Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Spiegelkap kapot...

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Niels949
Berichten: 425
Lid geworden op: 13 jan 2007, 10:47
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Spiegelkap kapot...

Bericht door Niels949 »

Hey weetjewellers,

Ik reed eergisteren naar een klus in Amsterdam. En door een omleiding moest ik een andere route nemen. Het was zeer druk en het was 1 lange rij auto's.
Terwijk ik stilstond, hoorde ik plotseling een trambel en daarna een harde klap... :ie Ja hoor, de tram had me geraakt en een stuk van mijn linkerbuitenspiegel meegenomen.
Dus tram stoppen, busje aan de kant en ik kreeg van haar een soort korte versie van het schadeformulier speciaal voor trams die we samen hebben ingevuld. Maar vet balen dus, want ik denk niet dat ik dit vergoed krijg, want ik stond tenslotte te dicht op de trambaan met mijn bus. Of had de tram dit moeten zien en moeten stoppen?

Maar goed, ervanuitgaande dat ik de schade zelf moet betalen, kan iemand mij vertellen hoe ik zo goedkoop mogelijk aan een nieuwe linkerspiegelkap kan komen? het spiegelglas zelf is nog heel en de spiegelverwarming doet het ook nog. Tis puur de kap (kleur: Technoblauw).

Ik hoor graag van jullie!

Groeten,

Niels 949
T4 102 PK uit 2003
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Spiegelkap kapot...

Bericht door Roger B. (11)61 »

je stond stil, denk toch dat mevrouw tram verkeerd was en DUS de schade vergoed zal worden (al vind ik trams maar een vreemde plek in het verkeersregelement hebben (hebben vaak voorrang als je het (in vergelijking met ander verkeer) niet verwacht.

Dat jij (blijkbaar NET) te dicht op de rails stond.... geeft dat de tram het recht om je te rammen? denk het niet, want hoeveel van je auto mag ze dan rammen voordat ze wel fout is? (stel je stond 15cm verder naar links, had ze dan ook op jouw kosten door mogen rijden?)

Ik vermoed dat je dus fijn een nieuwe bij de dealer kunt bestellen en laten spuiten en monteren op kosten van de tram.


MAAR je vraag

is de kap wel los te krijgen, is dat niet het hele spiegelhuis (bij mijn T4 wel volgens mij)

goedkoopst? op de sloop al waren ze nieuw ook niet zo gek duur, meen ik me te herinneren dat ik hier weleens heb gezien dat men het over 60 a 80 euro had (zonder spuiten, maar probeer er maar eens een te vinden in de juiste kleur...)

edit
net effe proberen te vinden waar die prijs genoemd werd, vind zo snel alleen voor een voorbewerkte electrische een prijs van 133 euro die heoft dan alleen nog maar in kleur gespoten is al in de grondlak.

Als je het zelf moet betalen kun je ook het binnenwerk overzetten in een niet electrische, dat scheelt (en dan zal die 80 euro wel ongeveer de prijs zijn)

Daarnaast schijnen ze ook in immitatie leverbaar te zijn
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Adri626
Berichten: 2291
Lid geworden op: 12 jan 2007, 23:56
Locatie: Zaanstreek

Re: Spiegelkap kapot...

Bericht door Adri626 »

Afbeelding

40,75 exbtw en dan nog spuiten...... is maar een voorbeeld http://www.a28autoonderdelen.nl/ geen binding met dit bedrijf en er zijn meerder van dit soort bedrijven misschien ook bij jou in de buurt....
Gebruikersavatar
Adri626
Berichten: 2291
Lid geworden op: 12 jan 2007, 23:56
Locatie: Zaanstreek

Re: Spiegelkap kapot...

Bericht door Adri626 »

Gebruikersavatar
patje1010
Berichten: 235
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:47
Locatie: Purmerend

Re: Spiegelkap kapot...

Bericht door patje1010 »

Hoi Niels,

Als je gewoon binnen de lijntjes stond van de openbare weg zal het GVB niet moeilijk doen over de vergoeding. Jij stond tenslottte stil en dan ben je NOOIT fout ook al zou je een stukje op de trambaan gestaan hebben dan had zij/hij goed moeten inschatten. Succes met de afhandeling.

Gr Patrick.

ps rijd zelf op een bus en als er iemand op de busbaan zou staan kan ik die ook niet zo maar rammen.
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Spiegelkap kapot...

Bericht door René »

Heb nog een techno blauwe spiegel kap liggen.
Heeft wel wat gebruikerssporen,

René
Gebruikersavatar
heartbeat
Berichten: 1287
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:20
Locatie: Schiedam

Re: Spiegelkap kapot...

Bericht door heartbeat »

Ik heb ze nog nieuw in de doos liggen zonder spiegels glas wel electrisch en in standard zwarte uit voering mag je hebben voor 35.-
excl verzend kosten

maar ik denk dat je wel even langs kan rijden je zit niet echt uit de buurt toch niels
Rob & Lize
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Spiegelkap kapot...

Bericht door René »

Afbeelding

Afbeelding

René
Gebruikersavatar
Niels949
Berichten: 425
Lid geworden op: 13 jan 2007, 10:47
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: Spiegelkap kapot...

Bericht door Niels949 »

Dag allemaal,

Bedankt heren voor jullie reacties... :jumpklap

Ik ga morgen maar even uitzoeken wie er nu aansprakelijk is... :nuts

@ Heartbeat: bedankt voor je aanbod. Misschien kom ik nog even bij je aankloppen.

@Rene: Das toevallig... :toppie Heb wel interesse, hoeveel wil je ervoor hebben en kun je de spiegel opsturen?

Groeten,

Niels 949
T4 102 PK uit 2003
Plaats reactie