Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

powerbox?

vragen over de T5
Plaats reactie
NoordOostfalia
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 mar 2009, 00:36

powerbox?

Bericht door NoordOostfalia »

Iemand hier ervaring mee??

http://link.marktplaats.nl/244124574
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: powerbox?

Bericht door Donald4Motion »

Staat niks over garantie als er ineens iets met je blok gebeurd? verder geen ervaring mee :yingyang
olle griese
Berichten: 1489
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:00

Re: powerbox?

Bericht door olle griese »

Ik rij er al 4 jaar mee en heb nu 100.000 km op de teller.
Hij bevalt mij goed.
Enigste nadeel is dat hij rookt met optrekken.
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: powerbox?

Bericht door vaniac »

De advertentie staat vol met taalfouten en de prijs is erg laag. Verder staat er geen duidelijk adres van de verkoper. Voor mijn gevoel bevindt deze aanbieding zich royaal in het grijze schemergebied. Wil je je T5 verantwoord tunen, ga dan voor chiptuning bij een gerenommeerde chiptuner. Er zijn er op dit forum al de nodige besproken. Een powerbox zorgt meestal meer voor een sterke toename van de rookontwikkeling, dan voor een harmonische vermogensontwikkeling.
Ik heb bij mijn vorige bus een powerbox van een gerenommeerde tuner gehad. Hij had inderdaad meer vermogen, hij rookte ook meer, hij verbruikte niet meer maar zeker ook niet minder. Het vermogen kwam plotseling en over een beperkt toerenbereik.
Mijn huidige T5 is gechipt en dat bevalt vele malen beter. Geen rookontwikkeling, begint vlak boven stationair toerental al te trekken en dit gaat door tot boven de 3000 toeren.
Het verbruik is niet toegenomen.
Gebruikersavatar
Syste
Berichten: 564
Lid geworden op: 28 jan 2008, 21:41
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: powerbox?

Bericht door Syste »

Zoals ik wel eens in eerdere topics heb geroepen: GEEN POWERBOX GEBRUIKEN!!
Een powerbox verhoogt alleen maar de hoeveelheid ingespoten brandstof..
Dit dus met een onvolledige verbranding (lees roetvorming) tot gevolg..
Dit is voor de motor niet goed maar ook niet voor je roetfilter die zeer snel vol zit en dus iedere keer weer zichzelf moet schoonbranden..
Ga gewoon naar een tuner waar je wat meer moet betalen maar wel een langer behoud van een lekker soepel lopende motor hebt..

Zo'n powerbox is leuk voor in de landen waar ze niet zo kijken naar fabrieksgarantie op de motor of waar niet zo gekeken word naar de restwaarde van je wagen als je hem nog eens wil verkopen..
Gr.
Ruben
T5 Offroad Grey 165 pk KWB 60 editie
Fotogallerij T5 nr. 318
NoordOostfalia
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 mar 2009, 00:36

Re: powerbox?

Bericht door NoordOostfalia »

Niet alles over een kam scheren. Mijn huidige T4 is voorzien van een powerbox van Alpin. Geen goedkoop alternatief. In nederland volgens mij niet te koop en in Duitsland voor een prijs van ca 800 euro. (Zat op mijn auto bij aanschaf) Ik heb aanmerkelijk meer vermogen in een groter toeren gebied vanaf ca 1750rpm. Mijn gemiddelde verbruik is ca 1-14. Mijn auto rookt niet. Het beetje roken wat hij deed is weg na aanpassing van de egr. Ik heb er goedkeurings papieren bij van zowel de TUV als van VW. . Ik was alleen even benieuwd of dit een soortgelijke box was voor een T5 en was benieuwd of er iemand ervaring mee had.
Danny
Berichten: 465
Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:11
Locatie: Tussen Turnhout en Antwerpen

Re: powerbox?

Bericht door Danny »

Ik ben er ook geen voorstander van mijn 2.5 doet wat ik ervan verwacht (ook niet van chiptuning :bonk ) maar deze week kwam een kennis zijn nieuwe BMW X6 tonen en zei me; na 3000km mag ik hem terug in de garage brengen voor een Powerbox origineel BMW (althans dat vermoed hij) wat wel is is dat ze hem bij een erkende dealer plaatsen zonder dat de garantie ook maar een seconde in gevaar komt... ze beloven hem een pak meer vermogen omdat ie af en toe eens een trailer -effe :muur - meezeult en dan is zo'n 3.0 diesel toch niet vooruit te branden zeker, dan moet er haast wel een powerbox in of je komt nergens in 't Vlaamse platteland...

Hoedanook ik ben eens benieuwd naar 't resultaat, roken doet ie sowieso al erg... :bifun
Plaats reactie