Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Spuiten,wat kost dat

vragen over de T5
Plaats reactie
chicojohn
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jan 2009, 20:24

Spuiten,wat kost dat

Bericht door chicojohn »

Weet iemand wat er normaal gerekent word voor het spuiten van de bumpers,spiegelkappen,grill van een T 5,bij voorbaat dank groeten john
Gebruikersavatar
Tilt!
Berichten: 81
Lid geworden op: 10 apr 2008, 22:38
Locatie: Lebbeke, België
Contacteer:

Re: Spuiten,wat kost dat

Bericht door Tilt! »

Ik heb dat gevraagd toen ik de mijne aan 't bestellen was en er problemen waren om meegespoten bumpers te krijgen en ik meen me te herinneren dat dat voor een metallic kleur op een 500 Euro kwam, ik meen me ook te herinneren dat de bumpers ook wel geëgaliseerd zouden worden.
Ben totaal niet zeker...
Kobus
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 jan 2007, 08:47

Re: Spuiten,wat kost dat

Bericht door Kobus »

Bumpers hebben af fabriek een oppervlak met vrij grove structuur erin. Om deze glad te maken moeten de delen eerst in de grondlak, daarna drogen/uitschuren, vervolgens nog een keer grondlak en drogen/uitschuren, daarna aflakken in kleur. Laat de delen na iedere spuitbehandeling minimaal een dag uitharden bij kamertemperatuur, anders zakt de glans in na het aflakken.
Spiegels en grille zijn qua oppervlak glad en kunnen (mits ze nieuw zijn!) in één keer worden afgespoten. Als ze niet nieuw zijn moeten ze eveneens een keer in de grondlak.
Het kostte mij alles bij elkaar zo'n 8 uur werk plus het benodigde materiaal, dus zeg maar zo'n € 600 a 700 ex btw (enigszins afhankelijk van de kleur die erop moet). Dit zijn dan de spuitkosten, de-/montage niet meegerekend!
Let er ook bijzonder goed op dat de juiste primer wordt gebruikt, anders vallen de vellen er na een tijdje af!!
stop the rat race
Plaats reactie