Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Vering

vragen over de T5
Plaats reactie
eduard
Berichten: 44
Lid geworden op: 04 feb 2007, 12:53

Vering

Bericht door eduard »

Mijn T5 bijna 5 jaar oud 130 PK 1e eigenaar en 100.000 km gelopen heeft sinds deze winter het volgende probleem:

bij het nemen van drempels -waar vindt je de krengen niet... met aangepaste snelheid is er achter een vervelend schurend geluid hoorbaar. Alsof die hoorbaar uit / in zn veren komt.
Maakt niks uit of ik er alleen inzit of dat de bus meer beladen is.
Dealer heeft e.e.a. bekeken en erkent ook klacht maar kon niks anders dan wat inspuiten.
Resultaat: 0

Dacht aan schokbrekers maar is niks mee. Had zelf de onderkant al goed schoongespoten pekelresten e.d. Voor wie herkenbaar en heeft een oplossing want ook al kan het misschien geen kwaad toch vervelend geluid!
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: Vering

Bericht door vaniac »

Het geluid kan afkomstig zijn van de rubbers tussen veren en carrosserie. Je kunt de rubbers inspuiten met siliconenspray of tectyl. Het geluid is dan waarschijnlijk weg.
Gebruikersavatar
Schildertje
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 mei 2007, 18:21
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Vering

Bericht door Schildertje »

Dat is toevallig zeg, hier heb ik ook al een poosje last van, morgen maar even inspuiten dan !!!
T5 130 pk TDI "60" Edition tiptronic full-options. JD-Engineering chiptuning, 18 inch Rial, Multivan koplampen en achterlichten, JVC NX7000 met afneembaar front !
Kobus
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 jan 2007, 08:47

Re: Vering

Bericht door Kobus »

Wij hebben hetzelfde met de prive-voiture. Het komt vnl. voor als het onder nul is; inspuiten heeft wel wat geholpen, maar niet afdoende. Nog maar eens een dappere poging te wagen met inspuiten.
stop the rat race
pieters
Berichten: 290
Lid geworden op: 12 jun 2008, 19:26

Re: Vering

Bericht door pieters »

Hallo wjwellers,

Lastig hoor kan veel zijn, olie in de schokbrekers is in de winter dikker en door de wat moeilijkere verplaatsing wel een sissend geluid geven.
Maar een schurend geluid ik zou het niet weten.
Als er geen veer stuk is of een rubber hierop of onder, de werking van je schokbrekers nog goed is ( dit kun je laten testen) , en je hebt geen loshangende remkabels of leidingen.
Dan zou je nog even naar de montage kunnen kijken van je stabilisatorstang en de rubbers hiervan. Of zelfs de ophanging van je uitlaat.
Zoals je ziet het kan van alles zijn.

Maar goed een piepje of een kraakje meer of minder met 100000km je zult er niet aan ontkomen.

En krakende wagens lopen het langst.

Veel succes
eduard
Berichten: 44
Lid geworden op: 04 feb 2007, 12:53

Re: Vering

Bericht door eduard »

Vandaag maar de zaak goed ingespoten.Iedereen bedankt voor t meedenken!!!!!
Plaats reactie