Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

D3W Ebespacherkachel

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Keely 798
Berichten: 126
Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:55

Re: D3W Ebespacherkachel

Bericht door Keely 798 »

Misschien kun je deze link nog gebruiken:

http://freenet-homepage.de/t4-knowledge ... _x-201.pdf

Succes George Haga
Gebruikersavatar
annoyingthing
Berichten: 366
Lid geworden op: 17 jan 2007, 09:19
Locatie: Voorne-Putten ZH

Re: D3W Ebespacherkachel

Bericht door annoyingthing »

Zo even een update van deze kant.

Helaas door het weer en visite niet meer aan het sleutelen en het oplossen van mijn probleempje toegekomen van mijn nietwillenbrandenkacheltje :knipoog
Voordat ik weer verder kan is het op zijn vroegst pas weer volgende week een dinsdag, ik werk nl week op week af.
Bij deze wil ik allen die gereageerd hebben toch alvast bedanken voor de gegeven info en tips. :yes
1 voordeel heb ik dan wel dat alle k :ie t schroefjes lekker gangbaar zijn dus heb ik de D3W zo weer open om verders te gaan zoeken.

Alvast groetjes van deze kant enne tot volgende week dan maar weer :zwaai
Our Swinging Silver Free Style

Protected by the Wife and Bearlock
Lars
Berichten: 58
Lid geworden op: 07 apr 2007, 10:48

Re: D3W Ebespacherkachel

Bericht door Lars »

Heb je de kachel al eens laten uitlezen? De foutcode kan je al snel op het juiste spoor zetten.

Met mijn Eberspächer standkachel heb ik het probleem gehad dat het storingsgeheugen vol zat, en daardoor zelfs - toen het probleem al verholpen was - nog altijd niet functioneerde. Bij het resetten van het geheugen werkte de kachel weer perfect. Ik had het probleem dat de stroomtoevoer met een te dunne kabel was aangesloten, waardoor vaak nét niet genoeg spanning beschikbaar was. Dat zal hier echter het probleem niet zijn, denk ik.

Groet,
Lars
Gebruikersavatar
annoyingthing
Berichten: 366
Lid geworden op: 17 jan 2007, 09:19
Locatie: Voorne-Putten ZH

Re: D3W Ebespacherkachel

Bericht door annoyingthing »

Goeieavond daar zijn we weer.

Helaas nog niet veel verder gekomen en alleen kunnen constateren dat ik geen stroomtoevoer heb kunnen meten op het stekkerblok van/naar de D3W.

Contact aan > niks motordraaien> niks allemaal erg vreemd en mijn portomonee begint rare wegtrekkende bewegingen te maken nu we het zelf niet heb kunnen vinden :ie
Vrees dus dat er idd niks overblijft om naar de dealer te gaan om te kijken of ze hem daar uberhaupt kunnen uitlezen want daar heb ik zo mijn twijfels bij. [was het nou een golfje of polo dan weten ze het wel maar bussen :groteogen ]

We hebben wel de extra zekering kast gevonden die ze bedoelen bij de accubak.
Deze zit dwars op de rijrichting voor de accu maar ook daar was alles inorde.

Conclusie we modderen nog ff voort en hopen eigenlijk maar dat de kou toch maar snel gaat verdwijnen :zwaai
To be conutticut :bonk
Our Swinging Silver Free Style

Protected by the Wife and Bearlock
Lars
Berichten: 58
Lid geworden op: 07 apr 2007, 10:48

Re: D3W Ebespacherkachel

Bericht door Lars »

Je moet de kachel ook niet bij de VW-dealer laten uitlezen, maar bij een dealer van Eberspächer. Elk bedrijf dat Eberspächer, Webasto e.d. inbouwt kan dat voor je doen, en dan weet je op basis van de storingscode(s) waar je moet beginnen het probleem te zoeken.

Als je geen stroom meet op de bedrading naar de standkachel, dan zou ik eerst maar beginnen daarvoor te zorgen: zekering van de standkachel (een 25 of 30a meen ik?) controleren, contacten schoonmaken, meten waar je nog wél stroom hebt. Het kan natuurlijk zijn dat je ergens een draadbreuk hebt opgelopen.

Groet,
Lars
Plaats reactie