Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Fietsdrager voor dubbele achterdeur

vragen over de T5
Plaats reactie
Erik701
Berichten: 169
Lid geworden op: 06 mar 2009, 11:13
Locatie: Leuven (BE)

Fietsdrager voor dubbele achterdeur

Bericht door Erik701 »

Oi,

Ik was op zoek naar een fietsdrager voor een T5 met een dubbele deur vanachter, dus geen achterklep.

Bij Thule (Omnistor) vond ik volgende artikel:
http://www.omnistor.com/gb/products/bikevantech.php

Iemand zoiets al op zijnT5 gemonteerd ? Gaat dat zonder problemen ?

Zijn er alternatieven ?

Thanks,

Erik
Danny
Berichten: 465
Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:11
Locatie: Tussen Turnhout en Antwerpen

Re: Fietsdrager voor dubbele achterdeur

Bericht door Danny »

Ik ken 't model drager omdat we er eentje (op de Citroén jumper) hadden, nadeel de fiets die het dichtst bij de auto staat slaat 100% zeker met het stuur ergens tegenaan als je de deur sluit :muur
Verder is de drager goed. Aftapen of isolatieschuim (stukjes) kleven op die plaatsen waar je denkt dat het mekaar kan raken dan heb je verder geen problemen.. ook bij 't opendoen van de deuren opletten, de deur te ver openen (overkomt je snel) dan raak je makkelijk de zijkant van je busje met een wiel of dergelijke... 't Bezorgt je van die domme krasjes of deukjes die je (de mijne althans) fietstrip aardig kunnen vergallen...

Na een regenritje is je fiets niet om aan te zien, dus een strakke overtrek voor de fiets kan wonderen doen, anders lijkt het alsof je 30 km in Groenendaal (of Sven Nijs :lach ) zijn wiel hebt gereden terwijl je fiets enkel achter op de auto stond...

't Is leuk dat zo'n drager bestaat maar je moet er net als autorijden je gedachten een beetje bijhouden als je de fietsen laad,er weer af neemt en de deuren opent of sluit... ik ga voor fietsen in de bus tegenwoordig maar niet iedereen beschikt over die luxe of ruimte :knipoog

Op ebay moet je er zeker eentje vinden

Grts Danny :zwaai
drive68
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 feb 2009, 11:37

Re: Fietsdrager voor dubbele achterdeur

Bericht door drive68 »

http://www.de-wit.nl/winkel/showproduct.php?pID=1985

deze vandaag gemonteerd past prima geen gebor
Plaats reactie