Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

luidspeaker kabel t5

vragen over de T5
Plaats reactie
thelan
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 feb 2007, 18:59

luidspeaker kabel t5

Bericht door thelan »

Hallo ,t5 drivers.
Ik wil binnenkort speakers achterin plaatsen ,waarlangs kan ik het beste de bedrading trekken naar voren .
Er staat mij ook iets bij dat er ook luidsprekeraansluitingen zitten onder de bestuurdersstoel????

Ik hoor het wel
Thelan t5 2004 :gekte
Gebruikersavatar
appie
Berichten: 386
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:04
Locatie: zwarte haan
Contacteer:

Bericht door appie »

Heb een bus op basis van multivan of caravelle zitten ze onder de stoelen, is het op basis van een besteller dan niet
william 108 (T5)
Berichten: 37
Lid geworden op: 13 feb 2007, 18:35
Locatie: Best

luidspreker kabels T5

Bericht door william 108 (T5) »

Hallo Thelan,

Ik heb een "gewone" T5. De dealer heeft voor mij een 4 aderige kabel aangesloten op mijn radio (die standaard 4 speaker uitgangen heeft) en deze rechts onder het Dashboard naar beneden laten komen. Ik heb zelf de bedrading achter de bekleding gewerkt. Ik heb de kabel eenvoudig kunnen wegwerken naast / onder de rand van de instapbak bij het rechter voor- en zij portier. Zo ben ik onder de achterbank uitgekomen.
Ik heb de speakers geplaatst onder de achterbank achter de roosters. (Ik heb een Omos dubbele cabine). Officieel mag je in de dubbele cabine GEEN gaten maken (ook niet voor de speakers) dus daarom mijn keuze voor plaatsing achter de roosters. Om het verhaal compleet te maken: Ik heb de speakers bevestigd op een plaatje trespa en dit plaatje met montage kit bevestigd achter het rooster. Totaal onzichtbaar en geen gaten in de dubbele cabine. Is later eventueel weer eenvoudig te verwijderen. Ik heb er helaas geen fotos van.

Ik hoop dat je hier alsnog iets mee kunt.

succes
voorheen: een T5 wheat beige dubbel cab 131 pk diesel 6 handgeschakeld uit 2004 (T5 fotogalerij nr 108)
huidig: een Caravelle (omgebouwd naar dubbel cab) 150pk 2.0 diesel automaat uit 2021.
InfoMuis
Berichten: 667
Lid geworden op: 27 jan 2007, 12:14
Locatie: Zeewolde

Bericht door InfoMuis »

Mag je geen gaten maken (in de dc), ook niet voor een luidspreker ?
guzzi
Berichten: 117
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:39
Locatie: Mandello del Lario ( Como )

Bericht door guzzi »

als je ca € 15.000 bijtikt,mag je 'm helemaal tot kaas boren
is geen grijs gebied :bonk
meestal op 2 wielen door de bocht
InfoMuis
Berichten: 667
Lid geworden op: 27 jan 2007, 12:14
Locatie: Zeewolde

Bericht door InfoMuis »

guzzi schreef:als je ca € 15.000 bijtikt,mag je 'm helemaal tot kaas boren
is geen grijs gebied :bonk
Was het we; van plan. maar zie er dus maar vanaf. Anders kunnen het dus dure gaatjes worden. Dank voor de tip in ieder geval. :ie :ie :ie
EricP
Berichten: 698
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:43
Locatie: Veldhoven

Bericht door EricP »

Maar onder de DC wand door gaat meestal wel: hij staat vaak los op de vloer: bij mij gaan de draden gewoon onder de DC wand door.

Verder zitten er bij mij ventilatie "gaten" sleuven in de DC: voor de luchtstroom van de cabine naar de laad ruimte: zowel bovenin bij de schuifdeuren als onder ca 5 cm boven de vloer. een gaatje extra maakt dan volgensmij ook niets uit. Het mag echter geen klep of zoiets worden zodat er direct contact van laadruimte naar DC mogelijk is.

Groet Eric
InfoMuis
Berichten: 667
Lid geworden op: 27 jan 2007, 12:14
Locatie: Zeewolde

Bericht door InfoMuis »

Ik wilde het aelfde doen als thelan, maar dan door de zaag er in te zetten. Dat idee heb ik maar laten vragen en de indirecte methode achter het vintilatierrooster zal nu worden toegepast.
Dank voor deze zinvolle tips
Plaats reactie