Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Ramen sluiten op afstandsbedienig

vragen over de T5
Gebruikersavatar
zeef
Berichten: 123
Lid geworden op: 18 nov 2007, 15:56

Re: Ramen sluiten op afstandsbedienig

Bericht door zeef »

Schildertje schreef:Tja, Lucas is inderdaad een echte Vagcom-goeroe :lach Daarnaast beschikt hij ook nog over andere software waarmee hij "dieper" kan dan met Vagcom....
Kan hij ook een nieuwe KI met MFA installeren en de sleutels aanleren etc. etc?
Multivan T5 Comfortline 130pk
Gebruikersavatar
dickydick
Berichten: 82
Lid geworden op: 08 jun 2007, 00:03

Re: Ramen sluiten op afstandsbedienig

Bericht door dickydick »

mijn vraag aan deze Goeroe is of hij misschien ook een mogelijkheid heeft om mijn spiegels in te laten klappen als ik mijn auto op slot doe met de AB. ramen sluiten is uiteraard ook handig. ik heb het fabrieks alarm op de auto zitten.

groeten DickyDick
T5 Multivan Highline 128kw TDI
Gebruikersavatar
Schildertje
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 mei 2007, 18:21
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Ramen sluiten op afstandsbedienig

Bericht door Schildertje »

zeef schreef:
Schildertje schreef:Tja, Lucas is inderdaad een echte Vagcom-goeroe :lach Daarnaast beschikt hij ook nog over andere software waarmee hij "dieper" kan dan met Vagcom....
Kan hij ook een nieuwe KI met MFA installeren en de sleutels aanleren etc. etc?
Hij is nu op vakantie, maar ik zal hem wel vragen of hij hier online wat adviezen kan geven !

@Dickydick, dat wordt wat lastig denk ik, omdat dit door je spiegelschakelaar geregeld wordt die alleen werkt als je contact aan staat, maar het is het vragen waard dus ik zal 'm stellen.....
T5 130 pk TDI "60" Edition tiptronic full-options. JD-Engineering chiptuning, 18 inch Rial, Multivan koplampen en achterlichten, JVC NX7000 met afneembaar front !
Gebruikersavatar
dickydick
Berichten: 82
Lid geworden op: 08 jun 2007, 00:03

Re: Ramen sluiten op afstandsbedienig

Bericht door dickydick »

we wachten geduldig af. going/leaving home verlichting is ook iets waar ik geintresseerd in ben.

groetjes DickyDick
T5 Multivan Highline 128kw TDI
Damy

Re: Ramen sluiten op afstandsbedienig

Bericht door Damy »

Het hele forum stort zich op deze alleskunner haha zijn er nog meer mensen handig met Vag-Com zijn voordat de alleskunner tot aan zijn pre-pensioen voor iedereen bezig is haha :bifun
Gebruikersavatar
zeef
Berichten: 123
Lid geworden op: 18 nov 2007, 15:56

Re: Ramen sluiten op afstandsbedienig

Bericht door zeef »

Damy schreef:Het hele forum stort zich op deze alleskunner haha zijn er nog meer mensen handig met Vag-Com zijn voordat de alleskunner tot aan zijn pre-pensioen voor iedereen bezig is haha :bifun
Als jij iemand in Zuid Holland weet dan hou ik me aanbevolen. :toppie
Multivan T5 Comfortline 130pk
T30 Sportline
Berichten: 47
Lid geworden op: 26 jan 2008, 18:54

Re: Ramen sluiten op afstandsbedienig

Bericht door T30 Sportline »

mijn ramen sluiten al op AB, alleen nu nog de spiegels.. wat een k*t optie van VW, eerst spiegels inklappen en daarna uitstappen :bonk :nuts
Gebruikersavatar
Inbouwer
Berichten: 545
Lid geworden op: 03 nov 2008, 17:42
Locatie: Zoetermeer

Re: Ramen sluiten op afstandsbedienig

Bericht door Inbouwer »

Met een beetje alarm kun je gewoon zorgen dat de ramen automatische sluiten als je bus op het alam zet. :ikrij
Het gaat er om dat je de sluitpuls verlengd. Op de juiste draad in de deur zit de open en sluit draad. Een massa / massa met 180 ohm gestuurde draad. Als je zorgt dat de sluitpuls verlengd wordt naar ongeveer 10 seconden, dan sluiten de ramen zich altijd op het moment dat de wagen op slot wordt gedaan met een handzender.
Als mensen dit willen en geen optie hebben die standaard op hun alarm zitten dan is het plaatsen van een comfort unit een optie.

"it is not rocket science" :adhd

Mij Clifford concept 650 alarm met intellistart vandaag ingebouwd en het is perfect. :adhd :adhd
Van afstand is de wagen te starten en alles is programeerbaar. Klik Klik en de wagen start en gaat al lekker warm worden.
Ook de 2 standaard extra kanalen zijn nog leuk te programmeren voor leuke opties. Denk bijvoorbeeld het laten aanspringen van de dimlicht om je wagen makkelijker te vinden op een parkeerplaats. :jumpklap


:yes

:wjw
Gebruikersavatar
zeef
Berichten: 123
Lid geworden op: 18 nov 2007, 15:56

Re: Ramen sluiten op afstandsbedienig

Bericht door zeef »

Inbouwer schreef:Met een beetje alarm kun je gewoon zorgen dat de ramen automatische sluiten als je bus op het alam zet. :ikrij
Het gaat er om dat je de sluitpuls verlengd. Op de juiste draad in de deur zit de open en sluit draad. Een massa / massa met 180 ohm gestuurde draad. Als je zorgt dat de sluitpuls verlengd wordt naar ongeveer 10 seconden, dan sluiten de ramen zich altijd op het moment dat de wagen op slot wordt gedaan met een handzender.
Als mensen dit willen en geen optie hebben die standaard op hun alarm zitten dan is het plaatsen van een comfort unit een optie.

"it is not rocket science" :adhd

Mij Clifford concept 650 alarm met intellistart vandaag ingebouwd en het is perfect. :adhd :adhd
Van afstand is de wagen te starten en alles is programeerbaar. Klik Klik en de wagen start en gaat al lekker warm worden.
Ook de 2 standaard extra kanalen zijn nog leuk te programmeren voor leuke opties. Denk bijvoorbeeld het laten aanspringen van de dimlicht om je wagen makkelijker te vinden op een parkeerplaats. :jumpklap


:yes

:wjw
Wat ben je nou kwijt voor zo'n Clifford installatie als ik vragen mag?
Multivan T5 Comfortline 130pk
Gebruikersavatar
Inbouwer
Berichten: 545
Lid geworden op: 03 nov 2008, 17:42
Locatie: Zoetermeer

Re: Ramen sluiten op afstandsbedienig

Bericht door Inbouwer »

Clifford concept 650 kost inclusief inbouw denk ik Klasse 2 650 euro en klasse 3 ongeveer 750 euro.

Ik heb de nieuwste T5 nu goed uitgewerkt, moet voor een collega nog een 650 inbouwen en ik heb er nog 1 die al is verkocht.
Zal eerst moeten kijken of ik makkelijk nog aan meer sets kan komen.

Kan wel kijken of ik voor de T5 een speciale prijs kan maken aangezien de wagen bekend is. :wjw

:yes
Gebruikersavatar
zeef
Berichten: 123
Lid geworden op: 18 nov 2007, 15:56

Re: Ramen sluiten op afstandsbedienig

Bericht door zeef »

Inbouwer schreef:Clifford concept 650 kost inclusief inbouw denk ik Klasse 2 650 euro en klasse 3 ongeveer 750 euro.

Ik heb de nieuwste T5 nu goed uitgewerkt, moet voor een collega nog een 650 inbouwen en ik heb er nog 1 die al is verkocht.
Zal eerst moeten kijken of ik makkelijk nog aan meer sets kan komen.

Kan wel kijken of ik voor de T5 een speciale prijs kan maken aangezien de wagen bekend is. :wjw

:yes
Heb er nu een DEFA-CAN-3 in zitten met noodstroom toeters en bellen.... zou liever het geluid van mijn soundsystem een beetje meer bas geven :D
Multivan T5 Comfortline 130pk
Gebruikersavatar
Schildertje
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 mei 2007, 18:21
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Ramen sluiten op afstandsbedienig

Bericht door Schildertje »

Zo vandaag bij de VAG-goeroe geweest en die heeft de laptop even aan de bus gehangen, en wat bleek ?? Alleen de anti carjack functie kon aangezet worden :bifun Blijkt dat in mijn T5 hele eenvoudige modules zitten die de aansturingen verzorgen. Dat schijnt per modeljaar nog wel eens te verschillen. De mijne is besteld in maart 2007, dus een van de laatste MY2007. In een MY2009 bleek al weer meer in te stellen !

Coming/Leaving Home is niet mogelijk, sluiten van ramen en schuifdak met AB vooralsnog niet, maar niet uitgesloten. Dit wordt binnenkort geprobeerd met andere software, maar bleek met de standaard software in ieder geval niet te kunnen. Ik hou jullie op de hoogte.....
T5 130 pk TDI "60" Edition tiptronic full-options. JD-Engineering chiptuning, 18 inch Rial, Multivan koplampen en achterlichten, JVC NX7000 met afneembaar front !
Gebruikersavatar
Mastodont
Berichten: 601
Lid geworden op: 24 apr 2008, 15:58
Locatie: Kennemerland/Haarlem
Contacteer:

Re: Ramen sluiten op afstandsbedienig

Bericht door Mastodont »

Schildertje schreef:Zo vandaag bij de VAG-goeroe geweest en die heeft de laptop even aan de bus gehangen, en wat bleek ?? Alleen de anti carjack functie kon aangezet worden :bifun Blijkt dat in mijn T5 hele eenvoudige modules zitten die de aansturingen verzorgen. Dat schijnt per modeljaar nog wel eens te verschillen. De mijne is besteld in maart 2007, dus een van de laatste MY2007. In een MY2009 bleek al weer meer in te stellen !

Coming/Leaving Home is niet mogelijk, sluiten van ramen en schuifdak met AB vooralsnog niet, maar niet uitgesloten. Dit wordt binnenkort geprobeerd met andere software, maar bleek met de standaard software in ieder geval niet te kunnen. Ik hou jullie op de hoogte.....
Hey Schildertje,

Dit bericht had ik even gemist,.....
Nu "handmatig" opgezocht en lees je (teleurstellende :boos ) ervaring ..... JAMMER HOOR !!!

Mocht je een proefkonijn nodig hebben, voor laten we zeggen een model van begin 2005, om naar de VAG-goeroe te gaan dan
werp ik me op om daaraan te voldoen !
Ik blijf dit onderwerp met argus-ogen :ie volgen !

Grt Mastodont
Chevrolet Suburban 454Cui (7,4 L) Silverado 1986
Mercedes-Benz 300E W124 1986
Transporter T5 TDI 2005 (verkocht 15-12-2010)
Transporter T3 Syncro Doka 1986 - (verkocht)
Kawasaki Z1300 1981
SanderS
Berichten: 99
Lid geworden op: 12 nov 2008, 15:06

Re: Ramen sluiten op afstandsbedienig

Bericht door SanderS »

FF een kleine kick ivm een ander topic waarin gelijkwaardige vragen worden gesteld :toppie.
Is er inmiddels al meer over bekend?
Ik heb een T5 van 2005 (die dus als het goed is nog de module heeft die wel geprogrammeerd kan worden), met affabriek alarmsysteem en schuif/kanteldak. Graag zou ik zien dat het dak automatisch dichtgaat bij het 'op slot doen'. Ik vergeet namelijk vaak het dak dicht te doen, met risico op naar binnen regenen. Ook gaat het alarm dan af ivm luchtstroom die de sensoren activeert.
Gebruikersavatar
MarcoBT4
Berichten: 634
Lid geworden op: 12 jan 2010, 20:06
Locatie: Rotterdam

Re: Ramen sluiten op afstandsbedienig

Bericht door MarcoBT4 »

Beste weetjewelers,

Ik zie dat deze topic niet verder is gegaan van 2009
Ben zelf aardige tijd niet geweest hier maar is er iemand die een losse raam module kan inbouwen ik zou niet weten waar ik hem moet aansluiten,
zodat de ramen dicht gaan als ik de bus op slot zet natuurlijk tegen een vergoeding, voor niets gaat de zon op.
De module is met 2 ramen.

En heb de come home and leve home inbouwd en die werkt perfect ( WISH ), moest wel draad 3 en 6 door knippen want mijn bus had dag rij verlichting. Lichten gaan automatisch aan als het donker word ook of een tunnel in rij. :yes

Oh en ik rij tegenwoordig 204PK T5 uit 2004 :yes

Groetjes Marco :zwaai
Transporter T5 2004 AXE 204 Pk
Plaats reactie