Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

turboslang 1.9 tdi los geraakt

vragen over de T5
Plaats reactie
gerardendanielle
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 apr 2009, 08:14

turboslang 1.9 tdi los geraakt

Bericht door gerardendanielle »

goedenmorgen, ik ben werkzaam bij een bedrijf dat ons in de beschikking heeft gesteld van een vw t5. altijd, heerlijk mee gereden, maar nu is het vertrouwen toch een heel stukje minder geworden na het volgende probleem.

reed op de snelweg, ineens vermogen weg! ging van 140 km naar de 100 km. en dat bij vol gas. geprobeerd de eerste afslag te nemen, maar onderweg gevoel in benen/armen erg spagettieachtig. geen controle! trillen e.d. ook werd ik duizelig en heb toen de bus op de vluchtstrook gezet, en ben er maar in een soort shoktoestand naast gaan zitten. zo van hoe kan ik mij nu zo beroerd voelen.

na ongeveer 30 min in staat geweest om anwb te bellen, deze heeft geconstateerd dat de turboslang, er tussen uit geschoten was. bij noodreparatie voor het brengen naar de dealer, schoot deze weer los, en dikke zwarte pluimen onder de auto vandaan.

kan iemand mij vertellen of ik de zwarte pluimen ook in de cabine kan hebben gekregen ?? en wat zou dit zijn ?

mvg gerard
MENTHAL THEO
Berichten: 44
Lid geworden op: 02 nov 2008, 18:11

Re: turboslang 1.9 tdi los geraakt

Bericht door MENTHAL THEO »

Aan je symtomen te zien heb je een CO2 vergiftiging opgelopen.
gerardendanielle
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 apr 2009, 08:14

Re: turboslang 1.9 tdi los geraakt

Bericht door gerardendanielle »

goedenmorgen,

bedankt voor je reactie, maar de dealer heeft dit laten onderzoeken en is tot het besluit gekomen dat dat het niet wezen kan, omdat de slang die is los gekomen aan het luchtfilter gekoppeld is. voor mij is dit ook een groot vraagteken, daar het mij altijd verteld is dat de turbo een soort naverbrander is tussen het moterblok en de uitlaat.

hopelijk kan iemand dit met enige zekerheid mij vertellen.
InfoMuis
Berichten: 669
Lid geworden op: 27 jan 2007, 12:14
Locatie: Zeewolde

Re: turboslang 1.9 tdi los geraakt

Bericht door InfoMuis »

Klinkt dit niet meer als een angstaanval ? (getriggered door je mechanische probleem).
gerardendanielle
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 apr 2009, 08:14

Re: turboslang 1.9 tdi los geraakt

Bericht door gerardendanielle »

beste ,

angstaanval ? sorry, maar das niet het probleem. hoop ik!
InfoMuis
Berichten: 669
Lid geworden op: 27 jan 2007, 12:14
Locatie: Zeewolde

Re: turboslang 1.9 tdi los geraakt

Bericht door InfoMuis »

Ik hoop voor je dat je gelijk hebt, maar je zou niet de eerste zijn die b.v. 75000 km per jaar rijd en hiermee ineen geconformeerd wordt. En dat zeg ik als (ex) ervaringsdeskundige. Voor mij is dit een beeld dat bekent voorkomt. Maar ik hoop oprecht voor je dat het de oorzaak een mechanische probleem is (uitlaatgassen of iets dergelijks in de cabine) Dan is de oplossing relatief simpel.
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: turboslang 1.9 tdi los geraakt

Bericht door harry t5 191 »

Nee,uitlaatgassen in de cabine lijkt mij uitgesloten.
Als de turboslang er afgeschoten is komt er alleen maar lucht onder de motorkap.
Mocht de motor hierdoor gaan roken,komt de rook toch echt uit de uitlaat.
En die opening zit achter,dus zullen de achterliggers er het meeste last van hebben! :knipoog kuche-kuche.
Waarom je dus niet lekker werd,ik weet het niet.
Als de slang er weer op zit,gewoon weer gas geven en zien of de problemen weg zijn!

:wjw :T54LIFE :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
gerardendanielle
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 apr 2009, 08:14

Re: turboslang 1.9 tdi los geraakt

Bericht door gerardendanielle »

hey, bedankt voor de info. er is idd een andere slang opgezet. deze is nu beter en bus rijd ook een stuk lekkerder. maar vertrouwen erin ?? komt misschien nog. alleen dat ik mezelf niet in orde voelen raken, heeft volgens mij met angst niets te maken. zal nog eens navraag doen over welke slang (benaming) het precies was, maar zo uit mijn hoofd is het de slang, als je voor de auto staat, links van de moter, net achter/naast het spruitstuk. nogmaals verklaard een boel, maar niet de rook die onder de motor vandaan kwam, tijdens het optrekken.

bedankt voor de info.
Plaats reactie