: Telefoonvoorbereiding Multivan

Bericht door SanderS »

Tip: je kunt een Parrot carkit met een tweetal speciale kabels aansluiten op de originele VW telefoonvoorbereiding. Geluid gaat dan via de speakers. Ikzelf heb het display van mijn Parrot vastgemaakt aan de telefoonhouder, gaat prima. Alleen voor het opladen zul je dan nog een losse houder moeten monteren. Brodit is zeker aanrader.
Gebruikersavatar
zeef
Berichten: 123
Lid geworden op: 18 nov 2007, 15:56

Re: Telefoonvoorbereiding Multivan

Bericht door zeef »

SanderS schreef:Tip: je kunt een Parrot carkit met een tweetal speciale kabels aansluiten op de originele VW telefoonvoorbereiding. Geluid gaat dan via de speakers. Ikzelf heb het display van mijn Parrot vastgemaakt aan de telefoonhouder, gaat prima. Alleen voor het opladen zul je dan nog een losse houder moeten monteren. Brodit is zeker aanrader.
Nou ja, je kan in principe elke carkit op de VDA stekker aansluiten of anders gewoon direct op je radio. Daar heb je die module van Parrot niet voor nodig. De Parrot module maakt een diepere koppeling mogelijk zodat je bijvoorbeeld je stuurwielknoppen kan gebruiken. Met dien verstande dat dit alléén mogelijk is bij de CK3000 en de CK3100.
Multivan T5 Comfortline 130pk
Plaats reactie