Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
rechter achterrem blijft soms vastzitten
Re: rechter achterrem blijft soms vastzitten
Vandaag ben ik ff aan de gang geweest met een compressor, alles schoongespoten en remmenreiniger. EEn aantal keer wiel gedraait en aan de remblokken gerommeld en de rem ingetrapt, het lijkt voor het moment goed te zijn. Ik heb een aantal keer een noodstop gemaakt en hij blijft niet meer hangen maar........
Ik zag dat dat rubber hoesje (stofhoes??) om de remcylinder gescheurd is..........
Ik zag dat dat rubber hoesje (stofhoes??) om de remcylinder gescheurd is..........
Re: rechter achterrem blijft soms vastzitten
hoesje hoeft niet erg te zijn ,.....
ik denk toch je handrem kabel ..
gebruik je je handrem vaak ?
of bijna nooit ....
ik denk toch je handrem kabel ..
gebruik je je handrem vaak ?
of bijna nooit ....
- Pascal-141
- Berichten: 10826
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: rechter achterrem blijft soms vastzitten
Zoals ik dus eerder al vermeld had : revisiesetje ...Rogier663 schreef: Ik zag dat dat rubber hoesje (stofhoes??) om de remcylinder gescheurd is..........
wanneer die rubber kapot is , kan er vuil en vocht in de cilinder geraken , met vastzitten tot gevolg.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: rechter achterrem blijft soms vastzitten
Ja, ik zal mij er op gaan storten, een revisie setje!!
Mijn ik geloof remkrachtverdeler dat dat ding heet is in oktober vervangen en ook mijn handremkabel. Ik vond de handrem wel heel erg strak staan, 2 klikje en vast....
Ik gebruik mijn handrem altijd als ik parkeer....
Mijn ik geloof remkrachtverdeler dat dat ding heet is in oktober vervangen en ook mijn handremkabel. Ik vond de handrem wel heel erg strak staan, 2 klikje en vast....
Ik gebruik mijn handrem altijd als ik parkeer....
- Dennis 449
- Berichten: 2034
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 09:55
- Locatie: Westfriesland (vezelf)
Re: rechter achterrem blijft soms vastzitten
Hey Zonweringman, how's life?
Groeten
Groeten
Groeten
Dennis 449
Team West
sinds september 2003
Klik hier voor meer over mijn Transporter
Enjoy yourself, it's later than you think
Dennis 449
Team West
sinds september 2003
Klik hier voor meer over mijn Transporter
Enjoy yourself, it's later than you think
Re: rechter achterrem blijft soms vastzitten
Hey Dennis,
Ja, goed.... lekker druk, nu alleen ff geen zonwering!!! Maar mijn carriere zit in de lift!!!! Dat doe ik nu dus momenteel... En met jou??
Je las het wel, mijn achterrem...
Ik wil toch nog een keer mijn relais voor de tweede accu via D+ laten lopen (blauwedraad toch achter de zekeringenkast??!!) Weet je nog toen we (jij voor mij) dat gedaan hadden dat na het starten mijn acculampje bleef branden?? Nu las ik in een toppic van Peter Multivan Generation dat dat lampje na een 20m rijden uitgaat..... Dus zou toch goed geweest zijn.
Verder ook bezig met onze andere hobby, Mazda MX5 en de club....
Als je in de buurt bent....koffie is zo gemaakt..
Groetjes
Ja, goed.... lekker druk, nu alleen ff geen zonwering!!! Maar mijn carriere zit in de lift!!!! Dat doe ik nu dus momenteel... En met jou??
Je las het wel, mijn achterrem...
Ik wil toch nog een keer mijn relais voor de tweede accu via D+ laten lopen (blauwedraad toch achter de zekeringenkast??!!) Weet je nog toen we (jij voor mij) dat gedaan hadden dat na het starten mijn acculampje bleef branden?? Nu las ik in een toppic van Peter Multivan Generation dat dat lampje na een 20m rijden uitgaat..... Dus zou toch goed geweest zijn.
Verder ook bezig met onze andere hobby, Mazda MX5 en de club....
Als je in de buurt bent....koffie is zo gemaakt..
Groetjes
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: rechter achterrem blijft soms vastzitten
goh, nog een "collega" liefhebber, hier ook een T4 en MX-5 op de oprit
een t4 uit 96 tdi caravelle en een MX-5 uit 2001 (NB 1,8)
een t4 uit 96 tdi caravelle en een MX-5 uit 2001 (NB 1,8)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Re: rechter achterrem blijft soms vastzitten
Hoi Roger,
Hier een T4 '99 tdi en een MX5 NA uit '92 BRG met slechts 140.000 km...........
Hier een T4 '99 tdi en een MX5 NA uit '92 BRG met slechts 140.000 km...........
- Dennis 449
- Berichten: 2034
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 09:55
- Locatie: Westfriesland (vezelf)
Re: rechter achterrem blijft soms vastzitten
Hey Rogier,
Aha liftboy geworden
Maar het probleem bij jouw digitale dashboard is dat je geen bekrachtigde D+ op je dynamo hebt, of wel geen weerstandslampje in het dashboard. Hierdoor bleef het lampje in jouw dashboard branden na het aansluiten van het relais.
Ik heb toch de truc bedacht met het aansluiten van het relais tussen de geschakelde plus van het kontactslot (15) en het startmotor signaal (50) zodat het relais in komt als je het kontakt aanzet, maar even kortstondig afvalt op het moment dat je start. Dit voorkomt dikke startstromen uit de tweede accu door het laaddraadje naar de startaccu en uiteindelijk de startmotor. Als het signaal (50) weer weg valt na het starten wordt de aangesloten kabel door de bendixspoel van de startmotor aan min gelegd, met een heel lage weerstand in die spoel, zodat het relais weer sluit en de koppeling er weer is. Hier bij is het belangrijk om te kijken of het koppelrelais inwendig is voorzien van een blus en ingangs diode over het spoeltje. Bij verkeerd aansluiten werkt deze dan ook niet.
Voor de leek: Startstroom heveling tussen de accu's, ja dat gebeurt! Als je twee accu's koppelt en je trekt er een behoorlijke hoeveelheid stroom uit, dan delen deze accu's de stroom. Dus dan zou je op z'n minst 35 mm2 kabels nodig hebben om de tweede accu aan te sluiten. Maar als je zelfs 2 m pluskabel nodig hebt tussen de accu's, dan zal je al 50 mm2 moeten gebruiken, bij 4 meter het liefst 70 mm2. Daarom altijd de startstroom alleen halen uit de accu die er voor is: de startaccu.
Ja en of je nu 20 m rijdt, of je probeert 2 min met het gas te spelen, als het lampje niet uit gaat, wordt er niet geladen. Bij jou ging het lampje na 2 min gassen enzo nog steeds niet uit.
Groeten
Aha liftboy geworden
Maar het probleem bij jouw digitale dashboard is dat je geen bekrachtigde D+ op je dynamo hebt, of wel geen weerstandslampje in het dashboard. Hierdoor bleef het lampje in jouw dashboard branden na het aansluiten van het relais.
Ik heb toch de truc bedacht met het aansluiten van het relais tussen de geschakelde plus van het kontactslot (15) en het startmotor signaal (50) zodat het relais in komt als je het kontakt aanzet, maar even kortstondig afvalt op het moment dat je start. Dit voorkomt dikke startstromen uit de tweede accu door het laaddraadje naar de startaccu en uiteindelijk de startmotor. Als het signaal (50) weer weg valt na het starten wordt de aangesloten kabel door de bendixspoel van de startmotor aan min gelegd, met een heel lage weerstand in die spoel, zodat het relais weer sluit en de koppeling er weer is. Hier bij is het belangrijk om te kijken of het koppelrelais inwendig is voorzien van een blus en ingangs diode over het spoeltje. Bij verkeerd aansluiten werkt deze dan ook niet.
Voor de leek: Startstroom heveling tussen de accu's, ja dat gebeurt! Als je twee accu's koppelt en je trekt er een behoorlijke hoeveelheid stroom uit, dan delen deze accu's de stroom. Dus dan zou je op z'n minst 35 mm2 kabels nodig hebben om de tweede accu aan te sluiten. Maar als je zelfs 2 m pluskabel nodig hebt tussen de accu's, dan zal je al 50 mm2 moeten gebruiken, bij 4 meter het liefst 70 mm2. Daarom altijd de startstroom alleen halen uit de accu die er voor is: de startaccu.
Ja en of je nu 20 m rijdt, of je probeert 2 min met het gas te spelen, als het lampje niet uit gaat, wordt er niet geladen. Bij jou ging het lampje na 2 min gassen enzo nog steeds niet uit.
Groeten
Groeten
Dennis 449
Team West
sinds september 2003
Klik hier voor meer over mijn Transporter
Enjoy yourself, it's later than you think
Dennis 449
Team West
sinds september 2003
Klik hier voor meer over mijn Transporter
Enjoy yourself, it's later than you think
-
- Berichten: 849
- Lid geworden op: 14 mar 2007, 15:19
- Locatie: groningen
Re: rechter achterrem blijft soms vastzitten
Dennis ik heb in het verleden eens op een boot ook het probleem gehad dat het laad lampje toch bleef branden.Het laden was in orde .Toen werd mij verteld zet op de plusdraad van het lampje een weerstand dan moet het goed zijn.En dit klopte. Waar door komt dit dan.
Dick
Dick
Groetjes Dick 1076
Re: rechter achterrem blijft soms vastzitten
Oke Dennis, dat van die 2 minuten gassen kon ik mij niet herinneren!!! Ik dacht dat ik zo'n zelfde soort dashboard zou hebben als Multivan Generation vandaar!!
Ik wil absoluut niet tegen jouw ideeen ingaan!!!!
Mijn enige punt was (mijn gedachte) Als mijn tweede accu helemaal leeg zou zijn en ik mijn contact aanzet om te starten of dan voordat ik gestart heb ik niet mijn start accu al aan het leegtrekken ben aangezien de tweede accu dan wel gekoppeld is.....
Verder werkt het helemaal top!! Ik heb alleen een zwaardere zekering geplaatst, nu 60 of 70 A.
Doe momenteel werkzaamheden voor Kone liften, aanpasingen voor de ARBO eisen!! Lekker warm en droog!!!
Gr. Rogier
Ik wil absoluut niet tegen jouw ideeen ingaan!!!!
Mijn enige punt was (mijn gedachte) Als mijn tweede accu helemaal leeg zou zijn en ik mijn contact aanzet om te starten of dan voordat ik gestart heb ik niet mijn start accu al aan het leegtrekken ben aangezien de tweede accu dan wel gekoppeld is.....
Verder werkt het helemaal top!! Ik heb alleen een zwaardere zekering geplaatst, nu 60 of 70 A.
Doe momenteel werkzaamheden voor Kone liften, aanpasingen voor de ARBO eisen!! Lekker warm en droog!!!
Gr. Rogier
Re: rechter achterrem blijft soms vastzitten
Waar kopen jullie de revisiekitjes voor remcilinders
Re: rechter achterrem blijft soms vastzitten
Wat er tegenwoordig gebruikt wordt is keramisch vet. Enige reden dat kopervet niet meer gebruikt wordt, is dat er in sommige gevallen storingen aan bijvoorbeeld ABS-systeem kunnen optreden. Werkzaamheid van kopervet is gewoon goed hoor. Dat het daardoor vast gaat zitten is onzin.