Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Ervaring LED achterlichten

vragen over de T5
Plaats reactie
Jayden
Berichten: 91
Lid geworden op: 21 feb 2007, 22:24

Ervaring LED achterlichten

Bericht door Jayden »

Hallo,

Heeft iemand ervaring met LED achterlichten? Zoals die van de vwgarage...........

Want ik kan een vrij goedkoop setje krijgen maar die komen niet van vwgarage en weet dus niet het orginele zijn of imitaties dus hoe zit het met vocht etc.? En de ledjes?

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: Ervaring LED achterlichten

Bericht door Donald4Motion »

:zwaai Jayden,

De LED units kunnen wel eens last van condens hebben, heel sporadisch maar toch.
Ze staan super, doen het goed, en zijn veiliger. alleen de knipperlichten zijn nog bolletjes achter helder glas.

De LED clignoteurs zijn ook super mooi en maken geheel wel af. deze hebben ook last van condens zo af en toe(weinig)

Oftewel, gewoon kopen :toppie


:wjw
Jayden
Berichten: 91
Lid geworden op: 21 feb 2007, 22:24

Re: Ervaring LED achterlichten

Bericht door Jayden »

Donald,

Die zijknippers heb ik ook al twee jaar erin met zwarte achtergrond, maar daar zit dus wel aan beide kanten vocht in en door het zwart valt dat wel op.

Maar ik denk dat ik ze maar ga aanschaffen dus binnenkort een multivan achtersetje te koop denk ik voor de liefhebbers :T54LIFE
SanderS
Berichten: 99
Lid geworden op: 12 nov 2008, 15:06

Re: Ervaring LED achterlichten

Bericht door SanderS »

@Donald4Motion: zo gauw achterlampen of knippers last hebben van condens, hoef ik ze echt niet te hebben hoor. Dan is het in mijn ogen goedkope troep, wat ook nog eens APK-afkeur is.
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: Ervaring LED achterlichten

Bericht door Donald4Motion »

SanderS schreef:@Donald4Motion: zo gauw achterlampen of knippers last hebben van condens, hoef ik ze echt niet te hebben hoor. Dan is het in mijn ogen goedkope troep, wat ook nog eens APK-afkeur is.
Het is ook goedkope troep en ik zie hoog uit 5x per jaar condens erin zitten, de rest van het jaar zijn ze gewoon schoon.
Het is dus geen water aan de binnenkant.



:knipoog
SanderS
Berichten: 99
Lid geworden op: 12 nov 2008, 15:06

Re: Ervaring LED achterlichten

Bericht door SanderS »

Zijn er ook fabrikanten (Hellakwaliteit) die wel vochtdichte maken? :P
Danny
Berichten: 465
Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:11
Locatie: Tussen Turnhout en Antwerpen

Re: Ervaring LED achterlichten

Bericht door Danny »

Zijn er ook fabrikanten (Hellakwaliteit) die wel vochtdichte maken?
ipv dicht moeten ze net open zijn. als er ventilatieopneningen moesten zijn was 't probleem nooit zo erg of nauwelijks en slechts even waarneembaar. een compleet afgesloten lamp zal ook vochtige lucht bevatten en bij 't opwarmen met de lamp zal die verdampen -ook zonder lamp - en zich afzetten op de koudste plaats. namelijk 't glas...
BMW werkt al langere tijd met ventilatie sleuven en zelfs voor dingen die echt dicht moeten zijn met gore-tex membramen.

monteer dus die ledlampen, boor enkele gaatjes erin onderaan of op een plek waar je denkt dat er geen water in zal lopen met regen of poetsbeurt en 't probleem lost zichzelf wel op...

:zwaai
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: Ervaring LED achterlichten

Bericht door Donald4Motion »

De achterlicht units geven sporadisch condens hoor, dus ventilatie zat denk ik.
De clignoteurs zijn wel van echt mindere kwaliteit naar mijn mening omdat hier vrij snel veel condens met druppels in kwamen.
dit was wel zeer snel weg getrokken, gelukkig
Jayden
Berichten: 91
Lid geworden op: 21 feb 2007, 22:24

Re: Ervaring LED achterlichten

Bericht door Jayden »

Donald4Motion schreef:De achterlicht units geven sporadisch condens hoor, dus ventilatie zat denk ik.
De clignoteurs zijn wel van echt mindere kwaliteit naar mijn mening omdat hier vrij snel veel condens met druppels in kwamen.
dit was wel zeer snel weg getrokken, gelukkig
Zit er bij mij nog altijd in helaas.

Maar LED units achter zijn gemonteerd, echt super gaaf!

Maar het lijkt dat ik er een probleem bij heb, namelijk dat ik sinds die units (Gisteravond) vandaag constant de ASR aan gaat en erg veel inhoudt. Moest zelfs met 50 de vluchtstrook op en kon volgas wat ik wilde. Ook op 50 wegen etc. deed het probleem zich erg veel voor, koude of warme motor maakt niet uit.

Iemand ervarinf hiermee? Of is het duidelijk wat anders?
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: Ervaring LED achterlichten

Bericht door harry t5 191 »

Jayden,
Hier is al vaker over geschreven!
Die storing komt vermoedelijk doordat er te weinig stroom wordt afgenomen door de led verlichting.
Oplossing zou zijn er een gloeilampje bij op aan te sluiten.

:wjw :T54LIFE :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Gebruikersavatar
robindekeiser
Berichten: 323
Lid geworden op: 30 mar 2008, 21:05
Locatie: Zuid-Holland

Re: Ervaring LED achterlichten

Bericht door robindekeiser »

Daar zijn weerstanden voor...
- Remmen is angst, gas zit rechts! -
Jayden
Berichten: 91
Lid geworden op: 21 feb 2007, 22:24

Re: Ervaring LED achterlichten

Bericht door Jayden »

Heeft het zin om de om de accu spanning van de wagen te halen zodat hij zich weer reset?

En voor de techneuten onder ons, waar moet die weerstand dan tussen en wat voor weerstand?
Gebruikersavatar
robindekeiser
Berichten: 323
Lid geworden op: 30 mar 2008, 21:05
Locatie: Zuid-Holland

Re: Ervaring LED achterlichten

Bericht door robindekeiser »

Jayden schreef:Heeft het zin om de om de accu spanning van de wagen te halen zodat hij zich weer reset?

En voor de techneuten onder ons, waar moet die weerstand dan tussen en wat voor weerstand?
De plus (+) van de weerstand moet op de plus van je knipperlicht en de min (-) gewoon aan de massa, maakt niet uit waar.

je hebt 2 weerstanden nodig, 1 links en 1 rechts.

Die weerstanden kan je bij een automaterialen zaak kopen.

succes
- Remmen is angst, gas zit rechts! -
Gebruikersavatar
Viking64
Berichten: 293
Lid geworden op: 29 dec 2008, 19:39
Locatie: Castellum aan den Rijn
Contacteer:

Re: Ervaring LED achterlichten

Bericht door Viking64 »

robindekeiser schreef:
Jayden schreef:Heeft het zin om de om de accu spanning van de wagen te halen zodat hij zich weer reset?

En voor de techneuten onder ons, waar moet die weerstand dan tussen en wat voor weerstand?
De plus (+) van de weerstand moet op de plus van je knipperlicht en de min (-) gewoon aan de massa, maakt niet uit waar.

je hebt 2 weerstanden nodig, 1 links en 1 rechts.

Die weerstanden kan je bij een automaterialen zaak kopen.

succes
Maar bij de electronicaboer waarschijnlijk voor een schijntje van wat de automaterialenzaak durft te vragen!
Weerstand en vermogen zijn eenvoudig te bepalen.
(moet je wel ff weten wat die led lampen aan stroomtrekken....)
Als ik niet met m'n T6 rij, zit ik op een van m'n BMW motoren :)
Jayden
Berichten: 91
Lid geworden op: 21 feb 2007, 22:24

Re: Ervaring LED achterlichten

Bericht door Jayden »

Wat eeb gedoe allemaal, ik rijdt wel met de ASR constant ingeschakeld want dan is het probleem er niet. Bedankt voor de tips hoor :yes
Plaats reactie