Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Ik moet nu al een nieuw blok (geen garantie meer)

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dimitri-Turbo
Berichten: 221
Lid geworden op: 22 jun 2007, 18:15

Ik moet nu al een nieuw blok (geen garantie meer)

Bericht door Dimitri-Turbo »

Mijn auto staat reeds 9 weken in de garage (geen VW garage), T5 bj 2004, 130pk automaat.

Het begon met slecht starten van de auto en de witte rook! Volgens de garage waarschijnlijk een kapotte verstuiver (roken) en slecht starten een gloeistift! Ik heb akkoord gegeven voor het vervangen.
Hij belde op "een probleem er is een gat gejutterd in je cilinderkop", er moest dus een nieuwe cilinderkop op koste 5500 excl. BTW!
Ik kon eindelijk na 2 weken de auto ophalen want hij was HELEMAAL klaar.... ik starten... nog steeds rook! Dus direct weer de garage binnen gegaan dat ze nog maar eens moesten kijken! Hun zoeken, zoeken maar ze kwamen er niet uit, de auto is naar VW Maas Nieuwkoop, gebracht om daar compressie te laten meten! Blijkt dat de 2e cilinder achterblijft, reden zou kunnen zijn 1- kapotte zuigerver of 2- dat de cilinderwand beschadigd is!
Nu zegt de garage waar die weer terug staat (de niet VW garage) dat ik ook een nieuwe onderblok moet aangezien VW geen zuigerveren levert :nuts, dus ik moet dus een complete nieuwe motor! Onderblok kost volgens hem 3000 excl. BTW en montage! &*^&^%%$#@(*)(*

Had ik dit van te voren geweten en had de garage beter zijn werk gedaan dan had ik die auto direct weg gedaan! Afgelopen novermber al een nieuwe automaat moet plaatsen, want die kon ook al niet gereviseerd worden!? koste mij ook al 7500 ex.!

Wat mag een ander blok naar jullie weten kosten?
Zijn er echt geen losse onderdelen te leveren via de dealer? Zuigerveren ed.

Ik heb het idee dat de garage mij een oor aan zit te naaien en ik ben de auto dus nu al 9 weken kwijt! Schandalig lang, zeker als ondernemer kan ik hem eigelijk gewoon niet missen!

Alvast bedankt! Dimitri
Laatst gewijzigd door Dimitri-Turbo op 19 apr 2009, 19:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Stenen leggen is geen kunst ... maar wel de klinkers uit de straat scheuren ;)

Nu een Golf-6 en Range Rover Vogue TDV6
EX Touareg TDI
EX WJW T5 - nr. 262
Ex WJW T4 - nr. 653
CARVER
Berichten: 66
Lid geworden op: 07 okt 2007, 23:40
Locatie: vw-dorp aan zee

Re: Ik moet nu al een nieuw blok (geen garantie meer)

Bericht door CARVER »

Dimitri, jouw verhaal lezende is jouw conclusie zoals je zelf aangeeft,.....genaaid. Maar het verhaal dat een aut.bak niet te repareren is wel een broodje aap verhaal, er zijn genoeg revisie bedrijven die versnellingsbakken reviseren/repareren, oa; http://www.kleingunnewiek.com. of http://www.autrans.nl, overigens kun je bij eerst genoemde ook revisie motoren betrekken.
Voorlopig zit je met een forse schadepost in je mik, en daar helpen alle adviesen je niet vanaf. Om van deze auto af te komen moet er wel wat aan gedaan worden om het verdere verlies te beperken. Wat ik wel mee kan geven in je overdenking is, en dat heb ik al meerdere malen in verschillende topics gedaan kijk in je omgeving of er een M.A.N dealer is met VW bedrijfswagen service wellicht kunnen zij je er verder mee helpen in het repareren en de kosten te beperken. Jammer is dat je te goeder trouw op het verhaal van je garage bent ingegaan maar dat kan een ieder over komen. De les die we hier uit leren is, ga eerst goed informeren alvorens over te gaan in dure herstelkosten. Dimintri succes verder....
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: Ik moet nu al een nieuw blok (geen garantie meer)

Bericht door Donald4Motion »

Da's mooi kl0te Dimitri.
Een automaat kan je gewoon(zoals ik al eens met een chevy gedaan heb) naar autrans brengen en die reviseren h'm goed.

Er staan op Ebay wel diverse blokken voor een schappelijke prijs en hier op het forum zijn mensen zitten vast mensen die je kunnen helpen met de inbouw.
kijk hier http://cgi.ebay.nl/1-VW-T5-2-5-TDI-Moto ... 240%3A1318
dit is maar even zo één die ik gevonden had, maar er staan ook 174pk blokkie's op.

Zo'n blok kan ook gewoon gereviseerd worden hoor, bel eens met VEGE ofzo die hebben die doen die blokken ook.

Succes
Gebruikersavatar
Dimitri-Turbo
Berichten: 221
Lid geworden op: 22 jun 2007, 18:15

Re: Ik moet nu al een nieuw blok (geen garantie meer)

Bericht door Dimitri-Turbo »

Bedankt voor jullie reactie! Ga morgen maar eens HEEL BOOS (uit mijn pan) naar de garage en eens vertellen hoe het zit! :ie

*(^&^^%$^@)@(@)($)(% *(_((^%#$% Stelletje eikels daarzo!

Groeten Dimitri
Stenen leggen is geen kunst ... maar wel de klinkers uit de straat scheuren ;)

Nu een Golf-6 en Range Rover Vogue TDV6
EX Touareg TDI
EX WJW T5 - nr. 262
Ex WJW T4 - nr. 653
Gebruikersavatar
Pim 328
Berichten: 983
Lid geworden op: 13 jan 2007, 11:01
Locatie: Midden-Limburg

Re: Ik moet nu al een nieuw blok (geen garantie meer)

Bericht door Pim 328 »

Losse zuigers zijn schijnbaar niet te krijgen maar losse xuigerveren wel dit is het nr. hiervan

07Z 198 151 dit is een set voor 1 zuiger te reviseren.
Pim 328 --> Ex Multivan '02 TDI nu 190 pk en 410 Nm
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
Gebruikersavatar
heartbeat
Berichten: 1287
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:20
Locatie: Schiedam

Re: Ik moet nu al een nieuw blok (geen garantie meer)

Bericht door heartbeat »

zou maar eens beginnen de waterpomp te checken die zijn het grooste probleem en zorgen voor heel veel problemen als de garage dit had gedaan had je gewoon nog heel gelukkig rond kunnen rijden zorg ervoor dat je altijd je koelvloeistof dop in de gaten houdt of daar geen slutch op zit een soort van drap dit is een voor bode van de problemen en gelijk laten controleren cq vernieuwen van de waterpomp.

suc 6 ermee

ps er zijn zowel zuigers als sets zuigerveren te koop hoor maar dan zal ik even je chassis nummer moeten hebben om het voor je uit te zoeken geef even een mailtje kan ik kijkken wat ik voor je kan vinden
Rob & Lize
Gebruikersavatar
Dimitri-Turbo
Berichten: 221
Lid geworden op: 22 jun 2007, 18:15

Re: Ik moet nu al een nieuw blok (geen garantie meer)

Bericht door Dimitri-Turbo »

Alles is inmiddels vervangen en de eurie's uit mijn zakken! Vorige week nog is helaas mijn rechteraandrijfas vervangen want deze was kapot en de auto klapperde! :ie
Maar na ruim 20.000,00 euro verder (incl. BTW) rijdt de auto verder perfect, maar voor mij word het hierna geen VW meer (denk ik :love )..... ik heb denk ik gewoon een echte pech auto waar alles aan vervangen is wat er aan vervangen kan worden! Helaas is voor die prijs niet mijn deuk in de motorkap en achterklep uitgehaald!
Stenen leggen is geen kunst ... maar wel de klinkers uit de straat scheuren ;)

Nu een Golf-6 en Range Rover Vogue TDV6
EX Touareg TDI
EX WJW T5 - nr. 262
Ex WJW T4 - nr. 653
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: Ik moet nu al een nieuw blok (geen garantie meer)

Bericht door Donald4Motion »

Gecondeleerd, 20.000 eurie's :ie









Ik hoop voor je dat je busje weer rijdt als nieuw :toppie wel jammer dat je inderdaad zo'n pech exemplaar had :yingyang
Nou, veel veilige kilometers toegewenst met je nieuwe wagen :ikrij
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: Ik moet nu al een nieuw blok (geen garantie meer)

Bericht door bartt4 »

20000eurie koop je een andere complete voor man. pffff dat noem ik geen naaien meer. maar keihard droog nemen !!!
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
Dimitri-Turbo
Berichten: 221
Lid geworden op: 22 jun 2007, 18:15

Re: Ik moet nu al een nieuw blok (geen garantie meer)

Bericht door Dimitri-Turbo »

Hij rijdt weer als nieuw! Zit er nu over te denken om hem van enkele cabine terug te bouwen naar dubbel (was voorheen dc) ... met multivan onderdelen ed.. zal eens de schade opnemen wat dat zal gaan kosten!
Stenen leggen is geen kunst ... maar wel de klinkers uit de straat scheuren ;)

Nu een Golf-6 en Range Rover Vogue TDV6
EX Touareg TDI
EX WJW T5 - nr. 262
Ex WJW T4 - nr. 653
Plaats reactie