Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Expertise rapport voor velgen. Waar?

vragen over de T5
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: Expertise rapport voor velgen. Waar?

Bericht door Donald4Motion »

bartt4 schreef:tuf keuring zegt ook niet alles. Weet wel dat in dematen van jou velgen de krachten van je bus ongeveer op de grens liggen. van wat een velg aan kan.
Zekers met platte banden is een kiezel al bijna een baksteen voor de krachten. Maar als een verkoper jou heeft gezegd dat het makkelijk kan onder een t5 moet die nu ook zijn verantwoording geven. Zelf geef ik deze adviezen niet als ik velgen verkoop in deze maten. Spreek uit ervaring.
dekra doet ook onderzoeken als er een motor bijvoorbeeld zomaar de geest heeft gegeven. Heb ooit een klant gehad met ford mondeo die olie had laten verversen en in de vakantie liep zijn motor op hol en zei dat wij te veel olie hadden gebruikt. Bleek lekke verstuiver en dus de diesel kwam in de motorolie.
Dekra zoekt zoiets onafhankelijk uit, denk dat ze dat ook kunnen met jou velgen.

Nog een vraagje zijn het werkelijk originele? want er word veel imitatie gehandeld. Als het originele hs zijn zou ik nog eens met de importeur kontact zoeken.
RH bedoel je denk ik, er staat wel RH in en 'made in the EU
maar nergens een TÜV merkje en dergelijke
Kobus
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 jan 2007, 08:47

Re: Expertise rapport voor velgen. Waar?

Bericht door Kobus »

Ik heb een jaar of twee geleden een TuV-uitdraai bij een velgenimporteur opgevraagd. Was geen enkel probleem; stond binnen een uur op de mail. Het was een zeer uitgebreid rapport met o.a. allerlei vermeldingen voor onder welke auto's/modellen deze velg geschikt was, tot en met de goedgekeurde vermogens en bandenmaten, al dan niet met spoorverbreders. In de binnenkant van de betreffende velgen stond van alles vermeld, maar geen TuV-keurmerk. Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat de TuV dat doet.
stop the rat race
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Expertise rapport voor velgen. Waar?

Bericht door Guus NLB »

@ Mastodont, dat halve jaar geldt alléén als de artikelen particulier zijn aangeschaft. Bij B2B of als de artikelen bedrijfsmatig werden gebruikt is er geen sprake van consumentenbescherming. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je géén rechten hebt maar andere.

Ik heb lang geleden ook eens een kromme velg gehad op een (zakelijke) Lancia. Ook daar werd garantie afgewimpeld met schade van buitenaf door een stoeprand o.i.d.
Ik heb toen vanuit mijn bedrijf een aangetekende brief verzonden waarin ik de leverancier aansprakelijk stelde omdat de velg geen enkele beschadiging, kras of wat dan ook vertoonde en aangevoerd dat als de VELG krom kon raken terwijl alleen de BAND een stoeprand raakt, de velg van onvoldoende kwaliteit was. Ik heb toen een nieuwe velg gekregen.
Plaats reactie