Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Motor houdt in

vragen over de T4
Plaats reactie
Peter
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 jan 2007, 19:41
Locatie: Zwolle

Motor houdt in

Bericht door Peter »

Heb een T4 met 2,5 l. 5 cylinder Audimotor (benzine) + automaat uit 2004 met 210.000km op de teller
In 2005 is een Tartarini gasinstallatie ingebouwd (heb auto zelf ingevoerd uit Duitsland in aug. '06) sinds een maand loopt de motor beroerd op gas (bij gasgeven schommelt de toerenteller ook)
Sinds een week wil ie niet echt doortrekken op benzine: het lijkt wel of er een prop in de uitlaat zit...
Heb er in Duitsland naar laten kijken, maar deze VWdealer (Coch) vond de gasinstallatie zo knullig ingebouwd (ook door VW dealer in het noorden van Duitsland) dat ie me vriendelijk de deur heeft uitgewerkt zonder ergens naar te kijken...
Katalisator is vernieuwd in 2005 (Euro 2) en evenzo de bougies+kabels +verdelerkap daarna heeft de auto 25.000 km geleopen (is een Dehler camper en de vorige baas gebruikte hem niet in de winter..)
Iemand een gouden tip???
Gebruikersavatar
stoef 631
Berichten: 146
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:04
Locatie: coevorden

Bericht door stoef 631 »

heb met een van mijn vorige auto's ook zo'n probleem gehad.
was een passat, op benzine en gas.

begon slecht te lopen op gas, dus gewoon verder gereden op benzine totdat dit ook steeds beroerder ging.

probleem was meen ik de verdamper v/d gasinstallatie, en het injectiegedeelte van de motor.
de kosten waren toen zo hoog, dat ik toen besloot de auto weg te doen.

als ik jouw was zou ik zeer snel een gasinbouwstation opzoeken en vragen of ze je kunnen helpen.

weet niet waar je woont, maar het lijkt noord nederland ?!

in emmen zit boertien, deze zijn goed, heb zelf geen binding met het bedrijf.

suc 6

stoef
Plaats reactie