Heb al ff gezocht hier, maar zo niet alles kunnen vinden.
1 Past elke dc die uit een lwb komt 1 op 1 in elke andere lwb T4
2 is dit keuren bij RDW een standaard zaak aangezien het T4 principe allemaal hetzelfde is of komt hier heel veel ombouw werk bij kijken. Bedoel: Is het gewoon een DC inbouwen en dan is het altijd goed of zijn er heel veel afkeur punten?
3 Zijn er nog andere dingen om rekening mee te houden? Gaat in dit geval om een T4 bj 1999, lwb, 88pk enkele cabine met kunstof schot wat er zo uit kan.
4 Richtprijs qua kosten voor keuren en de hele papier winkel
Alvast bedankt voor alle hulp
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
DC inbouw vraagje
DC inbouw vraagje
T4 2.5TDI 88pk 1999
Re: DC inbouw vraagje
ant w 1 :dc past in elke
ant w 2: voorinbouw dc geen andere eisen dan die van de rdw (zie deze link voor maatgeving http://www.raivereniging.nl/rdw_werkins ... abine_.htm ) en je eigen eisen kwa vormgeving
de eisen van gordel plicht weet ik niet , is wel een na kijk punt :alarm
ant w 3 :bouwjaar na 94 ! Let op! Indien een dergelijk voertuig nu wordt gekeurd in verband met een dubbele cabine moet het voldoen aan de huidige eisen voor “grijze” kentekens, ongeacht de datum van eerste toelating.
ant w 4 : dc met gordels koste rond de 450 euro(afhankelijk staat! voorbeeld zie marktplaats http://link.marktplaats.nl/215301322 wjw er) keurings kosten .....(49euro?)
ps er ligt ergens in me bussie nog een beker houder zondag op de meeting ff zoeke
ant w 2: voorinbouw dc geen andere eisen dan die van de rdw (zie deze link voor maatgeving http://www.raivereniging.nl/rdw_werkins ... abine_.htm ) en je eigen eisen kwa vormgeving
de eisen van gordel plicht weet ik niet , is wel een na kijk punt :alarm
ant w 3 :bouwjaar na 94 ! Let op! Indien een dergelijk voertuig nu wordt gekeurd in verband met een dubbele cabine moet het voldoen aan de huidige eisen voor “grijze” kentekens, ongeacht de datum van eerste toelating.
ant w 4 : dc met gordels koste rond de 450 euro(afhankelijk staat! voorbeeld zie marktplaats http://link.marktplaats.nl/215301322 wjw er) keurings kosten .....(49euro?)
ps er ligt ergens in me bussie nog een beker houder zondag op de meeting ff zoeke
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Re: DC inbouw vraagje
Moi Hendrikus
Tis voor mij al weer een tijdje geleden dat ik een dc heb uit- en ingebouwd, maar wat ik nog weet dat de keuring heel weinig voorstelde. Het enige waar naar gekeken werd was dat er pompnagels gebruikt waren voor de bevestiging, dat de hele boel afgekit was en bij het wegen werd er naar de tankinhoud gekeken.
Kosten weet ik niet meer, maar zullen ondertussen ook wel veranderd zijn.
Heb jij die dc. set van keesv gekocht?
Succes met de inbouw. Mag je wel een paar daagjes voor uittrekken.
Gr.
Rudi
Tis voor mij al weer een tijdje geleden dat ik een dc heb uit- en ingebouwd, maar wat ik nog weet dat de keuring heel weinig voorstelde. Het enige waar naar gekeken werd was dat er pompnagels gebruikt waren voor de bevestiging, dat de hele boel afgekit was en bij het wegen werd er naar de tankinhoud gekeken.
Kosten weet ik niet meer, maar zullen ondertussen ook wel veranderd zijn.
Heb jij die dc. set van keesv gekocht?
Succes met de inbouw. Mag je wel een paar daagjes voor uittrekken.
Gr.
Rudi
Re: DC inbouw vraagje
Hoi Hendrikus
Heb in november een DC ingebouwd het was niet moeilijk. Als het er een is uit een LWB dan gaat dat ook bij jou passen kijk wel goed uit, dat je hem compleet koopt als je een gebruikte neemt, dus met alle bevestigingsmaterialen. Ik had een gebruikte Omos DC met gordels maar die moeten er bij de keuring uit zijn,dus laten keuren zonder gordels, wel dan een strijkplank tussen de stoelen monteren of een bankje plaatsen, na de keuring gordels er weer in.
Het keuren koste inclusief wegen € 47,- en bij mij werd het hele kentekenbewijs ingenomen ook het overschijvingsbewijs( had ik gelukkig meegenomen ) en ik heb na een paar dagen een nieuwe opgestuurd gekregen.
En de ramen doe jij natuurlijk zelf
Ook effe het gewicht terugbrengen, kan je net een klasse schelen.
Succes
Groet Jan
Heb in november een DC ingebouwd het was niet moeilijk. Als het er een is uit een LWB dan gaat dat ook bij jou passen kijk wel goed uit, dat je hem compleet koopt als je een gebruikte neemt, dus met alle bevestigingsmaterialen. Ik had een gebruikte Omos DC met gordels maar die moeten er bij de keuring uit zijn,dus laten keuren zonder gordels, wel dan een strijkplank tussen de stoelen monteren of een bankje plaatsen, na de keuring gordels er weer in.
Het keuren koste inclusief wegen € 47,- en bij mij werd het hele kentekenbewijs ingenomen ook het overschijvingsbewijs( had ik gelukkig meegenomen ) en ik heb na een paar dagen een nieuwe opgestuurd gekregen.
En de ramen doe jij natuurlijk zelf
Ook effe het gewicht terugbrengen, kan je net een klasse schelen.
Succes
Groet Jan
Re: DC inbouw vraagje
@jan751:
ramen zitten er al in. dwz id schuifdeur en de linkerzijde achter de voordeur dus dat is al opgelost.
ramen zitten er al in. dwz id schuifdeur en de linkerzijde achter de voordeur dus dat is al opgelost.
T4 2.5TDI 88pk 1999