Product focus : De 4-delige set
De markt voor vervanging van dubbel dempende vliegwielen is een opkomende markt, na de ontwikkeling hiervan in de afgelopen jaren als origineel gemonteerd onderdeel. Deze nieuwe technologie heeft ertoe geleid dat de koppelingsfunctie duurder is geworden, hetgeen bij de eventuele reparatie ervan tot uiting komt in een zeer duidelijke stijging van de reparatiekosten van de koppeling.
De 4-delige set met vast vliegwiel dient ter vervanging van het dubbel dempend vliegwiel: de set is specifiek door Valeo ontwikkeld voor de reserve-onderdelen markt.
Om op de reserve-onderdelen markt een minder duur alternatief te bieden voor producten die in de eerste plaats bestemd zijn om op al wat oudere auto's te worden gemonteerd, heeft Valeo het concept ontwikkeld van de 4-delige set met vast vliegwiel, waardoor tot 30% kan worden bespaard op de prijs van het onderdeel.
In de 4-delige set, bestaande uit een traditionele 3-delige set plus een vast vliegwiel, wordt de functie van het dempen van trillingen en geluiden, die oorspronkelijk door het 2-massa vliegwiel werd vervuld, overgebracht op een koppelingsplaat met WX technologie, die dankzij zijn grote hoekuitslag een groot dempingsvermogen heeft, terwijl hij tegelijkertijd een sterk motorkoppel overbrengt.
Bij sommige auto's kan door toepassing van de 4-delige set ook een verlenging van de levensduur worden bereikt, dankzij het grotere wrijvingsvlak.
Deze nieuwe technische oplossing van Valeo, voorzien van het 'valeorigin' keurmerk, vervangt dus zowel het 2-massa vliegwiel als de oorspronkelijke koppeling-set, in gevallen waarin het hele systeem vervangen moet worden.
Momenteel omvat het Valeo assortiment van 4-delige sets vier artikelreferenties voor toepassing op VAG – 1.9 TDi motoren – Volkswagen Polo 1.9 D, Transit (2000>) en PSA –2.0 HDi motoren.
In ruimere zin is Valeo bovendien gestart met een ontwikkelingsprogramma voor dit type producten en zal in de komende maanden regelmatig uitbreidingen van het assortiment op de markt brengen, voor een aantal voertuigen dat van oorsprong is uitgerust met dubbel dempende vliegwielen.
Misschien heb je hier wat aan. Is in ieder geval een heeeeel groot probleem met twee massa vliegwiel (TMV) koppelingen.
En vaak wordt er beknibbelt op het TMV omdat het nou eenmaal zo duur is.
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Koppeling problemen >@##$$%@!<
Re: Koppeling problemen >@##$$%@!<
Some say..... he drives a dark red T4. Some say.... he is related to Harry62. All we know.... that he is called The Stig
- Dennis 449
- Berichten: 2034
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 09:55
- Locatie: Westfriesland (vezelf)
Re: Koppeling problemen >@##$$%@!<
Bij mij zit er een Valeo 4-delige set in. Met een vast vliegwiel en speciale demperplaat.
Hier plaatjes van mijnkoppelingsprobleem, is wel een 2.5TDI ACV van 1997
Hier plaatjes van mijnkoppelingsprobleem, is wel een 2.5TDI ACV van 1997
Groeten
Dennis 449
Team West
sinds september 2003
Klik hier voor meer over mijn Transporter
Enjoy yourself, it's later than you think
Dennis 449
Team West
sinds september 2003
Klik hier voor meer over mijn Transporter
Enjoy yourself, it's later than you think
Re: Koppeling problemen >@##$$%@!<
en hoe rijdt het setje en wat heeft het gekost als ik mag vragen
ben bijna aan de beurt bij mij begint ie soms te slippen namelijk
ben bijna aan de beurt bij mij begint ie soms te slippen namelijk
Re: Koppeling problemen >@##$$%@!<
Wat ook vaak voor komt is toch ook dat het hydro systeem die bestaat uit een gever en een nemer het soms laat afweten
dit komt vaak voor bij auto's waar de remolie niet regelmatig ververst is maar dan ook de koppelings cilinder even ontluchten en door laten lopen met schone remolie dus check dit ook anders sta je over 10.000km weer met het zelfde probleem dat je pedaal ineens niets meer doet
dit komt vaak voor bij auto's waar de remolie niet regelmatig ververst is maar dan ook de koppelings cilinder even ontluchten en door laten lopen met schone remolie dus check dit ook anders sta je over 10.000km weer met het zelfde probleem dat je pedaal ineens niets meer doet
Rob & Lize
- Multivan Generation
- Berichten: 33875
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Koppeling problemen >@##$$%@!<
weet je al wat meer Fred?>
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Koppeling problemen >@##$$%@!<
Hoi mannen.
Door een computer crash kon ik niet antwoorden HD kapoet alles vervangen en
alles opnieuw mogen instaleren. (500Gig en 2Gig hersens geplaatst)
Maar goed ik heb a's maandag een afspraak bij de VW dealer in Hilversum het
rem en koppeling systeem word door gespoeld en de olie word gelijk vernieuwd
ben benieuwd of dit gaat helpen anders moet ik als nog de koppeling laten bekijken.
Bedankt voor alle reacties en jullie horen meer TZT.
Gr. Fred.
Door een computer crash kon ik niet antwoorden HD kapoet alles vervangen en
alles opnieuw mogen instaleren. (500Gig en 2Gig hersens geplaatst)
Maar goed ik heb a's maandag een afspraak bij de VW dealer in Hilversum het
rem en koppeling systeem word door gespoeld en de olie word gelijk vernieuwd
ben benieuwd of dit gaat helpen anders moet ik als nog de koppeling laten bekijken.
Bedankt voor alle reacties en jullie horen meer TZT.
Gr. Fred.
wie het onkruid in zijn eigen tuintje wied ziet de rotzooi bij zijn buurman niet
Re: Koppeling problemen >@##$$%@!<
heb met de ombouw van me witte bus ook deze problemen gehad me groene busje had nog koppelings kabel de witte hydraulisch. Bleef steeds iets lucht in zitten. Heb m op me werk toen aan de remolie machiene gezet meteen frisse remolie er in en koppeling ook ontlucht hierna geen problemen meer gehad
RUBBEREXPRESS