Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

hoe achterbank losmaken dubcabine

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dennie
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 nov 2008, 18:18

hoe achterbank losmaken dubcabine

Bericht door dennie »

hallo

morgen komt me nieuwe bus een lange dubbele cabine en dan moet hij gelijk uit elkaar voor de audio maar ik wil onder de achter bank een basbox bouwen

maar hoe krijg ik de achterbank los heeft iemand een idee

alvast bedankt

dennie
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: hoe achterbank losmaken dubcabine

Bericht door vaniac »

Dat hangt af van het type bank dat is ingebouwd. Een orginele VW-bank is van hetzelfde type als in de Kombi en kan met een paar handgrepen worden losgekoppeld. Dit staat omschreven in de gebruiksaanwijzing. Er kan ook een bank van een carrosseriebouwer gemonteerd zijn. Dit type zit meestal met bouten in de vloer vast.
Gebruikersavatar
dennie
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 nov 2008, 18:18

Re: hoe achterbank losmaken dubcabine

Bericht door dennie »

het is volgens mij de achterbank van een combi heb de cabine bij pon inlaten bouwen

alvast bedankt
Gebruikersavatar
Inbouwer
Berichten: 545
Lid geworden op: 03 nov 2008, 17:42
Locatie: Zoetermeer

Re: hoe achterbank losmaken dubcabine

Bericht door Inbouwer »

vaniac schreef:Dat hangt af van het type bank dat is ingebouwd. Een orginele VW-bank is van hetzelfde type als in de Kombi en kan met een paar handgrepen worden losgekoppeld. Dit staat omschreven in de gebruiksaanwijzing. Er kan ook een bank van een carrosseriebouwer gemonteerd zijn. Dit type zit meestal met bouten in de vloer vast.
Het probleem is dat het gaat om de orginele achterbank van een T5. Deze kan je normaal voorover kantelen en verwijderen. Dit gaat niet meer aangezien er een dubbelcabine van is gemaakt. Aan de voorzijde zit nu een kunstofkap. De vraag is dan ook heeft iemand ervaring met het verwijderen van het zit gedeelte?
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: hoe achterbank losmaken dubcabine

Bericht door vaniac »

Ik heb in verband met het isoleren van de vloer de orginele bank al een paar keer uitgebouwd. De kap om de onderzijde van de bank kun je vanuit de laadruimte losmaken. De kap zal waarschijnlijk met kit vastgezet zijn. Met een lang en dun zaagmes kun je de kit lossnijden. Verder zat bij mijn T5 de kap nog met een paar zelftappers in de vloer vast. Als de kap verwijderd is kom je met een beetje gymnastiek aan de lus om de rugleuning te ontgrendelen en plat te klappen. Vervolgens kun je met de hendel aan de voorzijde van de bank het geheel lostrekken. Het is raadzaam om de bank met twee personen uit de kabine te tillen (lomp en zwaar :ie :ie :ie ).
Na het inbouwen van de bank heb ik de kap met orginele kunststofpluggen aan de achterwand bevestigd. Deze zijn gemakkelijk te demonteren. Ik heb geen kit meer gebruikt. :driveT5
Gebruikersavatar
dennie
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 nov 2008, 18:18

Re: hoe achterbank losmaken dubcabine

Bericht door dennie »

ja bedankt voor de info hier heb ik wat aan

mvg dennie
Plaats reactie