Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

foto draaimechanisme t5 draaistoel

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

foto draaimechanisme t5 draaistoel

Bericht door matje86 »

Afbeelding
Afbeelding
zo ziet een door vw geleverde draaistoel er dus uit
nu nog ff op zoek naar een foto van een draaiplateau
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
navi16
Berichten: 219
Lid geworden op: 11 aug 2007, 23:38
Locatie: Zoetermeer

Bericht door navi16 »

die heb ik net binnen gekregen ik ga zo foto maken !!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
navi16
Berichten: 219
Lid geworden op: 11 aug 2007, 23:38
Locatie: Zoetermeer

Bericht door navi16 »

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
navi16
Berichten: 219
Lid geworden op: 11 aug 2007, 23:38
Locatie: Zoetermeer

Bericht door navi16 »

Afbeelding
Gebruikersavatar
navi16
Berichten: 219
Lid geworden op: 11 aug 2007, 23:38
Locatie: Zoetermeer

Bericht door navi16 »

o ja en nog even dit hij weegt +/-10 kg !!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
mettesboy
Berichten: 692
Lid geworden op: 28 jan 2007, 21:54
Locatie: Olen België

Bericht door mettesboy »

en blijft je stoel nu wat stabiel?

geen zeeziekte?
Gebruikersavatar
navi16
Berichten: 219
Lid geworden op: 11 aug 2007, 23:38
Locatie: Zoetermeer

Bericht door navi16 »

nog geen tijd gehad om onder te zetten maar ik zal jullie laten weten :alarm
JopieD
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 mar 2009, 21:24

Re: foto draaimechanisme t5 draaistoel

Bericht door JopieD »

Hee navi,

we zijn nu een paar maandjes verder, is het nog gelukt ?
Ik ben er zelf ook mee bezig en wil graag weten hoe dit eruit ziet. In de california (welke standaard de draaistoelen hebben) zit de hendel namelijk mooi in de stoel zelf. Ik wil namelijk niet een onhandig, lelijk en lompe hendel. Dan zoek ik liever geheel andere stoelen.

Ben benieuwd.
groeten Jopie

p.s. Zal me binnenkort voorstellen, ;-) Bus krijg ik (fingers crossed) eind van de week. :T54LIFE
JopieD
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 mar 2009, 21:24

Re: foto draaimechanisme t5 draaistoel

Bericht door JopieD »

Tevens,

voor alle mensen die hier interesse in hebben,
Mocht je de bestuurdersstoel ook willen draaien dan zul je tevens een handrem verlagingssetje moeten hebben. Aldus campercentrum volkswagen. kosten 26 euries daar.

Denk er wel aan dat je (volgens diezelfde mensen aldaar) niet omgekeerd mag zitten tijdens het rijden. (ja dit betreft de bijrijder, grapjas)
Volgens het algemeen nummer van de politie 09008844 mag het wel met de volgende voorwaarden:
- het moet deugdedelijk in elkaar zitten (geen knutselwerk), dit zal met de officiele producten geen probleem zijn.
- De persoon zal (logischerwijs) in de gordel moeten zitten. Dit is problematischer want dat wil zeggen dat de gordel verwerkt zal moeten zijn in de stoel. Hierdoor zal de andere gordel geheel overbodig worden en moet je dus op zoek naar een andere stoel. Daardoor wordt je zoektocht naar een draaimechanisme overbodig want mocht je deze stoel vinden dan zal er (in zeer veel gevallen) standaard ook een draaimechanisme in zitten. (california of caravelle luxe modellen.) Dit is natuurlijk alleen van belang als je omgekeerd wilt zitten tijdens het rijden !
- tevens is het van belang dat er geen goederen en dergelijke uit laadruimte , tijdens een noodstop, op het lichaam kunnen komen. Dit zal niet zo'n probleem zijn want als je geen dubbele cabine hebt zul je geen draaistoel willen want dan zit je tegen je tussenschot aan te kijken.

groeten Jopie

p.s. ik zou echt graag foto's zien van iemand die zoiets heeft. hoop dat navi (na 1,5 jaar rust) hier nog werk van maakt.
:T54LIFE
Bassie
Berichten: 46
Lid geworden op: 06 nov 2007, 20:15
Locatie: Enschede

Re: foto draaimechanisme t5 draaistoel

Bericht door Bassie »

Hallo JopieD,
In mijn Cravelle zitten 2 draaistoelen. Ja met dat kleine handeltje aan de onderzijde. Helaas gaat de gordel niet mee omdat deze in de B-stijl zit. Achterstevoren rijden is dus niet mogelijk.
Ook vindt ik het omdraaien van de stoelen lastig omdat je tijdens het draaien de leuning voorover moet zetten en als je pech hebt ook nog de hoofdsteun verzetten.
Eenmaal beide stoelen omgedraaid is het prettig zitten met ons gezin.
Als er belangstelling is zal ik proberen foto's te maken en deze uploaden naar :wjw
Gr Bassie
T5 Caravelle DC, twee schuifdeuren, TDI met automaat
JopieD
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 mar 2009, 21:24

Re: foto draaimechanisme t5 draaistoel

Bericht door JopieD »

Beste Bassie,

Ikzelf zou dan graag de stoel met gordel erin verwerkt willen. Wat me wel opvalt is dat de gordel dan aan de linkerzijde begint (hoogste punt aan de zelfde kant als bij de bestuurder). Het gaat mij er puur om dat tijdens het rijden m'n vrouw andersom kan zitten. Krijg bus met dc en achterbank dus ben benieuwd hoe dat uitpakt. Vooral ook qua beenruimte wanneer er een passagier zit (in mijn geval is het vooral voor de baby dus dat zal wel passen denk ik). Het lijkt me namelijk krap.

Ik heb dus wel interesse in die foto's. Als je ze kleiner maakt kunnen ze volgens mij gewoon op het forum. Ben nieuw dus weet zelf ook niet precies hoe het werkt.
Als je toch foto's knipt. Zou je serietje kunnen maken waarin je laat zien hoe je de stoel omdraaid ?
Ik weet niet of je daar dan een nieuw topic voor zou moeten maken, aangezien het niet zozeer over het draaimechanisme maar de gehele stoel gaat.

Ik zou ook wel eens een test willen zien waaruit blijkt wat het omgekeerd zitten tijdens het rijden doet met de krachten tijdens een frontale aanrijding. In dat geval komen deze niet op de gordel en zal het onderstel van de stoel het op moeten vangen. Die zit volgens mij met met een paar bouten (4 ?) op de bodem dus ik betwijfel of dat blijft zitten. Aangezien er in veel bussen banken en stoelen achterstevoren zitten moeten die er toch zijn.

ben benieuwd bassie, groeten Jopie :T54LIFE
Bassie
Berichten: 46
Lid geworden op: 06 nov 2007, 20:15
Locatie: Enschede

Re: foto draaimechanisme t5 draaistoel

Bericht door Bassie »

Hallo,
Zou niet weten hou ik foto's moet plaatsen. Kan iemand dit simpel uitleggen.
Gr Bassie
T5 Caravelle DC, twee schuifdeuren, TDI met automaat
Gebruikersavatar
anita-sushi
Berichten: 227
Lid geworden op: 06 apr 2009, 13:41
Locatie: Veluwe

Re: foto draaimechanisme t5 draaistoel

Bericht door anita-sushi »

Plaats reactie