Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

vreemde inbraak?

vragen over de T5
Plaats reactie
plasticalex
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 apr 2008, 20:08

vreemde inbraak?

Bericht door plasticalex »

er is zondagavond ingebroken in mijn t5.
de ruit aan de passagierszijde is ingeslagen, maar wat nu het vreemde is aan de situatie:
ze hebben van binnenuit de handgreep waarmee je de deur aan de bestuurderszijde dicht trekt, met geweld eraf gebroken.
verder is er helemaal niks uit de auto gestolen, terwijl er toch vanalles in lag. zoals dvd (van de videotheek)
de radio (pioneer avic HD3BT 2500 euro) is niet eens beschadigd.
ik vind dit een erg vreemd geval.
weet iemand van jullie wat ze hiermee van plan zijn geweest of heeft iemand dit vaker meegemaakt.
ik ben wel blij dat ze niks anders gesloopt hebben, maar het geeft zo rommel en rompslomp. (verzekering ed.)
Thé Vier
Berichten: 125
Lid geworden op: 12 mar 2007, 13:28
Locatie: Zuid-Holland

Re: vreemde inbraak?

Bericht door Thé Vier »

Misschien had de inbreker kiespijn en toen met een touwtje.... :jump
marko t5 114
Berichten: 202
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:53
Locatie: Borger Hunebedhoofdstad
Contacteer:

Re: vreemde inbraak?

Bericht door marko t5 114 »

Ik denk dat de inbreker gestoord is in zijn werkzaamheden of dat hij de constructie van de hendel niet snapt: als de deur op slot zit moet je eerst aan de hendel zitten om het slot er af te halen, daarna kan je de deur pas openen. Als hij de eerste keer al met geweld de hendel er af heeft gerukt, kan hij de deur van binnenuit niet meer openmaken. Fijn voor je dat de spullen er nog zijn, maar helaas dat er nog steeds mensen zijn die denken dat je niet eerlijk hoeft te werken voor je bezittingen :politie
Gebruikersavatar
Yasmine D & Wesley V
Berichten: 573
Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:54
Locatie: Belgie, Bazel

Re: vreemde inbraak?

Bericht door Yasmine D & Wesley V »

marko t5 114 schreef:Ik denk dat de inbreker gestoord is in zijn werkzaamheden of dat hij de constructie van de hendel niet snapt: als de deur op slot zit moet je eerst aan de hendel zitten om het slot er af te halen, daarna kan je de deur pas openen. Als hij de eerste keer al met geweld de hendel er af heeft gerukt, kan hij de deur van binnenuit niet meer openmaken. Fijn voor je dat de spullen er nog zijn, maar helaas dat er nog steeds mensen zijn die denken dat je niet eerlijk hoeft te werken voor je bezittingen :politie
als de deur op slot zit moet je eerst aan de hendel zitten om het slot er af te halen, daarna kan je de deur pas openen.
Dit is echt wel een goude tip voor auto-inbrekers. ik vind dat je dit beter niet vermeld op het internet. Auto- inbrekers zijn ook niet stom.
mvg
VW T6 Caravelle Highline 204pk Dsg 4 motion, full option. :T6NOLESS
hisolid
Berichten: 80
Lid geworden op: 14 jan 2008, 15:25

Re: vreemde inbraak?

Bericht door hisolid »

als je deur met de cv op slot hebt gezet krijg je de deur met de hendel niet open, ook niet naar 2 keer, dit is alleen met de sleutel in het contact of wanneer niet vergrendeld met de cv., waarschijnlijk hebbe ze gedagd via het raampje de hendel openen, aangezien dit niet gaat waarschijnlijk veel kracht gebruikt en deze dus gebroken...
Gebruikersavatar
Gerard 136
Berichten: 309
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:08

Re: vreemde inbraak?

Bericht door Gerard 136 »

de handgreep waarmee je de deur aan de bestuurderszijde dicht trekt, met geweld eraf gebroken.
Ik begrijp hieruit dat niet de verchroomde ontgrendelingsgreep, maar de grijze handgreep van de bestuurdersdeur is vernield.

Inbrekers hebben toch wel een probleem bij de T5. :groteogen Als die met de CV op slot wordt gezet, en hij correct geprogrammeerd is, krijg je de deuren echt nooit open. De inbreker is misschien door de gebroken ruit naar binnen geklommen (hopelijk heeft hij zich flink pijn gedaan :klappen ) en heeft toen geprobeerd de bestuurdersdeur te openen. Daarbij heeft hij in zijn paniek de zaak kapot getrokken, want zoals gezegd, de deur gaat echt niet open, ook niet na twee of meer keren aan de ontgrendeling trekken. Daarna is hij in een claustrofobische aanval :ie door de ruit weer naar buiten gekropen (en hopelijk met zijn schedel op de straatkeien gestuiterd :yes ). Dit alles zou aan glas sporen te zien moeten zijn.
Iemand zei: Glimlach, als er problemen zijn, het kan altijd erger.
Ik glimlachte. En inderdaad, het werd veel erger.

Gerard.
bleu led light
Berichten: 26
Lid geworden op: 26 dec 2008, 09:56

Re: vreemde inbraak?

Bericht door bleu led light »

Kan ook zo zijn dat iemand jaloers is op je T5 ;)

Vorig jaar gebeurd :nuts
Wij hadden ons busje geparkeerd in Amsterdam west. Was een multivan met alles der op en der aan.
Ze hadden gewoon een raam kapot geramd, krassen der op gemaakt, en nog van binnen de dashboard ding roberen te smelten met aan stekers : :bonk
Plaats reactie