Mijn T5 bijna 5 jaar oud 130 PK 1e eigenaar en 100.000 km gelopen heeft sinds deze winter het volgende probleem:
bij het nemen van drempels -waar vindt je de krengen niet... met aangepaste snelheid is er achter een vervelend schurend geluid hoorbaar. Alsof die hoorbaar uit / in zn veren komt.
Maakt niks uit of ik er alleen inzit of dat de bus meer beladen is.
Dealer heeft e.e.a. bekeken en erkent ook klacht maar kon niks anders dan wat inspuiten.
Resultaat: 0
Dacht aan schokbrekers maar is niks mee. Had zelf de onderkant al goed schoongespoten pekelresten e.d. Voor wie herkenbaar en heeft een oplossing want ook al kan het misschien geen kwaad toch vervelend geluid!
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Vering
Re: Vering
Het geluid kan afkomstig zijn van de rubbers tussen veren en carrosserie. Je kunt de rubbers inspuiten met siliconenspray of tectyl. Het geluid is dan waarschijnlijk weg.
- Schildertje
- Berichten: 379
- Lid geworden op: 03 mei 2007, 18:21
- Locatie: Zaanstad
- Contacteer:
Re: Vering
Dat is toevallig zeg, hier heb ik ook al een poosje last van, morgen maar even inspuiten dan !!!
T5 130 pk TDI "60" Edition tiptronic full-options. JD-Engineering chiptuning, 18 inch Rial, Multivan koplampen en achterlichten, JVC NX7000 met afneembaar front !
Re: Vering
Wij hebben hetzelfde met de prive-voiture. Het komt vnl. voor als het onder nul is; inspuiten heeft wel wat geholpen, maar niet afdoende. Nog maar eens een dappere poging te wagen met inspuiten.
stop the rat race
Re: Vering
Hallo wjwellers,
Lastig hoor kan veel zijn, olie in de schokbrekers is in de winter dikker en door de wat moeilijkere verplaatsing wel een sissend geluid geven.
Maar een schurend geluid ik zou het niet weten.
Als er geen veer stuk is of een rubber hierop of onder, de werking van je schokbrekers nog goed is ( dit kun je laten testen) , en je hebt geen loshangende remkabels of leidingen.
Dan zou je nog even naar de montage kunnen kijken van je stabilisatorstang en de rubbers hiervan. Of zelfs de ophanging van je uitlaat.
Zoals je ziet het kan van alles zijn.
Maar goed een piepje of een kraakje meer of minder met 100000km je zult er niet aan ontkomen.
En krakende wagens lopen het langst.
Veel succes
Lastig hoor kan veel zijn, olie in de schokbrekers is in de winter dikker en door de wat moeilijkere verplaatsing wel een sissend geluid geven.
Maar een schurend geluid ik zou het niet weten.
Als er geen veer stuk is of een rubber hierop of onder, de werking van je schokbrekers nog goed is ( dit kun je laten testen) , en je hebt geen loshangende remkabels of leidingen.
Dan zou je nog even naar de montage kunnen kijken van je stabilisatorstang en de rubbers hiervan. Of zelfs de ophanging van je uitlaat.
Zoals je ziet het kan van alles zijn.
Maar goed een piepje of een kraakje meer of minder met 100000km je zult er niet aan ontkomen.
En krakende wagens lopen het langst.
Veel succes
Re: Vering
Vandaag maar de zaak goed ingespoten.Iedereen bedankt voor t meedenken!!!!!