Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

even voorstellen

Hier kun je je voorstellen aan de vaste bezoekers.
Plaats reactie
repelsteeltje
Berichten: 1223
Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:41

even voorstellen

Bericht door repelsteeltje »

ben nieuw hier,

heb sinds een week een T4 california, zelf uit duitsland gehaald.
Al jaren hobbymatig actief met luchtgekoelde vw's; diverse waterkokers van vw gehad als dagelijks vervoer.

status momenteel:
vw california, 2.5 TDI met 102 pk motor bj 2000
vw passat 2.3 V5 150 pk bj 2000
vw 1300 (kever) vermogen 40 pk; bj 1967, staat in de steigers.
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: even voorstellen

Bericht door harry t5 191 »

:wjw hier op onze site! :zwaai
Je bent dus een echte VW liefhebber! :klappen
Hier ben je dus precies op de juiste plek.

:wjw :T54LIFE :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
heij1587
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 mar 2009, 13:38

Re: even voorstellen

Bericht door heij1587 »

Hallo forumleden,

Ik was bezig om achter technische gegevens over mijn VW transportermotor te komen en kwam toen deze site tegen. Het volgende:

Ik ben Pieter van der Heijden en woon sinds kort in Portugal. Ik heb een originele VW transporter Californian uit 1995.
Deze kampeerbus wil ik in Portugal voorzien van Portugese kentekenplaten maar het enige document dat ik mis zijn de technische gegevens van deze “oude”bus.

Ik heb geïnformeerd bij Pon VW In Amersfoort maar zij konden mij niet helpen omdat er geen gegevens zijn van deze bus. Deze auto komt n.l. uit Duitsland en is in 2001 in Nederland ingevoerd. De RDW had mij naar deze importeur doorgestuurd, zij konden mij ook niet helpen. Ik moest maar contact opnemen met de VW importeur in Portugal maar ook hij zegt dat dit document absoluut aanwezig moet zijn om deze auto in te voeren.

Ik heb geen idee hoe ik aan deze technische gegevens zou moeten komen. Het moeten beslist de gegevens zijn van een 57KW motor. Is er misschien binnen jullie netwerk iemand die aan deze gegevens kan komen. Graag ook afmetingen etc van de (kampeer)auto
Hier volgende de gegevens volgens het kentekenbewijs

Volkswagen voertuigsoort personenauto
Kampeerauto I D 57 KW
Wielbasis 292 cm
5 cil
Massa ledig voertuig 1963 kg
Massa te trekken ongeremd 700 kg Geremd 1700 kg
Datum eerste toelating 21-4-1995
Datum eerste afgifte NL 30-11-2001

Ik zou het heel fijn vinden als iemand me hieraan zou kunnen helpen of op weg kan helpen.
Indien meer gegevens gewenst gaarne een mailtje.

Alvast hartelijk dank
Met vriendelijke groet,


Pieter van der Heijden
pcvdheijden@sapo.pt
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: even voorstellen

Bericht door Donald4Motion »

Hoi Pieter :zwaai ik zou even een eigen topic maken om je voor te stellen.
Je zit nu in het topic van Repelsteeltje, nou dan weet je het wel hé :knipoog

Jullie zitten in ieder geval op het goede forum :wjw :toppie Welkom :knipoog
repelsteeltje
Berichten: 1223
Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:41

Re: even voorstellen

Bericht door repelsteeltje »

heij1587 schreef:Hallo forumleden,

Ik was bezig om achter technische gegevens over mijn VW transportermotor te komen en kwam toen deze site tegen. Het volgende:

Ik ben Pieter van der Heijden en woon sinds kort in Portugal. Ik heb een originele VW transporter Californian uit 1995.
Deze kampeerbus wil ik in Portugal voorzien van Portugese kentekenplaten maar het enige document dat ik mis zijn de technische gegevens van deze “oude”bus.

Ik heb geïnformeerd bij Pon VW In Amersfoort maar zij konden mij niet helpen omdat er geen gegevens zijn van deze bus. Deze auto komt n.l. uit Duitsland en is in 2001 in Nederland ingevoerd. De RDW had mij naar deze importeur doorgestuurd, zij konden mij ook niet helpen. Ik moest maar contact opnemen met de VW importeur in Portugal maar ook hij zegt dat dit document absoluut aanwezig moet zijn om deze auto in te voeren.

Ik heb geen idee hoe ik aan deze technische gegevens zou moeten komen. Het moeten beslist de gegevens zijn van een 57KW motor. Is er misschien binnen jullie netwerk iemand die aan deze gegevens kan komen. Graag ook afmetingen etc van de (kampeer)auto
Hier volgende de gegevens volgens het kentekenbewijs

Volkswagen voertuigsoort personenauto
Kampeerauto I D 57 KW
Wielbasis 292 cm
5 cil
Massa ledig voertuig 1963 kg
Massa te trekken ongeremd 700 kg Geremd 1700 kg
Datum eerste toelating 21-4-1995
Datum eerste afgifte NL 30-11-2001

Ik zou het heel fijn vinden als iemand me hieraan zou kunnen helpen of op weg kan helpen.
Indien meer gegevens gewenst gaarne een mailtje.

Alvast hartelijk dank
Met vriendelijke groet,


Pieter van der Heijden
pcvdheijden@sapo.pt

Heb me eigen het lazarus gezocht, maar deze site gevonden....

https://coc.vw-transport.de/

regels van vw zijn als volgt, als er op de bus nooit een coc ubereinstemmungserkarung is afgegeven krijgt je hem gratis en voor niets in de bus, op bovenstaande site een acount aanmaken, chassino invullen en binnen 4 werkdagen hebbie hem.

Is ie wel ooit eerder afgegeven. (duitse import is dat goed mogelijk) dan moet je dokken... iets van 38€
repelsteeltje
Berichten: 1223
Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:41

Re: even voorstellen

Bericht door repelsteeltje »

Donald4Motion schreef:Hoi Pieter :zwaai ik zou even een eigen topic maken om je voor te stellen.
Je zit nu in het topic van Repelsteeltje, nou dan weet je het wel hé :knipoog

Jullie zitten in ieder geval op het goede forum :wjw :toppie Welkom :knipoog
repel is niet zo beroerd als de naam doet denken hoor :muur
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: even voorstellen

Bericht door Donald4Motion »

repelsteeltje schreef:
Donald4Motion schreef:Hoi Pieter :zwaai ik zou even een eigen topic maken om je voor te stellen.
Je zit nu in het topic van Repelsteeltje, nou dan weet je het wel hé :knipoog

Jullie zitten in ieder geval op het goede forum :wjw :toppie Welkom :knipoog
repel is niet zo beroerd als de naam doet denken hoor :muur
Dat dacht ik ook niet hoor :toppie

:knipoog
heij1587
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 mar 2009, 13:38

Even voorstellen

Bericht door heij1587 »

Hallo forumleden,

Een nieuwe poging om mijn (nood)oproep aan jullie kwijt te kunnen.
Hiervoor was ik in iemands "topic" beland maar werd daar door een ander forumlid op gewezen dat dit bericht wellicht niet op de juiste plaats was gepost. Bedankt Henk, ik hoop dat het nu wel aan komt.

Ik was bezig om achter de technische gegevens over mijn VW transportermotor te komen en kwam toen deze site tegen. Het volgende:

Ik ben Pieter van der Heijden en woon sinds kort in Portugal. Ik heb een originele VW transporter Californian uit 1995.
Deze kampeerbus wil ik in Portugal voorzien van Portugese kentekenplaten maar het enige document dat ik mis om de auto in te kunnen voeren zijn de technische gegevens van deze “oude” bus.

Ik heb geïnformeerd bij Pon VW In Amersfoort maar zij konden mij niet helpen omdat er geen gegevens zijn van deze bus. Deze auto komt n.l. uit Duitsland en is in 2001 in Nederland ingevoerd. De RDW had mij naar deze importeur doorgestuurd, zij konden mij ook niet helpen. Ik moest maar contact opnemen met de VW importeur in Portugal maar ook hij zegt dat dit document absoluut aanwezig moet zijn om deze auto in te voeren.

Ik heb geen idee hoe ik aan deze technische gegevens zou moeten komen. Het moeten beslist de gegevens zijn van een 57KW motor. Is er misschien binnen jullie netwerk iemand die aan deze gegevens kan komen. Graag ook afmetingen etc van de (kampeer)auto

Hier volgende de gegevens volgens het kentekenbewijs

Volkswagen voertuigsoort personenauto
Kampeerauto I D 57 KW
Wielbasis 292 cm
5 cil
Massa ledig voertuig 1963 kg
Massa te trekken ongeremd 700 kg Geremd 1700 kg
Datum eerste toelating 21-4-1995
Datum eerste afgifte NL 30-11-2001

Ik zou het heel fijn vinden als iemand me hieraan zou kunnen helpen of op weg kan helpen.
Indien meer gegevens gewenst gaarne een mailtje.

Alvast hartelijk dank
Met vriendelijke groet,


Pieter van der Heijden
pcvdheijden@sapo.pt
heij1587
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 mar 2009, 13:38

Re: even voorstellen

Bericht door heij1587 »

Sorry mensen, wat ben ik toch een oen. :muur Zie ik plots dat er toch een aantal reacties zijn gekomen o.a van repelsteeltje. Wat snel, dit forum werkt heel goed. 't zal wel aan het tijdstip liggen dat ik achter mijn scherm ben gaan zitten. Ik ga het morgen gelijk proberen uit te vinden met die site. hartelijk dank!!!! :jumpklap
repelsteeltje
Berichten: 1223
Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:41

Re: even voorstellen

Bericht door repelsteeltje »

Donald4Motion schreef:
repelsteeltje schreef:
Donald4Motion schreef:Hoi Pieter :zwaai ik zou even een eigen topic maken om je voor te stellen.
Je zit nu in het topic van Repelsteeltje, nou dan weet je het wel hé :knipoog

Jullie zitten in ieder geval op het goede forum :wjw :toppie Welkom :knipoog
repel is niet zo beroerd als de naam doet denken hoor :muur
Dat dacht ik ook niet hoor :toppie

:knipoog
ow ehh, repelsteel heet trouwens harry, maar die hadden jullie hier al.... daarom de bijnaam dan maar.
Gebruikersavatar
heartbeat
Berichten: 1287
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:20
Locatie: Schiedam

Re: even voorstellen

Bericht door heartbeat »

als je mij heb chassis nummer door mail zal ik op de zaak een uitdraai maken met alle gegevens en deze terug mailen ik werk bij de vw

grt rob
Rob & Lize
Plaats reactie