Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
krukaspoulie T4
krukaspoulie T4
Hallo T4 techneuten. Ik heb en T4 uit 2003 met een 2,5 tdi van 90 pk
Niets bijzonders, behalve dat ik nu een klein probleempje heb met mijn riemvervangen.
Ik krijg de krukaspoulie bout (dop 27) in het midden niet los om de riem te kunnen vervangen.
Gezien de looprichting van de motor, zou ik verwachten dat deze linksom los moet. Ik weet dat deze met loctite zit.
Bout verwarmen en luchtsleutel eropbieden geen oplossing.
Kan mij iemand zeggen of dit linkse of rechtse draad is.
Kan ik verder.
Graag reactie
G Bekkers
Niets bijzonders, behalve dat ik nu een klein probleempje heb met mijn riemvervangen.
Ik krijg de krukaspoulie bout (dop 27) in het midden niet los om de riem te kunnen vervangen.
Gezien de looprichting van de motor, zou ik verwachten dat deze linksom los moet. Ik weet dat deze met loctite zit.
Bout verwarmen en luchtsleutel eropbieden geen oplossing.
Kan mij iemand zeggen of dit linkse of rechtse draad is.
Kan ik verder.
Graag reactie
G Bekkers
Re: krukaspoulie T4
of het linksom of rechtsom weet ik zo niet maar deze bout zit met 400 Nm vast er zijn hier speciale sleutels voor om de poelie te blokkeren.
Re: krukaspoulie T4
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Re: krukaspoulie T4
hallo
even een vraag waarom moet die los riemvervangen draai ik de dynamo los
vrgr marcel
even een vraag waarom moet die los riemvervangen draai ik de dynamo los
vrgr marcel
Re: krukaspoulie T4
http://www.handelsondernemingtenhoor.nlfunbuggy schreef:hallo
even een vraag waarom moet die los riemvervangen draai ik de dynamo los
vrgr marcel
- Duveltje-77
- Berichten: 444
- Lid geworden op: 06 nov 2008, 20:28
- Locatie: Oostwold
Re: krukaspoulie T4
goeiedag eem
deze bout gaat linksom los als je er tegen aan kijkt
hier is een speciale sleutel voor om de krukaspoeli cq trillingsdemper tegen te houden
voor de bout kun je een verlengde dopsleutel 1inch met een lengte van +- 1.5 m gebruiken
denk erom dat deze bout zeer vast zit en ook weer goed vast moet 160 nm + 180 graden
mvg ronald
deze bout gaat linksom los als je er tegen aan kijkt
hier is een speciale sleutel voor om de krukaspoeli cq trillingsdemper tegen te houden
voor de bout kun je een verlengde dopsleutel 1inch met een lengte van +- 1.5 m gebruiken
denk erom dat deze bout zeer vast zit en ook weer goed vast moet 160 nm + 180 graden
mvg ronald
Autocrossteam Oldambt T4 verlaagd vvt tuning met eps sound
Re: krukaspoulie T4
Heren,
Bedankt voor de info, het is inderdaad voor het uitwisselen van de getande riem.
Ik ga morgen effe een blokkeersleutel maken, rond 67 mm met een uitsparing van 25mm om de multiriempoulie tegen te houden,
kan ik met een lange dopsleutel het zaakje los trekken.
Ik gooi er gelijk een nieuwe waterpomp op, ik heb een vastgelopen waterpomp gehad op mijn vorige T4, (160.000 km) wel 10 cm tanden van de riem af, met alle gevolgen van dien.
G Bekkers
Bedankt voor de info, het is inderdaad voor het uitwisselen van de getande riem.
Ik ga morgen effe een blokkeersleutel maken, rond 67 mm met een uitsparing van 25mm om de multiriempoulie tegen te houden,
kan ik met een lange dopsleutel het zaakje los trekken.
Ik gooi er gelijk een nieuwe waterpomp op, ik heb een vastgelopen waterpomp gehad op mijn vorige T4, (160.000 km) wel 10 cm tanden van de riem af, met alle gevolgen van dien.
G Bekkers
Re: krukaspoulie T4
Vergeet niet de nieuwe diamantschijf tussen krukaspoulie en trillingsdemper, tevens moet de bout vervangen worden omdat dit een rekbout is.
Op de bout geen locktide doen.
Op de bout geen locktide doen.
Pim 328 --> Ex Multivan '02 TDI nu 190 pk en 410 Nm
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options