Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

trillingen in zijn versnelling, geen trillingen in zijn vrij

vragen over de T5
Plaats reactie
mark
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 apr 2008, 19:33

trillingen in zijn versnelling, geen trillingen in zijn vrij

Bericht door mark »

Ik merk het volgende rare geluid bij mijn T5: Als ik voor een stoplicht sta, met de koppeling ingedrukt en in zijn eerste versnelling, heb ik erg sterke trillingen en bromgeluiden.
Nu dacht ik, dat is normaal voor een diesel maar... Als ik hem in zijn vrij zet, zijn de trillingen en geluiden weg en is het net een benzine motor.
Is dit normaal? Of is de koppeling misschien versleten?
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: trillingen in zijn versnelling, geen trillingen in zijn vrij

Bericht door vaniac »

Waarschijnlijk de drukgroep of het tweemassavliegwiel.
robindonne
Berichten: 54
Lid geworden op: 03 feb 2007, 09:51
Locatie: Hlem

Re: trillingen in zijn versnelling, geen trillingen in zijn vrij

Bericht door robindonne »

heb dit ook al een jaar, vooral als ik flink getrapt heb of een minstens 2 uur durende rit achter de rug heb ( betreft meestal de rit over 50 km naar huis om ca 16:30 )??

De dealer vindt natuurlijk niets omdat dit dus niet elke dag optreed.

Hoor graag wat het blijkt te zijn
mark
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 apr 2008, 19:33

Re: trillingen in zijn versnelling, geen trillingen in zijn vrij

Bericht door mark »

Robindonne ben je ook naar de dealer geweest? of denk je dat hij niks vind.
Ik ga er liever niet mee naar een garage tenzij het iets ernstigs is natuurlijk.
vorige maand een auto van de zaak naar een garage gebracht en na dagen sleutelen de bak niet goed gereapareerd en de motor ook nog stuk. Vandaar een beetje terughoudend met zomaar wat sleutelen.
robindonne
Berichten: 54
Lid geworden op: 03 feb 2007, 09:51
Locatie: Hlem

Re: trillingen in zijn versnelling, geen trillingen in zijn vrij

Bericht door robindonne »

ben er al 2 keer mee terug gegaan omdat ik gewoon bang was dat het het begin van een probleem zou worden , en ik er pas echt las van zou gaan krijgen als de garantie verlopen is.

Ik ben er nu dus 2 keer mee terug gegaan maar ze kunnen niets ernstigs vinden.

Ik ben mij er ook wel een beetje van bewust dat je auto iets anders gedraagt na er flink mee getrapt is ,maar goed....

Als het goed is staat er wel meerdere malen in de computer dat ik mijn bus met deze klacht binnen de garantie periode al 2 maal heb aangeboden ter reparatie,

Ik heb ooit met een computerscherm een probleem gehad wat binnen de garantie periode al langzaam begon te spelen maar niet ernstig genoeg om de computer 2 weken kwijt te willen,
Uiteindelijk werd het probleem erger en was ik buiten mijn garantie periode en kon ik dus lullen als brugman om duidelijk te maken dat dit probleem al eerder ontstond , maar daar bereik je niets mee.,


het is dus altijd goed om van elk wissewasje in ieder geval melding te maken, je kan hier achteraf dan tenminste op terugkomen.
denk ik tenminste.

Als je dealer daar ook niet mee akkoord zou gaan dan is het een duidelijke zaak ,en dan zeg je gewoon nog 1 maal gedag en kom je daar nooit meer terug.
Plaats reactie