Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

advies

vragen over de T4
Plaats reactie
daimen
Berichten: 558
Lid geworden op: 06 nov 2007, 09:03
Locatie: noorwegen

advies

Bericht door daimen »

naar veel wikken en wegen koop ik in deze tijd geen nieuwe t5 moet ook op de centen letten :muur nu kom ik een andere auto tegen ik wil graag jullie advies hier over doen of niet doen,ik moet ook de bergen in met deze bus natuurlijk niet met 80 kilometer per uur maar ik moet wel boven komen :bifun :bifun nou jongens ik hoor van jullie vast bedankt
Gebruikersavatar
GerJol 716
Berichten: 2012
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:46

Re: advies

Bericht door GerJol 716 »

Wat ben je dan tegengekomen? Als je geen info verstrekt over de auto, kan men ook geen advies geven toch?
Je bent hier dus een beetje kort door de bocht.

Gerard
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan

Afbeelding
daimen
Berichten: 558
Lid geworden op: 06 nov 2007, 09:03
Locatie: noorwegen

Re: advies

Bericht door daimen »

Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: advies

Bericht door bartt4 »

Denk niet echt gek alleen wel ff heel goed poetse dan word die weer rood. Nette km stand en volop ruimte nadeel van hoog dak is wel weer wat meer windvang. brandstof verbruik maar daartegen je kan wel lekker staan. En parkeren in parkeer garages word moeilijker en ferry boot is duur ivm de hoogte.
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: advies

Bericht door Multivan Generation »

het zal niet flitsend rijden, een 2.4 diesel met synchro,
maar flink doorrijden in Noorwegen kun je toch vergeten he :knipoog :lach

Denk dat het voor Noorwegen wel een geschikte auto kan zijn.
Parkeergarages heb je daar toch niet veel, maar je hebt wel hoge :toppie

Leuke auto met mogelijkheden.
Maar bij proefrijden ook goed op temperatuurmeter kijken,
zeker een lang stuk berg op rijden tijdens de proefrit!
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
daimen
Berichten: 558
Lid geworden op: 06 nov 2007, 09:03
Locatie: noorwegen

Re: advies

Bericht door daimen »

Maar bij proefrijden ook goed op temperatuurmeter kijken,
zeker een lang stuk berg op rijden tijdens de proefrit


waar moet ik dan opletten dat de temp niet te hoog wordt :groteogen
Lars
Berichten: 58
Lid geworden op: 07 apr 2007, 10:48

Re: advies

Bericht door Lars »

De temperatuur moet normaal gezien zo'n 90 graden C. zijn, bij flink klimmen wil dat wel eens oplopen tot 100 maar dan moet de koeling toch echt z'n werk gaan doen zonder dat deze nog verder oploopt. Bij slechte radiator is de koeling niet optimaal meer en dan krijg je al snel oververhitting, wat dure gevolgen kan hebben.

Ik heb gereden met een 2.4D camper, en heb nu een verlengd/verhoogde Syncro - als de wagen in de advertentie - maar dan met een nieuwere motor; een 2.5 TDI met 102 PK. Dat is een enorm verschil in vermogen en in bergachtig gebied zeer goed te merken. Met de 2.4D kwam ik ook altijd boven, maar wel via de kruipstrook. De motor moet dan voluit werken, bij de TDI merk ik dat ik nauwelijks het volle vermogen hoef aan te spreken, tenzij de wagen echt vol is geladen.

De 2.4 is een heel betrouwbare motor en de meterstand is nog zo laag dat deze nog heel wat kilometers mee moet kunnen. Met een beperkt budget lijkt het me een prima auto - zo lang je maar geen haast hebt.

Succes,
Lars
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: advies

Bericht door Multivan Generation »

inderdaad een 2.4 is gevoelig op zijn koeling, vandaar mijn opmerking
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
daimen
Berichten: 558
Lid geworden op: 06 nov 2007, 09:03
Locatie: noorwegen

Re: advies

Bericht door daimen »

ja dat weet ik heb nu ook een 2.4 d en deze temperateur meter komt ook maar een klein beetje omhoog moet er wel bij vermelden dat het nu overdag -15 graden is en snachts -22graden :winter
Plaats reactie