Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Toerenteller!

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Toerenteller!

Bericht door René »

Ja die bestaan, draadje trekken vanaf de dynamo met W-aansliuting en op je nieuwe/andere tellerunit aansluiten op het pootje van de toerenteller.

Moet je wel eerst kijken of je een dynamo hebt met W-aansluiting. Zal nu niet het geval zijn waarschijnlijk.

René
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Toerenteller!

Bericht door Harry 341 »

Alles zit er toch al?Was bij een kwestie van klokkenwinkel eruit en de andere erin...heet dat niet plug and play?
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
francisco
Berichten: 819
Lid geworden op: 14 jan 2007, 19:59
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Re: Toerenteller!

Bericht door francisco »

Harry 341 schreef:Alles zit er toch al?Was bij een kwestie van klokkenwinkel eruit en de andere erin...heet dat niet plug and play?
grtz.Harry

bij ,mij weten is het idd plug and play, bij me 2.4D bj 93 was dit wel (unit kwam uit 1.9TD)
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Toerenteller!

Bericht door René »

Kan wel, maar dan moet je ook de kabelboom meenemen

En het moet er 1 zijn voor een 1.9(td)

René
Gebruikersavatar
Henk Peter 856
Berichten: 777
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:04
Locatie: Nunspeet

Re: Toerenteller!

Bericht door Henk Peter 856 »

Hoi, een 1.9TD heeft 4 cylinders, een 2.5 heeft er 5, toerenteller is anders.
Ik had in mijn vorige T4 1900D een losse toerenteller van VDO , voldeed prima.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Toerenteller!

Bericht door Roger B. (11)61 »

kan iemand me vertellen wat het aantal cilinders in hemelsnaam voor invloed heeft op een toerenteller die (zoals bij de 1900) via de dynamo gevoed wordt....

Dat motoren verschillend zijn en daardoor dynamotoerental niet gelijk kan zijn bij gelijk motortoerental (en dan dus je toereteller ook afwijkt) lijkt me duidelijk, maar wat heeft dat in hemelsnaam met het aantal cilinders te maken?
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
rick_k
Berichten: 1679
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:01

Re: Toerenteller!

Bericht door rick_k »

Niks.
Bij een diesel heb je qua toerenteller altijd signaal van de dynamo of van de BDP sensor.

De Peugeot van mij had het met de BDP sensor en dan heb je zelfs niets met de cilinderaantallen te maken, aangezien hij maar 1 keer per rotatie van de krukas meet. Met de dynamo hetzelfde alleen is een W-signaal onnauwkeuriger.

Verder zie ik geen pluspunt van een toerenteller op een 1.9 TD, alsof je hem niet hoor lopen, maar goed ieder zijn smaak en auto, dus maak dat het goed komt...

Mijn 2.5 TDI heeft ook geen toerenteller trouwens.

mvg Rick
Laatst gewijzigd door rick_k op 19 apr 2009, 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Toerenteller!

Bericht door Roger B. (11)61 »

Dat bedoel ik dus, ik heb al in meerdere tellernunit / toerentellertopics het fabeltje naar voren zien komen dat een toerenteller niet in een auto met een ander cilinder aantal kan (en dan gaat het bij de T4 vrijwel altijd over Diesels)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Henk Peter 856
Berichten: 777
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:04
Locatie: Nunspeet

Re: Toerenteller!

Bericht door Henk Peter 856 »

Hoi, leg die vraag maar eens voor bij VDO waarom er verschillende type toerenteller geleverd worden, vroeger had je een ander typenummer nodig voor een 6 cylinder dan voor een 4 cylinder.
rick_k
Berichten: 1679
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:01

Re: Toerenteller!

Bericht door rick_k »

Omdat er bij een benzinemotor ook welleens signaal van de ontsteking wordt gepakt.

Ff terug op het onderwerp: volgens mij kun je de cockpit van een pré 96'er er zo inprikken en heb je dan ook werkende toerenteller zoals al hierboven vermeld is.

mvg Rick
Plaats reactie