Beste,
Nu even concreet. Zelf even de remblokjes voor vervangen of niet. ( nu in deze tijden van crisis in Belgie )
Wie heeft het al gedaan ?
Tips hiervoor ?
Alvast bedankt voor een woordje uitleg.
Mvg,
Ben
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Remblokjes voor vervangen, zelf of dealer? Wie heeft advies?
Re: Remblokjes voor vervangen, zelf of dealer? Wie heeft advies?
Hoi Ben
Het is makkelijk zelf te doen zorg voor een grote tang ( om de cilinder terug te drukken ik meen met een draaiende beweging) en wat vet tussen de blokken en de remklauw.
Wij waren er een half uurtje mee bezig.
Mvgr Ferry
Het is makkelijk zelf te doen zorg voor een grote tang ( om de cilinder terug te drukken ik meen met een draaiende beweging) en wat vet tussen de blokken en de remklauw.
Wij waren er een half uurtje mee bezig.
Mvgr Ferry
T5 volledig ABT 224pk www.HORIZONBRUIN.nl
voor al u ZONNEBANKEN-SAUNA'S-FITNESSAPPARATUUR-COLLAGEENBANKEN-HOTTUBE'S
voor al u ZONNEBANKEN-SAUNA'S-FITNESSAPPARATUUR-COLLAGEENBANKEN-HOTTUBE'S
Re: Remblokjes voor vervangen, zelf of dealer? Wie heeft advies?
Ben de voor blokken is het een kwestie van de cilinders terug knijpen met een grote waterpomp tang . Alleen uitkijken dat het remoliepotje overstroomt.
Werken is voor mensen die niet kunnen vissen.
Re: Remblokjes voor vervangen, zelf of dealer? Wie heeft advies?
Ter aanvulling; auto voorzijde op twee bokjes zetten, wielen eraf, draai vervolgens een zijde naar buiten, dan kun je aan de binnenzijde twee zwarte nylon bussen zien zitten die ieder worden afgesloten met een kapje of dopje, die verwijderen, dan met een inbussleutel de inbusstiften los draaien en deze klein stukje eruit trekken. Dan kun je vervolgens de remklauw eraf halen, oude blokjes verwijderen, remcilnder met een grote waterpomptang terug drukken (aan de voorzijde is geen draaiende beweging nodig), en dan de nieuwe blokjes monteren wel opletten wat het linker en rechterblokje is en vervolgens het hele zaakje weer terug monteren. Mocht je besluiten om je remschijf te vervangen, dan aan binnenzijde de twee bouten losdraaien en het remzadel eraf halen, vervolgens met een slagmoer-sleutel het bevestigingsboutje van de schijf losslaan deze kan namelijk goed vastzitten.
Achterzijde zit de remklauw met twee boutjes gemonteerd deze verwijderen, dan kun je de remklauw eraf halen en inderdaad hier de remcilinder met een draaiende beweging naar binnen drukken met de wijzers van de klok mee (dit lukt prima met vier handen en daarbij een kleine waterpomptang op de remcilinder zetten en daarmee draaien). De glijplaatjes voor de blokjes ook vervangen. Voor de remschijf dezelfde routine toepassen.
Tip; evt de glijstiften schoonmaken en voorzien van nieuw hogedruk/en warmte resistent vet voorzien, voor het remmateriaal geldt rij een korte periode als een oudwijf, rustig remmen om het materiaal in te remmen. Mijn voorkeur is zeker voor orgineel materiaal, prijs verschil is niet zo groot de remkwaliteit wel
Achterzijde zit de remklauw met twee boutjes gemonteerd deze verwijderen, dan kun je de remklauw eraf halen en inderdaad hier de remcilinder met een draaiende beweging naar binnen drukken met de wijzers van de klok mee (dit lukt prima met vier handen en daarbij een kleine waterpomptang op de remcilinder zetten en daarmee draaien). De glijplaatjes voor de blokjes ook vervangen. Voor de remschijf dezelfde routine toepassen.
Tip; evt de glijstiften schoonmaken en voorzien van nieuw hogedruk/en warmte resistent vet voorzien, voor het remmateriaal geldt rij een korte periode als een oudwijf, rustig remmen om het materiaal in te remmen. Mijn voorkeur is zeker voor orgineel materiaal, prijs verschil is niet zo groot de remkwaliteit wel