Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

verlagen

vragen over de T4
Plaats reactie
boomingbus01
Berichten: 183
Lid geworden op: 10 feb 2009, 16:54
Locatie: hutje op de hei

verlagen

Bericht door boomingbus01 »

geachte t4ers,

ik heb mijn bus aan de voorkant verlaagt door de torsiestangen aan de voorkant naar beneden te draaien nu vandaag jawel drempel over en jawel stuurbekrachtigings pomp raakte de grond gevolg pijpje van de aanvoer afgebroken.
andere pomp erop en nu zag ik dat mijn pomp onder de bumper uitkomt is dit normaal heb voor de zekerheid de torsiestangen maar weer ingedraaid om verdere problemen te voorkomen

heeft iemand dit al is mee gemaakt

graag reacties

gr boomingbus :wjw
leef je eigen leven , je leeft maar 1 keer

I LOVE COPS IF THEY LIKE VW DRIVERS
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: verlagen

Bericht door Pascal-141 »

Is de motorbeschermplaat eronderuit dan ?

Ik rijd ook laag rond , en heb ook al enkele keren de baan geraakt (bij drempels enz) , maar de toch wel stevige metalen beschermplaat heeft haar dienst al bewezen .

Hoe laag had je hem gelegd dan ? Bij mij zijn zelfs de rubber 'bumpstops' op de draagarm al voor een groot gedeelte verwijderd om lager te kunnen (omdat hij anders gewoon op die rubbers oplag)
Maar dan moet je wel prima (harde) schokdempers hebben , want anders veert je bus zo hard door dat hij vooraan tegen alles tegensmakt dat wat hoger ligt :nuts
Verdere nadeel is ook nog dat de stuurstangen bij het volledig afdraaien tegen het subframe raken wanneer hij zo laag ligt ...
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
boomingbus01
Berichten: 183
Lid geworden op: 10 feb 2009, 16:54
Locatie: hutje op de hei

Re: verlagen

Bericht door boomingbus01 »

de beschermplaat is er onderuit (komt er wel weer onder)
voor verlagen stonden de torsiestangen op 7cm en heb ze uitgedraaid tot 4cm op de torsiestang gemeten vond het wel mooi en het reed verder wel goed nu heb ik ze maar weer naar 6cm opgeschroeft
leef je eigen leven , je leeft maar 1 keer

I LOVE COPS IF THEY LIKE VW DRIVERS
Gebruikersavatar
stn1
Berichten: 86
Lid geworden op: 29 mar 2008, 09:55

Re: verlagen

Bericht door stn1 »

bij mij staat de as op 3.5 cm en geen problemen. Met mn vorige stond hij op 3 lag de as op de aanlooprubbers dat was minder maar nooit problemen met drempels. Ten eerste omdat ik altijd rustig over zo'n ellendeding heen ga en ten tweede omdat de plaat onder de motor enorm stevig is,

Gewoon weer verlagen maar even die plaat eronder hangen. Een t4 wordt nooit zo laag met alleen de torsieas verstellen dat je dit soort problemen zou verwachten. Je hebt gewoon net even de verkeerde drempel gevonden :ie
T4 california coach bj 1999. 50mm verlaagd. Getinte ruiten. Ronal 16 inch. Smoke achterlichten. Silver vision knipperlichten. Aerotwin wissers voor en achter. Embleemloze grille
boomingbus01
Berichten: 183
Lid geworden op: 10 feb 2009, 16:54
Locatie: hutje op de hei

Re: verlagen

Bericht door boomingbus01 »

dacht ik ook maar mijn stuurbekrachtigings pomp hangt dus lager als het blok daardoor is dus de pomp op de drempel geklapt (zullen we maar zeggen) daardoor is ook de aanvoerpijpje afgebroken

het gaat wel om een 1,9td uit een golf 3 mischien dat daar het probleem ligt ik zou het niet meer weten nu
wil hem graag verlaagt hebben maar durf het nu niet meer aan

weten jullie geen andere manier voor de pomp
leef je eigen leven , je leeft maar 1 keer

I LOVE COPS IF THEY LIKE VW DRIVERS
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: verlagen

Bericht door bartt4 »

Volgens mij hangt dan inderdaad de pomp iets lager bus van me maatje had dat ook ook hier een golf 3 blokje in die hebben net een andere steun voor de stuurbekrachtiging. Zou je moeten kijken om een steun voor de t4
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: verlagen

Bericht door Multivan Generation »

heb je wel de carterpan van de T4 overgenomen? Daar zit namelijk verschil in, vooral qua hoogte..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie