Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

van Multivan naar California met dubbele climatronic

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Freelancer
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 okt 2007, 23:41
Locatie: België Antwerpen

Re: Nieuw Projectje

Bericht door Freelancer »

Reny schreef:Oeps, ik wilde niet storen in een goede relatie hoor :groteogen
En ik bedoelde inderdaad dat mijn vrouwelijke meeteigenschappen niet de beste zijn (dan voor de uitleg Roger).

Enne Pascal het was alleen maar een aanbod, geen aanval, als jij het regelt helemaal prima weet je wel :toppie
Hoi Reny,

U Heeft een Privé :mail :lach

Groetjes,

Pascal aka Freelancer.
Freelancer 1840 ->VW-T4 2.5 TDI 1999, LWB-Verhoogd : Wijsneus gemonteerd, volledig origineel Westfalia interieur geplaatst, angel eyes koplampen, enkel voorbumper in koetswerkkleur, ( nog steeds aan het verbouwen ).
Gebruikersavatar
Reny
Berichten: 644
Lid geworden op: 01 aug 2008, 15:38
Locatie: Heerhugowaard

Re: Nieuw Projectje

Bericht door Reny »

en :mail terug :knipoog
fotogalerij 1120
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33769
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Nieuw Projectje

Bericht door Multivan Generation »

Ben net terug van vakantie,
lees ik deze leuke topic.
kan nog leuk worden dit voorjaar met al die mensen,
die serieus bezig zijn met ombouwen naar camper..

ga zo door... :toppie

wat is een Plenum?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Oskar 725
Berichten: 2214
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:59
Locatie: Asperen

Re: Nieuw Projectje

Bericht door Oskar 725 »

Hallo Berrie,
standkachel hulp is geen enkel probleem, heb ze er allebei in zitten en werken zowel samen als los van elkaar perfect, kan naar wens kabelbomen maken en/of aanpassen met originele stekkers.
Hoor wel van je, :toppie
Groet, Oskar.
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5269
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Nieuw Projectje

Bericht door René »

Zo niet stil gezeten.


Multivan interieur ligt eruit.

@Oscar, we gaande D3L ophangen, ik laat het wel weten.
@ freelancer, ik begrijp nu eindelijk waar die stalen plaat hoort. Alleen nog niet die 2 stippen waar je het overhebt, die heb ik ook nergens aangetroffen.


Hier zichtbaar dat de rails er al in zitten.
Wijst zich vanzelf eigenlijk


[img]http//img5.imageshack.us/img5/9509/08032009344.jpg[/img]

FF passen de warmtegeleidingsplaat van een multivan zie ik liever als de 2 zwarte luchtkapjes van de california. Weet het nog niet hoe straks de keuken daar uitkomt.


Dan de voorbereidingen van klimatronic in een California.
Rechtsachterin zit dus de extra unit.
[img]http//img5.imageshack.us/img5/7108/08032009337.jpg[/img]

Daar een california bekleding achter smaller is, heb ik de mulitvan bekleding gebruikt zodat deze unit er nog onderpast.

[img]http//img5.imageshack.us/img5/1084/08032009340.jpg[/img]

Alleen als je de bank naar achteren schuift, gaat het scharnier door de beplating heen van het multivan paneel, Bij het california paneel ( Tip! caravelle zonder klima is hetzelfde )
hebben ze dat opgelost door het onderste deel weg te zagen en een kunsttofplaat aan te brengen.
Nou zagen kan ik ook.

[img]http//img5.imageshack.us/img5/3701/08032009341.jpg[/img]

[img]http//img5.imageshack.us/img5/1035/08032009343.jpg[/img]


En even passen dat het bankje wel plat kan.
[img]http//img5.imageshack.us/img5/4531/08032009342.jpg[/img]

Goedkijken gelijk de 12 volt aansluitingen overgezet. :yes

Straks zal achter het kussen en de bedplank wel wat smaller moeten worden.
Maar het is niet anders. Eigenlijk maar cm of 5.
Laatst gewijzigd door René op 18 mar 2009, 22:28, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33769
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Nieuw Projectje

Bericht door Multivan Generation »

@ Berrie,
wat is een plenum...?

En die balk van een multivan zou volgens mij moeten passen met de kasten van een California..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
GerJol 716
Berichten: 2012
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:46

Re: Nieuw Projectje

Bericht door GerJol 716 »

FF Googlen Peter:

plenum
Plenum is in de bouwkunde de naam van de ruimte tussen het `echte` plafond en een verlaagd plafond (bv. systeemplafonds in kantoren) maar ook die tussen de `echte` vloer en een verhoogde vloer zoals bij computerruimtes wordt toegepast. Het plenum leent zich goed voor de doorvoer van kabels, buizen en voor ventilatie.

Dus ook in de auto voor bepaalde ruimtes van toepassing.
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan

Afbeelding
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5269
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Nieuw Projectje

Bericht door René »

sorry voor de vaktermen,

Gejol, ik had het niet beter kunnen uitleggen. :klappen
Gebruikersavatar
Reny
Berichten: 644
Lid geworden op: 01 aug 2008, 15:38
Locatie: Heerhugowaard

Re: Nieuw Projectje

Bericht door Reny »

Berrie, bij mijn California heb je bij die luchtuitstroomdingen links richting keuken wel ruimte (volgens mij voor jouw multivanuitstroomding genoeg) omdat er daar een ruimte zit om de stoel naar achteren te zetten en omdat daar aan de wand de stoppenkast zit.

Wil daar evt. wel een foto van maken?

groetjes
Rény
fotogalerij 1120
Gebruikersavatar
Freelancer
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 okt 2007, 23:41
Locatie: België Antwerpen

Re: Nieuw Projectje

Bericht door Freelancer »

Hoi Berrie,

Zoals ik al eerder schreef wijst het zichzelf wel uit ( gelijders van de bank ), en je hebt het blijkbaar net zoals ik gedaan ook :yes
Die Multivan verwarmingkap kan je zonder probleem gebruiken, de keukenkast zit een stukje naar achteren, de volledige stijl is vrij omwille van de 220 Volt stekker en het zekeringkastje, daaronder komt het kleine stukje bodemplaat te zitten, bij mij zit er dan nog een vuilbakje tegen de zijkant van de kast geschroefd, dus plaats voldoende.
Daarbij zeker niet de afstandsbus vergeten te plaatsen onder dat zekeringkastje voor de gordelbevestiging, ik was die vergeten en dan druk je de plastiek kap in, dan zit de gordel onderaan vast, met die afwerkkap ( met de 220V en zekeringkast ) kan je tevens zien waar de kast komt te staan want deze zit opzij tegen de kast geschroeft, in de kast zelf zit rechtsboven nog een hoekijzer om de kast tegen de carrosserie vast te schroeven ( boven het schuifje ), en als tip de bekabeling zit gewoon met tyraps vast in de gaatjes van de zijbalk, de bedrading komt van boven en gaat via de A stijl naar de batterij, de aansluiting voor het Westfalia computertje gaat ook mee via de bovenzijde ( ik was daar ook eerst verkeerd dacht dat de bekabeling via de vloer ging doch zeker langst boven, gaat vanzelf )

Ik denk aan 2 stipjes ?
Bedoel je de twee L ijzers voor op die plaat ?

Mvg.
Pascal aka Freelancer.
Freelancer 1840 ->VW-T4 2.5 TDI 1999, LWB-Verhoogd : Wijsneus gemonteerd, volledig origineel Westfalia interieur geplaatst, angel eyes koplampen, enkel voorbumper in koetswerkkleur, ( nog steeds aan het verbouwen ).
Gebruikersavatar
Freelancer
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 okt 2007, 23:41
Locatie: België Antwerpen

Re: Nieuw Projectje

Bericht door Freelancer »

Reny schreef:Berrie, bij mijn California heb je bij die luchtuitstroomdingen links richting keuken wel ruimte (volgens mij voor jouw multivanuitstroomding genoeg) omdat er daar een ruimte zit om de stoel naar achteren te zetten en omdat daar aan de wand de stoppenkast zit.

Wil daar evt. wel een foto van maken?

groetjes
Rény
Hoi Reny,

Blijkbaar zijn onze Posts nagenoeg gelijk aangekomen :lach

Mvg.
Pascal aka Freelancer
Freelancer 1840 ->VW-T4 2.5 TDI 1999, LWB-Verhoogd : Wijsneus gemonteerd, volledig origineel Westfalia interieur geplaatst, angel eyes koplampen, enkel voorbumper in koetswerkkleur, ( nog steeds aan het verbouwen ).
Gebruikersavatar
Reny
Berichten: 644
Lid geworden op: 01 aug 2008, 15:38
Locatie: Heerhugowaard

Re: Nieuw Projectje

Bericht door Reny »

Alleen is mijn woordgebruik meer lekentaal :knipoog (uitstroomding, stoppenkast)

Vraagje, in mijn originele zit aan de buitenkant (bestuurderskant) achter een klepje met daarin het aansluitpunt voor de 230v. Zetten jullie die er dan ook daar in? of op een andere plek?
Niet dat ik mijne wil veranderen, gewoon nieuwsgierig.
fotogalerij 1120
Gebruikersavatar
Freelancer
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 okt 2007, 23:41
Locatie: België Antwerpen

Re: Nieuw Projectje

Bericht door Freelancer »

Reny schreef:Alleen is mijn woordgebruik meer lekentaal :knipoog (uitstroomding, stoppenkast)


Vraagje, in mijn originele zit aan de buitenkant (bestuurderskant) achter een klepje met daarin het aansluitpunt voor de 230v. Zetten jullie die er dan ook daar in? of op een andere plek?
Niet dat ik mijne wil veranderen, gewoon nieuwsgierig.
Hoi Reny,

Stoppenkast is een typisch Nederlands woord, wij gebruiken zekeringkast, soms ook wel stoppen, zoals ' zijn stoppen slagen door :lach
Bij mij heb ik die 220V aansluiting ook op die plaats gezet, de bedrading naar de omvormer past dan netjes en de kabelboom naar de 'stoppenkast' vooraan past dan ook netjes, hoef je de bedrading niet in te korten of te wijzigen.

@ Berrie, nu we dan toch over de stoppenkast bezig zijn, de verliesstroomschakelaar zit met een klein metalen plaatje vast tegen de stijl, vergeet dat niet te plaatsen anders hangt die daar gewoon ( ik heb/had dat plaatje niet en ik heb er een ander geplaatst uit een oude zekeringkast, ( die rails zijn hetzelfde )

Mvg.
Pascal aka Freelancer
Freelancer 1840 ->VW-T4 2.5 TDI 1999, LWB-Verhoogd : Wijsneus gemonteerd, volledig origineel Westfalia interieur geplaatst, angel eyes koplampen, enkel voorbumper in koetswerkkleur, ( nog steeds aan het verbouwen ).
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5269
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Nieuw Projectje

Bericht door René »

@Freelancer,


Ik ben elektrieker ( belgies voor) elektricien van opleiding.
Dat OBO railtje heb ik nog wel onder in mijn gereedschapkist zerven.

@reny,,
Die multivandingesuitstroomopening verwacht ik ook wel te kunnen plaatsen.
Ik heb die 2 zwarte uitblaas openingen wel, maar vind dit net wat chiquer.

berrie

Van het weekend komt die bikkel uit HHW de zaag in mijn dak zetten.
Afbeelding
Als dat maar goed gaat.
Gebruikersavatar
Freelancer
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 okt 2007, 23:41
Locatie: België Antwerpen

Re: Nieuw Projectje

Bericht door Freelancer »

Hoi Berrie,

Toeval of niet, ik ben afgestudeerd elektricien industrieel en woningen, maar ben in de Journalistiek terechtgekomen omdat ik dat boeiender vond.
Ik probeer zo veel mogelijk informatie te geven, dat OBO railtje zoals U dat noemt is één van de kleine dingen die snel over het hoofd gezien kunnen worden, hopelijk bent U meer met de andere gekregen informatie, al denk ik niet dat het een groot probleem is om zo een klusje te klaren, ik heb namelijk van U en René al wel wat gezien !

Ik ben op zoek naar een MV II uitblaas mond, staat inderdaad chiquer dan die twee zwarte bakjes, maar niet makkelijk te vinden hier in Belgies gebied.

Met vriendelijke groet,
Pascal aka Freelancer.
Freelancer 1840 ->VW-T4 2.5 TDI 1999, LWB-Verhoogd : Wijsneus gemonteerd, volledig origineel Westfalia interieur geplaatst, angel eyes koplampen, enkel voorbumper in koetswerkkleur, ( nog steeds aan het verbouwen ).
Plaats reactie